Sraya Diamant/Flash90

הקפאה בפועל: מועצת התכנון לא תתכנס; מועצת יש"ע בפנייה לבנט וגנץ

בנט התחייב לפני הבחירות לא לפגוע בסטטוס קוו בנושאים מדיניים ודתיים, ובפועל הממשלה שלו פוגעת ביסודות הדת וכעת גם מקפיאה בפועל את הבנייה ביו"ש • מועצת יש"ע: "לא נמתין עוד זמן רב, ולא נאפשר הקפאת תכנון או בנייה בהתיישבות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תיראו מופתעים: ההבטחות של נפתלי בנט כי בממשלה לא יפרו, לפחות בשנה הראשונה, את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה או בנושאים מדיניים, הופרה יחד עם כל שאר ההבטחות שלו.

אחרי הפגיעה ביסודות הדת, גם המתיישבים היהודים בארץ ישראל מגלים כי בנט הבטיח, אבל לא מקיים. המועצה העליונה לתכנון ולבנייה ביו"ש, המקבילה בסמכויותיה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אבל רק באזור יו"ש, לא התכנסה זה שמונה חודשים.

אי כינוס המועצה החלה עוד בשלהי ממשלת נתניהו, מתקופת הבחירות, בשל התנגדות שר הביטחון בני גנץ, שממשיך למנוע את הכינוס גם כעת, למרות הצהרות בנט כי הקים ממשלה שהיא 'עשר מעלות ימינה' מממשלת נתניהו.

במועצת יש"ע הגיבו כי "כבר שמונה חודשים שלא התכנסה מת"ע ולא אושרו תוכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זהו מצב מדאיג ביותר. בשנים האחרונות נשמר הסטטוס-קוו, ובו כונסה מת"ע בכל שלושה חודשים ואושרו תכניות בכל ההתיישבות. מתוך דאגה לעתיד ההתיישבות אנו רואים בנושא זה חשיבות עליונה לחיי התושבים ולהתפתחות של הרשויות באזור".

הם עדכנו כי "מיד עם כניסתו לתפקיד של ראש הממשלה נפתלי בנט פנינו אליו בע"פ ובכתב בעניין זה. אנו נמצאים עם 'יד על הדופק' ועוקבים אחר הנושא באופן יום-יומי".

בנייה של יחידות דיור רבות לא יצאה אל הפועל בשל אי כינוס המועצה, מזה זמן רב. כל זמן שהכינוס לא יקרה המשמעות היא הפסקה בפועל של התחלות בנייה ותכנונים חדשים.

"בשעה זו יושבות על שולחן מועצת התכנון אלפי יחידות דיור בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אשר אינן מקודמות", נכתב בהודעה. "לא נמתין עוד זמן רב, ולא נאפשר הקפאת תכנון או בנייה בהתיישבות. אנחנו מצפים לראות את מת"ע מתכנסת בהקדם, וקוראים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ: הבטחתם שהסטטוס קוו יישמר – עשו זאת, אשרו את התוכניות שממתינות זמן רב".

כזכור, השבוע דווח בעיתון ישראל היום כי כעת, למעלה מחודש אחרי מועד ההתכנסות המקורי, ביטלו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ את ההתכנסות בשנית בשל דרישה שהגיעה מהממשל האמריקני. כך על פי גורמים בהתיישבות. למעשה, מדובר בהקפאת הבנייה היהודית בעוד זו הערבית נמשכת ללא הפרעה.

"אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג'ו ביידן לתפקידו, וזה כולל גם את התקופה שבה הייתה הממשלה הקודמת בתפקידה", נמסר מלשכתו של בנט.

ראש שדולת ארץ ישראל, ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק הגיבו לפרסום ואמרו: "אי כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון היא הקפאה דה פקטו של ההתיישבות ביו"ש. שדולת ארץ ישראל מצפה מהממשלה לא להיכנע לתכתיבי הממשל האמריקאי ולהורות למועצת התכנון להתכנס מיידית ולאשר את התוכניות שעל הפרק".

"מראש הממשלה בנט, שכמנכ"ל מועצת יש"ע ניהל מאבק נחוש נגד ההקפאה, מצופה לנהוג לפי העקרונות שהוא עצמו קבע ולהבהיר לאמריקאים שבנייה ביהודה ושומרון היא זכות וחובה בסיסית שישראל לא תוכל לוותר עליה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture