שוסטר: "לא נהיה בעד סיפוח חד צדדי שיזעזע את היציבות הביטחונית"

שר החקלאות אלון שוסטר אמר בנושא החלת הריבונות כי "הבטחת ביטחון ישראל כוללת אלמנט של שטח, זה בסדר גמור. אבל אסור שזה יזעזע את היציבות הביטחונית והמדיני".על תפקוד הממשלה אמר "אני מקווה שזה יוכיח את עצמו ושאנחנו נחזיק מעמד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום לאחר שוועדת הכספים אישרה את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזרי מס רטרואקטיביים בשווי של כמעט מיליון שקל, שר החקלאות אלון שוסטר מכחול לבן – שנציגיה נעדרו מהוועדה – התייחס היום (רביעי) לנושא בריאיון לווינט ואמר כי "זה נראה לא ראוי, לא נכון בזמן הזה".

"כמו כל חבריי, אני תורם 20% מהמשכורת שלי לעמותות שאני חושב שצריך לתת להן", ציין שוסטר. "אני עצמי קיבוצניק, והמשכורת שלי הולכת לקיבוץ. אנחנו לא משתמשים בתקנים של סגני השרים שלנו. אנחנו נמצאים במצב מאוד לא פשוט, וההנהגה צריכה בין היתר לפעול בתזמון ראוי ולחבר בין המצב לבין התוכן". לדבריו, "מקצועית, אי אפשר לומר שאין בכך מידה של צדק, אבל הצדק גם צריך להיראות. לא היה ראוי לעסוק בזה כעת. אני חושב שנכון להתעסק בקורונה, בשאלה איך לחלק את הכספים הלא רבים שיש לנו. אלו הדילמות האמיתיות".

על השאלה מדוע הם לא טיפלו במענקים לאמנים לפני הטבות המס לנתניהו, השיב שוסטר: "יש סדרה ארוכה של נושאים, גם בנושא ההתיישבות נעשה עוול גדול. אני לא מציע את ההנחה שאפשר לפתור משבר כל כך משמעותי, כלכלי, בריאותי וחברתי, באבחה. זה לא יילך, אני רק מציע להתמקד בזה. אני לא מציע להוסיף שאלות מתחום המנהיגות או היושרה הציבורית".

בנושא החלת הריבונות אמר:"אני לא בקיא בכל הפרטים הקשורים בתוכנית השלום של טראמפ. יש בממשלה מי שסבור שהנושא הוא החלת החוק, או אי-החלת החוק. לדעתי מה שקובע זה אם אנחנו נכנסים לדיון רציני שעיקרו היפרדות בין הישראלים לבין הפלסטינים. הבטחת ביטחון ישראל כוללת אלמנט של שטח, זה בסדר גמור. אבל אסור שזה יזעזע את היציבות הביטחונית והמדינית".

"אנחנו אחראים לעמדתנו, ובהסכם הקואליציוני בנושא החלת הריבונות כך נאמר. בניגוד לכל נושא אחר שצריך להגיע להסכמות לגביו – חוקים, מינויים, תהליכים – בנושא החלת הריבונות מותר לראש הממשלה להתקדם ובלבד שזה נעשה בתהליך הנכון. מותר וכך ראוי".

עוד אמר שוסטר "אני חושב שמה שאנחנו עושים כעת זה להביע את דעתנו בפורומים הנכונים, שילכו ויתרחבו. תוכנית השלום של טראמפ היא לא תוכנית לסיפוח שטחים, אלא היא תוכנית להיפרדות בין הישראלים לבין הפלסטינים. אנחנו לא נהיה בעד חד-צדדיות שתזעזע את היציבות את היציבות".

בנוסף, שוסטר נשאל על כוונותיו האפשריות של שר האוצר ישראל כץ בייבוא של פירות וירקות. "ייבוא הוא רכיב לגיטימי", אמר שר החקלאות. "בניגוד לשמועות בענייני החמאה, אין לי שום דבר עקרוני נגד ייבוא. אני בעד יציבות בענפי החקלאות השונים – צמחים, ביצים, חלב וכן הלאה. גם אני וגם השר כץ, לקראת חוק התקציב, ננסה לייצר תוכנית שגם תיתן ביטחון רב-שנתי לחקלאים, וכשהם יהיו רגועים אז גם המחיר לצרכן ירד בהתאם. לא יוכל להיות מצב של הורדת מכסים ללא איזון באמצעים נוספים. גם הורדת מכסים וגם תמיכה ישירה הם אמצעים להבטחת שני דברים: היציבות של ענפי החקלאות והמחיר הראוי".

שוסטר אף נשאל האם הוא מרוצה מתפקודה של הממשלה: "אני חושב שבנושאים הקריטיים, החשובים והכבדים, הדיונים הם לגופו של עניין עם הרבה פחות פוליטיקה. אני מקווה שזה יוכיח את עצמו ושאנחנו נחזיק מעמד. כל אחד יבלע את הצפרדעים שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם המשכורת הולך לקיבוץ אז איך הוא תורם 20% מהמשכורת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture