צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"אין 'מענטש' במרוקאית": ח"כ יעקב מרגי נבחר ליו"ר ועדת הכלכלה • צפו

"כיהנתי בשלל תפקידים ציבוריים שנים רבות אך בסיום תפקידי כיו"ר ועדת החינוך הבנתי שתפקיד יו"ר ועדה הוא החשוב מבניהם", אמר מרגי. יו"ר הכנסת: "אתה מקבל לידך אתגר ענקי בוועדה עם השפעה עצומה – ואני בטוח שתעמוד בו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסו היום וקיבלו פה אחד את המלצת ועדת הכנסת לבחור בח"כ יעקב מרגי לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינצבורג, הציג את המלצת ועדת הכנסת וסיפר כי נחשף לח"כ מרגי בשנה האחרונה. "גיליתי אדם שהוא מענטש. לימדת אותי שבמרוקאית אין את המילה 'מענטש', אבל אתה אדם שכולו לב ושכל ישר, שמכבד את הבריות, והבחירה שלך לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה תהייה ברכה לכנסת ולמדינת ישראל", אמר ח"כ גינצבורג לח"כ מרגי.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בירך את ח"כ מרגי ואמר כי זאת הזדמנות להודות לו על שירותו כסגן יו"ר. "אם אפשר לומר איך היינו רוצים לראות חברי כנסת בבית הזה, אז אתה דוגמה ומופת לכך והוועדה תהנה מזה בכל יום שאתה עומד בראשה. אתה מקבל אתגר ענקי, לוועדה משקל עצום והשפעה אדירה על המשק שהולכת ועולה מקדנציה לקדנציה. אתה מגיע לוועדה עתיר ניסיון ואני בטוח שתעמוד באתגר ותצליח לתת מענה לכל מכלול הנושאים העצום שתחת סמכותה של הוועדה", אמר.

מיד לאחר בחירתו התיישב ח"כ מרגי על כסא היו"ר, הודה ליו"ר הכנסת לוין ולחברי הוועדה ואמר: "כיהנתי בשלל תפקידים ציבוריים, במשך שנים רבות, אך בסיום תפקידי כיו"ר ועדת החינוך הבנתי שתפקיד יושב ראש ועדה הוא התפקיד החשוב מבניהם. להיות יו"ר ועדת הכלכלה זה אתגר גדול מאוד, בעיקר בתקופה הזו ואני גאה גם במשימה להחזיר את כבודה של הכנסת ולעזור לממשלה לתפקד. אני בא לעבודה יחד עם חברי הכנסת והצלחתי זו גם הצלחתם", אמר.

בוועדה יהיו חברים 15 חברות וחברי כנסת בהם, מלבד היו"ר מרגי (ש"ס) גם דוד ביטן, קרן ברק, שלמה קרעי ושרן השכל (ליכוד). בנוסף לכך, ח"כ אתי עטייה מהליכוד תהייה חברה בוועדה על מכסת כחול לבן. כמו כן יהיו חברים בה גם ח"כ בועז טופורובסקי וח"כ עידן רול (יש עתיד תל"ם), ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), ח"כ מתן כהנא (ימינה) וח"כ תמר זנדברג (מרצ). בנוסף לכך, יכהנו בה גם שני חברי כנסת מהרשימה המשותפת, חבר כנסת נוסף מכחול לבן וחבר כנסת נוסף מיהדות התורה.

חברי הוועדה בירכו גם הם את היו"ר הנכנס מרגי. ח"כ השכל אמרה כי הוועדה הרוויח את ניסיונו הרב של ח"כ מרגי. ח"כ אנטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת) הוסיף כי הוא בטוח שח"כ מרגי יעשה את התפקיד בהצלחה. ח"כ רול אמר כי לוועדה אתגרים רבים ובוא בטוח שתדע לפתח מנועי צמיחה חדשים למשק. ח"כ סובה הוסיף כי חברי הוועדה ימשיכו לפקח על עבודת הממשלה. ח"כ ברק אמרה כי ח"כ מרגי ידע לטפל בכל הנושאים בנועם ובדרך ארץ. ח"כ טופורובסקי ציין כי הוועדה הולכת לקבל משנה חשיבות בגלל הטיפול בנושא הקורונה, והיא תצטרך לסייע לאזרחים שממתינים לפתרונות. ח"כ עטייה אמרה כי היא בטוח שח"כ מרגי ימלא את התפקיד כראוי.

מנהלת הוועדה, לאה ורון, בירכה גם היא את היו"ר מרגי ואמרה כי צוות הוועדה יעשה הכל להצלחתו והצלחת הוועדה, ובכוחות משותפים נתרום למשק, לצרכנים ולציבור. היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, איחל גם הוא הצלחה ליו"ר ואמר כי צוות הייעוץ המשפטי המיומן והבקיא של הוועדה עומד לרשותו ולרשות חברי הוועדה.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מוקדם יותר, מליאת ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון על המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ כיו"ר הוועדה, וחברי הוועדה אישרו המלצה זו בהצבעה פה אחד. בהמשך הציע האוזר להקים את ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בה יהיו חברים ח"כ אבי דיכטר, ח"כ גדעון סער, ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ משה יעלון, וח"כ האוזר אשר יעמוד גם בראש ועדת המשנה. הצעה זו אושרה גם היא פה אחד.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיע לדיון ובירך את האוזר ואמר כי "האיש הנכון במקום הנכון. ועדת החוץ והביטחון היא מקום מדהים, עם הרבה מאוד יכולת חשובה להיחשף לדברים הכי עמוקים בביטחון ישראל וביחסי החוץ שלה בזמן אמת, ולתת זווית ראייה אחרת. חשיבה זו מחוץ לקופסה, מחוץ למערכות המבוקרות, היא חיונית ובעלת תרומה גדולה לביטחון ישראל ולמעמדה בעולם. להבדיל מכל ועדות הכנסת האחרות, שעוסקות בבקרה על עבודת הממשלה בנושאים גלויים, הוועדה הזו היא העין הפקוחה היחידה שרואה את הדברים שאינם גלויים, ובעניין הזה אתה שליח של אזרחי ישראל".

"הוועדה תעסוק מטבע הדברים גם בסוגיית מהלך החלת הריבונות, שאני מקווה שאכן יקרה, ובהיבט הזה אני חושב שלא במקרה, מתוך אמון אישי רחב מאוד של כל מרכיבי הממשלה והקואליציה הנוכחית, כולם נתנו בך אמון אישי להוביל את המהלך החשוב הזה מכיוון הכנסת. אין לי ספק שתעשה את זה בצורה הכי טובה ועניינית שיכולה להיות. מאחל לך המון הצלחה, ושתביא את הידע והניסיון הרחבים שלך לתוך המערכת", דברי לוין.

לאחר מכן אמר יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר: "אני שמח להיות כאן, ביקשתי להיות יו"ר ועדת חו"ב, זו אינה ברירת מחדל ואני גאה על כך. התפקיד שהוטל עליי הוא תפקיד מקצועי שנועד לשנות מציאות לטובה. בראייה היסטורית, אנו נמצאים היום בסופו של הרבעון השלישי של המאה הראשונה לעצמאות ישראל. אנו עדיין 'דור מייסדים' ומצויים בעיצומה של בניית תשתית למפעל "חידוש הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל". אלו הם זמנים של משבר אמון עמוק בין המערכות והממסדים לבין עצמם; ובין הציבור למערכת הפוליטית – תפקידנו, בוועדת החוץ ובטחון, הוא לשקם ככל האפשר אמון זה".

"אנו מאותגרים בהעתקת שדה הקרב משטח האויב אל ריכוזי האוכלוסייה הישראלית. אנו מאותגרים במזרח התיכון הנמצא בעיצומה של מהפכת "האביב הערבי" דבר המציב אפשרויות והזדמנויות לשינויי גבולות במזרח התיכון. אנו מאותגרים בקיום לכידות חברתית שהיא מרכיב ליבה בחוסן הישראלי והיא שתאפשר לנו להתמודד אל מול אתגרים ביטחוניים ומדיניים עתידיים. כיושב ראש ועדת החוץ והביטחון בכוונתי לתת ביטוי לביטחון הלאומי במובנו הרחב; לצד הגנרלים צריך גם אזרחים שמגיעים מדיסציפלינות שונות ובעלי זווית ראייה שונה", דברי האוזר.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מאוחר יותר, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיבלה את המלצת הוועדה המסדרת ואישרה את מינויו של ח"כ חיים כץ (ליכוד) לתפקיד יושב ראש הוועדה לכנסת ה-23. הדיון התקיים בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין.

יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את ח"כ כץ על מינויו ואמר: "ועדת העבודה, הרווחה והבריאות זכתה היום ביו"ר עוצמתי שהוביל אותה לאורך שנים להישגים חסרי תקדים, לא רק בנפח העבודה העצום אלא גם בתוכן. הנגיעה הכי פרטנית ומעמיקה, בנושאים ובדברים שנוגעים לכל אזרח במקומות הכי רגישים. הפעם אתה מגיע לכאן גם עם הניסיון שצברת כשר הרווחה והשירותים החברתיים, עם היכרות מעמיקה של כיצד הדברים נראים גם מצדה של הממשלה. יש כאן צירוף של ניסיון עצום ומחויבות עצומה לנושא שבוער בעצמותיך, ואני בטוח שזו תהיה קדנציה של שיאים חדשים ושל דאגה לאנשים, בתקופה הלא פשוטה שרבי מאזרחי ישראל חווים כיום. אני מאחל לך הצלחה גדולה, שנתברך בעשייתך ובשל כל מי ששותף בעבודת הוועדה".

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ איתן גינזבורג פנה לח"כ חיים כץ ואמר: "נבחרת שוב לעמוד בראש הוועדה הזו כמי שעסק כל חייו בנושאים החברתיים. זו בחירה שהיה עליה קונצנזוס. חזרתך לתפקיד תהיה משמעותית הן עבור האזרחים, שתמיד בראש מעיינך והן לעבודה התקינה של הכנסת".

לאחר המינוי אמר ח"כ חיים כץ: "כשחזרתי לכנסת היה ברור לי שאם אני רוצה לעשות משהו משמעותי ולתרום לאוכלוסיות המוחלשות, אני חייב לחזור לשולחן הוועדה. פניתי ליו"ר הכנסת ואמרתי לו שזה הדבר היחיד שאני רוצה. אני שמח לחזור. בקדנציות הקודמות חוקקנו חוקים רבים ונגענו בכל המגוון האפשרי של האוכלוסיות. הגדרתי לעצמי מספר מטרות לקדנציה הזאת. בין היתר נפעל להעלאת מאות אלפי גמלאים מעל לקו העוני, נטפל במימוש העלאת קצבאות הנכים, באלימות במשפחה ובמניעת תאונות עבודה. אנחנו בזמן שאול של ארבע שנים ובזמן הזה אם אנחנו לא מגיעים למטרות- לא עשינו כלום, זה שחור לבן".

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גם הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש ולבחינת היערכות המדינה למגפות ולרעידות אדמה, בחרה היום (ב'), פה אחד את ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) לתפקיד יו"ר הוועדה.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין בירך את ח"כ ביטון לרגל בחירתה לתפקיד ואמר: "זה בראש סדר היום הציבורי היום, הנגיף הזה אינו מבחין בין שום מגזר או קבוצת אוכלוסייה והוא מעסיק יותר מכל דבר אחר את כל אזרחי ישראל. הוועדה הולכת להישאר אתנו עוד הרבה זמן והולכת להשפיע על חיינו בצורה רבה מאוד. ח"כ יפעת שאשא ביטון מביאה איתה לוועדה לא רק עוצמות ונחישות לעשות ולפעול, גם המון ניסיון של עבודה פרלמנטרית מוצלחת בכנסת וכן עבודה מוכחת בממשלה בתקופה לא קלה בכלל".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג: "לא ראיתי יו"ר שכ"כ רצתה כבר שהוועדה שלה תקום במהירות על מנת להתחיל כבר לעבוד. היא מביאה עמה טורבו של עשייה מהממשלה לכנסת ולפניה ועדה עם אתגרים גדולים ורבים ובעיקר אויבים שאנחנו לא מכירים"

יו"ר הוועדה הנבחרת, ח"כ יפעת שאשא ביטון: "ביראת קודש אני ניגשת לוועדה החשובה הזאת שתבחן ותעשה את כל ההיערכות לגל השני בעוד הגל הראשון כאן. יכולה להבטיח שאעשה הכול להביא את הבשורה לעם ישראל. נהיה מוקד לכל השאלות ולכל חוסר הבהירות בתקופה הזו שמקשה על האנשים לתפקד בשעת חירום".

"מדינת ישראל התמודדה בצורה מצוינת בבלימה של הנגיף ומדינות רבות מסתכלות עלינו ללמוד כיצד יש להתמודד באירוע מתגלגל שכזה, אך עדיין אנחנו לא יודעים הרבה על הנגיף ולכן נצטרך לעקוב כאן בוועדה בנושא בצורה הדוקה יום יום אחרי החלטות הממשלה ולבדוק שכל מה שהתחייבנו אכן קורה, הן בבריאות והן ביחס למשבר הכלכלי שפקד הרבה מאזרחי ישראל. מצפה שהוועדה תהיה עניינית ופרגמטית והיא לא רק תגיד מה לא בסדר אלא גם תדע לפעול ולקדם", דברי ביטון.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הועדה האחרונה שהתכנס היום לבחירות יושב ראש, הייתה ועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשה נבחר פה אחד לעמוד ח"כ רם שפע מכחול לבן שאמר כי "בעשור האחרון הקדשתי את חיי לעולם החינוך – יש לי תואר שני בחינוך, בהכשרתי אני מורה להיסטוריה ותנ"ך; למדתי בסמינר הקיבוצים, הייתי במשך שבע שנים מייצג של הסטודנטים בישראל, חבר המועצה להשכלה גבוהה וחבר ועדה להכשרת מורים. רציתי להיות חבר בוועדת החינוך ואני שמח ונרגש שהגעתי לרגע הזה".

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בירך את יו"ר הוועדה החדש: "אתה בא עם המון ידע, היכרות עם המערכת ותשוקה אמיתית לעסוק בנושאים המורכבים והחשובים שבתחום אחריות הוועדה. אתה מגיע ממקום שהוא ביקורתי למערכת, והשילוב הזה הוא דבר שמערכת החינוך על כל מרכיביה זקוקה לו. ההיכרות והביקורתיות יאפשרו לך להוביל את הוועדה למוקד של בקרה שוטפת בשילוב של יצירתיות, חידוש ושינוי. יש בתחום אחריות הוועדה גם את עולם הספורט שמתמודד בתקופה הזאת עם אתגר אדיר. אני מאחל לך הצלחה אמיתית, הולך להיות פה מאוד מעניין ומשמעותי".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג בירך את ח"כ שפע ואמר: " בין כל המינויים זהו אולי המינוי המקצועי ביותר. מדובר באיש חינוך בכל רמח אבריו, שעשה הרבה מאוד למען התחום הזה ומכיר היטב את הוועדה הזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture