דוברות הבית הלבן

טראמפ בעצרת בחירות ראשונה מתחילת המגפה: "ביקשתי להפחית את הבדיקות"

נשיא ארה"ב הסביר באירוע בחירות: "ככול שמבצעים יותר בדיקות, מוצאים יותר חולים". הנשיא לא עטה מסכה, ואנשיו טענו כי העצרת אינה מסכנת את בריאות המשתתפים. הנוכחות בעצרת הייתה דלה מהמצופה וטראמפ האשים בכך את המפגינים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיע לעצרת הבחירות שלו הלילה (ראשון) בטולסה, אוקלהומה, כשהוא לא עוטה מסיכה. עצרת זו היא אירוע הבחירות הראשון מזה מאה ימים שמקיים הנשיא, חרף מגיפת הקורונה שעדיין משתוללת ברחבי ארצות הברית, עם יותר מ-2.3 מיליון נדבקים ו-121 אלף מתים.

בנאומו, קרא טראמפ לנוכחים "לוחמים", והאשים את התקשורת במושבים הריקים שבאולם. "היו לנו כמה אנשים רעים מאוד בחוץ, הם עשו דברים רעים", זאת אמר בנוגע למפגינים נגדו מחוץ לאולם בו נערכה העצרת.

מאות מתומכי הנשיא המתינו בתור בכניסה לאולם שעות לפני העצרת, הראשונה שערך מתחילת משבר הקורונה. העצרת התקיימה באולם סגור שבו 19,000 מושבים. בקמפיין של טראמפ אמרו בימים האחרונים שהביקוש לכרטיסים אדיר וכי הם צופים שכ-100,000 איש יגיעו לתמוך בנשיא מחוץ לאולם, אבל הקהל שהגיע לבסוף היה קטן בהרבה מהצפוי, וכיסאות רבים נותרו ריקים.

בנאומו באירוע האשים טראמפ את המפגינים נגד גזענות וטען שהם מנעו מתומכיו למלא את האולם. "היו כמה אנשים רעים מאוד בחוץ, הם עשו דברים רעים", אמר הנשיא. הוא כינה את המפגינים בריונים ולעג לסיקור המחאה בתקשורת. "אמריקנים צפו ברדיקלים מהשמאל שורפים בניינים, בוזזים עסקים, הורסים רכוש פרטי, פוצעים מאות שוטרים, פוצעים אלפים רק כדי לשמוע דיווחים, פייק ניוז, שאומרים 'איזו (מחאה) יפה זו הייתה'", אמר הנשיא.

אמש פורסם כי שישה מעובדי קמפיין טראמפ נדבקו בקורונה. מהבית הלבן נמסר שכולם נכנסו לבידוד מיידי, ואיש מבין משתתפי העצרת לא בא במגע איתם. אולם בקמפיין של טראמפ כן דאגו להשאיר צד מכוסה – זה המשפטי. למשתתפים בעצרת חולקו הצהרות ויתור על תביעות, במקרה ויידבקו בקורונה באירוע. יחד עם זאת, לא תיאכף בעצרת עטיית מסכות או שמירה על ריחוק חברתי.

כבר בריאיון לקראת העצרת הכריז טראמפ – איני מתכוון לעטות מסכה. הוא הוסיף כי הוא מתייחס למסכות כאל "חרב פיפיות", כיוון שאנשים מתנהלים איתם באופן לא היגייני. אולם רבים מתומכיו לא צריכים שכנוע נוסף, הם בכלל סבורים שהקורונה היא קונספירציה. בעצרת אמר הנשיא כי יש להאט את קצב בדיקות הקורונה, שלדבריו גורמות לכך שארצות הברית נראית באור לא טוב.

בעקבות הביקורות על קיום העצרת בצל הקורונה, נציגיו של טראמפ שללו את החששות מהדבקה המונית וטענו כי יחולקו לבאים מסכות וחומר לחיטוי הידיים. הנשיא עצמו התייחס להתפשטות הנגיף בעצרת וסיפק עוד התבטאות שנויה במחלוקת בנושא: "כשאתה מבצע בדיקות, אתה הולך לחפש מקרים נוספים. אז אמרתי לאנשים שלי: 'האטו את הבדיקות בבקשה'". יריבו במרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן, הגיב על כך בטוויטר: "להגביר את קצב הבדיקות".

רבים בקהל חבשו כובעים ולבשו חולצות עם הסיסמה המפורסמת של טראמפ מהבחירות הקודמות: "להחזיר את אמריקה לגדולתה". רק מעטים מאוד חבשו מסכות, ואיש כמעט לא שמר על כללי הריחוק החברתי, אף שמספר הנדבקים הרקיע שחקים באוקלהומה לאחרונה.

טראמפ בן ה-74 התעקש בעצרת כי מצבו הבריאותי טוב, כשברקע הטקס שבו נראה לאחרונה מגלה סימני עייפות. "אודיע לכם אם משהו לא בסדר", הוא אמר. בנאומו תקף טראמפ את יריבו הדמוקרטי בבחירות לנשיאות בנובמבר, ג'ו ביידן, וכינה אותו "בובה חסרת אונים של השמאל הקיצוני". הוא הוסיף כי "בעוד חמישה חודשים אנחנו הולכים להביס את ג'ו ביידן המנומנם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ הגדול!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture