צילום: חיים צח/לע״מ

נתניהו בפגישה עם ראשי יש"ע: "האמריקנים הפכו להרבה יותר נוקשים"

דיווחים: ראש הממשלה אמרה בפגישה עם ראשי יהודה ושמורון שהוא מוכן לנהל משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית והוסיף "סמכו עליי". נתניהו הבהיר כי התקדמות המהלך תלויה בעמדת הבית הלבן: "מחכים לתשובות מהאמריקנים - לכן עוד אין מפות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי רשויות ביהודה ושומרון שנכחו בפגישה הטעונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבלו את הרושם שהאמריקנים לקחו בימים האחרונים כמה צעדים אחורה, ויש אפשרות שלבסוף הם לא יתנו את האור הירוק להחלת הריבונות בבקעת הירדן והישובים היהודיים ביהודה ושומרון – כך דווח ב'כאן חדשות'. לדברי ראשי הרשויות שנכחו בפגישה, ראש הממשלה אמר להם כי "אם נקבל את הריבונות, נצטרך לתת משהו בתמורה".

לטענתם, הדבר הזה הוא הסכמה עקרונית למשא ומתן להקמת מדינה פלסטינית. על פי הדיווח של כרמל דנגור, הניסיון של ראשי מועצת יש"ע לנתק את הקשר בין החלת הריבונות לבין נכונות למשא ומתן עם הפלסטינים, לא צלח. נתניהו אמר להם כי בתוכנית אחרת, של ממשל אחר, יידרשו מאיתנו פינוי. ראשי הרשויות השיבו לו: "אנחנו מעדיפים לשחות בביוב, מאשר לטבוע במים מתוקים".

ב'ישראל היום' דווח כי נתניהו אמר לראשי הרשויות ש"המצב מול האמריקנים אינו מה שהיה לפני חמישה חודשים". נתניהו לא ציין זאת במפורש אך הנוכחים בפגישה התרשמו מדבריו כי בהתחשב בבעיות הפנימיות בארה״ב לממשל טרמאפ אין כרגע את הקשב לעסוק בתכנית השלום.

נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין, החבר בצוות המיפוי הישראלי-אמריקני, אמרו לראשי הרשויות ביו״ש כי גם הם אינם יודעים כרגע כיצד תראה מפת הריבונות. הדברים נאמרו בתגובה לדרישת מנהיגי ההתיישבות להכניס תיקונים במפה. "במפה הזו לא יהיה כלום. אף יישוב לא ישאר לבדו", אמרו מספר ראשי רשויות לנתניהו.

אחד המשתתפים צוטט ב'ישראל היום' אומר כי "הפגישה הייתה לא פשוטה. יצאנו בתחושות קשות". לדברי הנוכחים, נתניהו לא סיפק תשובות לשאלות. במהלך הדיון הממושך פרץ עימות בין לוין לבין דוד אלחייני. לוין אמר לראש מועצת יש"ע "עשינו דברים דרמטיים ואתם מתנגחים על זוטי דברים".

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו אמר בפגישה שקצב ההתקדמות של מהלך תלוי בעמדה האמריקנית וכי בחודשים שעברו מאז הצגת תוכנית טראמפ "האמריקנים הפכו להרבה יותר נוקשים". נתניהו לא הזכיר כלל את המועד של 1 ביולי לתחילת המהלך והדגיש בפגישה כי בכל הנוגע לתחילת המהלך, הדברים לא תלויים בו אלא בבית הלבן.

הפגישה הייתה לא קלה, ובשלבים מסוימים הייתה באווירה מתוחה. נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין יצאו ממנה "עצבניים", כך לפי גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה. "אנחנו מחכים לתשובות מהאמריקנים מתי ניתן להתקדם עם הסיפוח, מה היקף השטח שניתן לספח והיכן. לכן אין עוד מפות ואין עדיין מה להציג", אמר נתניהו.

בפגישה נתניהו ולוין גערו בראשי המתנחלים על הביקורת שהם משמיעים נגד תוכנית טראמפ בשבועות האחרונים. "הקמפיינים וההצהרות שלכם נגד תוכנית טראמפ רק מזיקות למטרה של סיפוח רחב ככל האפשר", אמר נתניהו בפגישה. "אתם מקשקשים בזנב הדוב כשהדוב עוד לא פה". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הציטוטים אינם נכונים.

"סמכו עליי, אביא תוצאה טובה", צוטט נתניהו ב'ווינט'. נתניהו לא השיב על שאלות שנגעו להקמת מדינה פלסטינית. במקום זאת, הוא שב ואמר כי הוא "עובד קשה" כדי להגיע למתווה טוב. עם זאת, הוא לא התחייב באוזני שומעיו כי מדינה פלסטינית לא תקום. כמו כן, בקשתם של ראשי ההתיישבות לראות את מפת הריבונות המתגבשת כדי להכניס בה תיקונים לא נענתה בנימוק ש"המפות עוד לא נסגרו".

בפגישה הבהיר נתניהו לראשי המתנחלים כי האמריקנים "מצפים לתמורה" על החלת הריבונות, ואמר כי התבטאויותיהם נגד תוכנית טראמפ מזיקות למהלך. ראשי יש"ע הביעו התנגדות נחרצת לאפשרות שתוקם מדינה פלסטינית – וראש הממשלה השיב: "מה אתם מכשכשים בזנב הדב כשהדב עוד לא פה? זה עוד לא על הפרק בכלל. למה אתם מזכירים את זה?".

במהלך הפגישה הבהיר נתניהו שסוגיית החלת הריבונות תעבור בכנסת בנפרד לתוכנית טראמפ. במקביל, תובא הצעת החלטה לממשלה שלפיה ממשלת ישראל תנהל משא ומתן על מתווה טראמפ כשגם האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית נמצאת בו.

על פי הדיווח של ואיתמר אייכנר ואלישע בן קימון, בישיבה התגלע ויכוח קולני בין יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני ליו"ר הכנסת יריב לוין, שטען שהמפה שמפיצה מועצת יש"ע אינה מפת הסיפוח האמיתית. על כך אמר אלחייני: "האמריקנים לא מתכוונים לבצע שינויים דרמטיים במפה שלהם". לוין שאל: "מאיפה אתה יודע?". אלחייני השיב: "מצוות המפות האמריקני". לוין לא ענה.

עוד דיווחו כי בימים האחרונים העבירו גורמים בממשל האמריקני מסרים לראשי יו"ש, שלפיהם הקמפיין נגד תוכנית טראמפ גורמת נזק – וזו הסיבה שהם מקבלים כתף קרה מהממשל בתקופה האחרונה. עוד אמרו הגורמים כי הם נוהגים בארה"ב בכפיות טובה וכי הם "מתקשים להבין את הפרובוקציות הללו". גורם שנכח בפגישה אמר כי לוין רמז שהאמריקנים מתקרבים לנקודה שבה יגידו לישראל שמהלך הריבונות מבוטל.

בדרך לריבונות: נתניהו קיים ועידה טלפונית עם בכירים בממשל האמריקני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אמרתי
לא יהיה סיפוח
ביבי מעולם לא עשה צעד משמעותי בחייו

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
נתניהו יודע רק לדבר .
כמובן לעשן סיגרים על כוס שמפניה

אה ברור
ביבי משך את הזמן כדי שכל העולם יתנגדו
ואז יש לו תירוץ
בקיצור כל הדבר הזה ספין אחד גדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture