Yonatan Sindel/Flash90

בנט ל'JDN': "יש לי הרבה כבוד למגזר החרדי – נתניהו הפקיר את הכל" • צפו

יו"ר ימינה במענה לשאלת 'חדשות JDN' על העברת הועדה למינוי דיינים לש"ס: "האם אני סומך עליהם שהם ידאגו למנות אנשים ציוניים לעמדות מפתח? ברור שלא. אנחנו רוצים לקרב לבבות והכל, אין לי תלונות אליהם, אבל ברור שלא, הם בעמדות שונות מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט התייחס היום במענה לשאלת 'חדשות JDN' לעימות השבוע עם המפלגות החרדיות על העברת ראשות הועדה למינוי דיינים לש"ס ואמר כי "יש לי הרבה כבוד למגזר החרדי, אבל דעותינו שונות, אני ציוני, אני מאמין בערך השירות הצבאי, אני שולך את עצמי ואשלח את ילדי לצה"ל, יש הרבה דברים שאנחנו רואים עין בעין ויש דברים שאנחנו רואים בצורה מאוד מאוד שונה, לא סתם אנחנו שונים בדבר הזה".

"האם אני סומך עליהם שהם ידאגו למנות אנשים ציוניים לעמדות מפתח? ברור שלא, מה פתאום, למה שאני אסמוך? הם בעמדות שונות, אם הם היו ציונים הם היו אומרים אנחנו בעד הציונות, אנחנו כערך רואים את השירות הצבאי בצה"ל, אנחנו רוצים לקרב לבבות והכל, הם לא שם, וזה בסדר, אין לי תלונות אליהם, אבל ברור שלא, זה כמו לשאול אם אני סומך על ניסנקורן שימנה שופטים בעלי תפיסה לאומית ושמרנית, ברור שלא, הם בעמדות שונות מאוד. עכשיו, נתניהו פשוט הפקיר את הכל, אבל אני לא אכנס כי טחנו את זה השבוע הרבה", דברי בנט.

בנט התייחס גם למפת הריבונות המסתמנת, וטען כי בכוונתו לתמוך רק בתכנית שתיטיב עם מדינת ישראל וביטחון ישראל. "אני עוד לא יודע מה המפות ומה החלוקה. כשנדע, נדע מה להצביע". בהמשך דבריו הסביר יו"ר ימינה שהבהיר כי יתנגד כמובן לכל עסקה שתכלול בתוכה הכרה במדינה פלסטינית.

בהמשך התייחס בנט גם לכספים שמחבלים מקבלים על ישיבתם בכלא הישראלי ותבע מנתניהו: "עצור את הכספים שהמחבלים מקבלים. יש חוק שעוצר את הכספים שאתה בעצמך הצבעת עליו, זה בדיוק עשר דקות לקרוא את עקרונות החוק ולהשתמש בו. כנס את הקבינט ותעצור את הכספים, ממה אתה מפחד?" תהה בנט.

במסיבת עיתונאים שכינס בנט הוא הודה כי היה מעדיף להיות שר בממשלה אולם ראש הממשלה נתניהו העדיף להותיר את "ימינה" באופוזיציה למרות שהיתה נאמנה לו ולבלוק הימין. "לא היה רגע אחד שנתניהו ניהל מו"מ רציני. נילחם בכל דבר שהממשלה עושה לא נכון", הבטיח בנט. "איפה שהממשלה עושה נכון – נחזק ונתמוך, איפה שלא – נתנגד".

"נתניהו הפקיר את כל הזירה משפטית ונתן הכל לשמאל", האשים יו"ר ימינה. "נתניהו עושה דבר מדהים – מקטר על מערכת המשפט ומצד שני מינה את כל האנשים ובנה את כל מערכת המשפט ובלם כל שינוי במערכת המשפט, זה כמו התאהבות בדיבור ולא בעשייה". בנוגע לבעיית המשילות בנגב אמר בנט, "כך גם למשל הפקרת הנגב והפשיעה הבדואית. אנחנו מאבדים את הנגב ונתניהו הפקיר את זה לשר עמיר פרץ ונתן לחתול לשמור על השמנת".

הוא התייחס גם לנושא הקורונה ואמר כי "בחורף הקרוב אסור לסגור שוב את הכלכלה. אסור ליטול ממיליון ישראלים את מטה לחמם. כדי למנוע את סגירת הכלכלה—מכת מוות לעסקים—בגל השני של הקורונה בחורף, וכדי למנוע מוות מיותר של אזרחים, חייבים יכולת לאומית של 100,000 בדיקות ביום".

הוא הסביר כי "תסמיני שפעת רגילה וקורונה הם דומים. אז מישהו עם כאב גרון, 38.7 חום ונזלת לא יידע אם יש לו שפעת או קורונה.
בין 2% ל10% מהחולים יהיו עם קורונה, אך כדי לדעת מי נושא קורונה, צריך להיבדק. בשיא החורף וגל השפעת, צפויים בין 50,000 ל100,000 אנשים עם תסמיני שפעת שיפנו לטיפול בכל יום".

"לכן ניקח 75,000 בעלי תסמיני שפעת, נוסיף לכך אנשים אסימפטומטיים שהיו בקרבת נשא-קורונה, ואתה מגיע בשבועות השיא לכ-100,000 בדיקות ביום. במצב זה, ללא קיום הבדיקות, ניאלץ לסגור מחדש את העסקים, החנויות, המסעדות, מערכת החינוך. זהו ה״פטיש״. זה יעיל אך מחריב פרנסת מיליוני ישראלים".

"אך אם נקיים כ-100,000 בדיקות ביום, והם יהפכו לעניין שבשיגרה, נוכל לקטוע שרשראות הדבקה כל הזמן. זוהי ה״פינצטה״. יעילה, ללא החרבת פרנסה. העלות של בניית מערך חירום כזה היא סדר גודל של מאתיים חמישים מיליון ש״ח. העלות של יום אחד של סגירת כלכלת ישראל היא 2,000,000,000 ש״ח. 2 מיליארד ש"ח ביום. מה מונע את זה? קיבעון, עצלנות, קלות דעת של הממשלה. לא נרפה עד שיקרה", דברי שר הביטחון לשעבר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגיל בנט מבלבל את השכל מדבר בלי סוף העיקר להיות בפרונט

לא לזלזל…..הוא דיבר יפה על הקורונה.

מה אתה רוצה שהוא יעשה

בנט הוא האדם הכי ראוי בפוליטיקה.ולולי קלות דעתו בנושאי דת הייתי תומך בו לכל תפקיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture