צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

גמליאל: "זוהר קם בבוקר ומחליט את מי הוא רוצה לפטר – זה לא עובד כך"

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התייחסה לעימותים הפנימיים בתוך הליכוד ואמרה כי, "אני מנסה לעצור את מה שקורה, אם הגעתי למצב שאני זאת שמדברת על כך אז זה רק אומר שהנורות האדומות כבר זועקות החוצה. זה פוגע בעבודה, ברגע שיש כל היום את ההשתלחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התייחסה הבוקר (שלישי) לטיפול הממשלה במשבר הקורונה ואמרה כי "לטעמי יש מורכבות, כמי שגם לקחה חלק בניהול המשבר הקודם אל מול המשבר הזה, צריך לנהל את זה בצורה אחרת, כפי שאני רואה לנכון".

בראיון ל'רדיו 103' אמרה גמליאל: "יש פה התנהלות מורכבת שיש בה אנשים נוספים בתמונה הזאת. לדוגמא, לא סביר בעיני שהמסעדות נסגרות בחמש ובפוטנציאל פגישה ב-10. כל הגורמים הנוגעים בדבר היו אמורים לשבת עד חמש בבוקר כדי לפתור את הבעיה".

"אני גם מתכוונת לדרוש הסברים על כך, זה דבר שלא יעשה", אמרה השרה גמליאל. "מה שקרה בגל הקודם, אנחנו פשוט בכול ישיבות הממשלה לפעמים עד שבע בבוקר, כל הלילה היינו יושבים ומנהלים את כל הדיונים על מנת להגיע להסכמות. לא תמיד פה אחד, יש גם מחלוקות, זה דבר לגיטימי. מה שקורה עכשיו כפי שרואים זה התנהלות, גם בדרישות לכנס את הדברים בוועדות על ועדות על ועדות, מה שלא יוצר את ההבנה של קבלת החלטות בסופו של תהליך. זה דבר שיוצר פגיעה מאוד קשה ביכולת לקבל את אמון הציבור על כל מהלך שמתבצע".

"כל ההתנהלות להתמודד עם כל סוגיית הקורונה ממילא מורכב ודינמי, הוא משתנה חדשות לבקרים לאור הנתונים וקצב ההדבקה והסיטואציה הקיימת, על כן חשוב שתהיה את האפשרות של הגמישות. אפשר לקבל החלטה, אפשר לשנות אותה, זה דבר לגיטימי לחלוטין. צריך לעשות את הדברים האלה בצורה יותר מסודרת, לא כפי שקורה היום".

באשר לאפשרות לפירוק הממשלה והליכה לבחירות אמרה השרה להגנת הסביבה: "אני נגד בחירות עכשיו, אין לנו כוח לבחירות. הציבור, מאס בבחירות ובצדק. אפשר להתכנס ולהפנים שיש ניסיון, חלק מהבעיות זה חוסר ניסיון ב-איך מערכות כאלה מתנהלות, לא בכנסת ולא בממשלה. על כן כל הקשיים הללו שאנחנו צריכים לדעת להתגבר עליהם, שלא נמצא חס וחלילה את עצמנו בסיטואציות שעדיף כל סיטואציה אחרת".

השרה גמליאל התייחסה לעימותים אתמול עם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ואמרה: "תראה אנחנו ערים להתנהלויות אחרות, בזמנו של דוד ביטן אפילו האופוזיציה הייתה חלק מהיכולת לנהל את ישיבות הכנסת בצורה עניינית ומסודרת. מה שקורה היום זה השתלחות חסרת רסן בכל הגורמים הקואליציוניים, אני לא רואה את עצמי כשרה מגיעה לוועדת כנסת ויו"ר הקואליציה בא רק לנגח כדי לקבל כותרות".

גמליאל הוסיפה: "אני מנסה לעצור את מה שקורה, אם הגעתי למצב שאני זאת שמדברת על כך אז זה רק אומר שהנורות האדומות כבר זועקות החוצה. זה פוגע בעבודה, ברגע שיש כל היום את ההשתלחות, יו"ר הקואליציה קם כל בוקר ומחליט את מי הוא רוצה לפטר היום – זה לא עובד כך".

"הוא אמור להיות הזרוע הביצועית של ראש הממשלה נתניהו, אבל זה לא מה שקורה ועל כן צריך לבחון. אם הוא יתאפס ויתחיל לנהל את העניינים בצורה מקצועית ועניינית, כפי שאמור להיות, ואם לא? שווה לבחון את החלפתו, ולבקש מדוד ביטן שיבוא ויעשה קצת סדר על מנת שדברים יחזרו להתנהל כמו שצריך", אמרה גמליאל.

"לראות את תמונת המצב כמו שהיא אמורה להתנהל, בטח בעת משבר בקורונה, יו"ר קואליציה שמוצא עצמו מתמודד לתפקידים מרכזיים בליכוד, מפקיר את הזירה, בלי שיעורי בית בא לתקוף את כל אנשי הליכוד מהבית – בעיני הוא עבר את כל הגבולות".

לסיום דחתה השרה גילה גמליאל את הטענה כי מדובר במרד פנימי בליכוד שנועד להדיח את היו"ר נתניהו ואמרה כי ההפך הוא הנכון: "רה"מ נתניהו הוא בעל הניסיון הרחב והגדול ביותר ובעל ההבנה המעמיקה ביותר על מנת להוביל את המהלך והמשבר הזה. אנחנו כולנו איתו, וחלק מהדברים האלו, שבאים כל מיני אנשים שמנסים לעשות הון פוליטי, אישי ותקשורתי על חשבון התנהלות המערכת – אנחנו כאן כדי לעצור את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture