Amit Shabi/POOL

בנוכחות ראש הממשלה: הדיון הבא במשפט נתניהו יתקיים ב-6 בדצמבר

תיק 4,000: הדיון הבא בתיק יתקיים בתאריך - 6/12 ויעסוק בטענות מקדמיות בפני שלושת השופטים. לפי הודעת הפרקליטות ראש הממשלה בנימין נתניהו יחוייב להגיע לדיון. במקביל, הפרקליטות דחתה את טענות הזוג אלוביץ' על הסתרת חומרי חקירה בתיקי האלפים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט את תשובתה לטענות שהעלו בשבוע שעבר סנגוריו של שאול אלוביץ', הנאשם בתיק 4000, לפיהן הושחרו במתכוון חלקים מתמלילי ההקלטות בהם נראה לחץ פסול של חוקרי המשטרה על אלוביץ ובנו על מנת להשפיע על זהות פרקליטו, בכדי שיסכים לחתום על הסכם עד מדינה.

בהקלטה נשמעו דברים ברורים המעידים לכאורה על הלחץ האסור. פרקליטתה של איריס אלוביץ' עו"ד מיכל עוזר רוזן הביאה כדוגמה את חקירתו במשטרה של בנו של אלוביץ', אור, במהלכה לחצה עליו החוקרת כי ישכנע את אביו להחליף את עורך דינו ז'ק חן. לדבריה, חלק מתמליל החקירה הושחר, במקומות רבים נוספו שלוש נקודות, ועמוד אחד מהתמליל נעלם.

ההגנה טענה כי לא מדובר בטעות מקרית אלא מכוונת, וכי היועץ המשפטי לממשלה בדק את טענותיהם ומסר כי אין לדברים שחר וכעת מדברר שהדברים אינם נכונים. על כן אין הם יכולים להאמין לדבר ועליהם לבדוק את כל עשרות אלפי שעות ההקלטה.

בעקבות זאת, ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, שבפניה נערך הדיון בשבוע שעבר, ביקרה את הפרקליטות וביקשה שתוגש לדברים תשובה בתוך 10 ימים. "אני חושבת שמה שעורכי הדין אומרים זה שאולי זה אינדיקציה לכך שיש תמלילים אחרים שחסרים בהם דברים משמעותיים. מישהו בחר לעשות שלוש נקודות ולא לתמלל עד הסוף, אני לא אכנס לסיבות של למה. השאלה אם הם צריכים לשבת ולהקשיב לכל הקלטות מהתחלה?", אמרה במהלך הדיון.

בתשובת הפרקליטות נדחות הטענות, ומוסבר כי לא היה ניסיון להסתיר דבר. "אין כל בסיס לטענות (ה)נאשמים בדבר הסתרת חומרי חקירה מפניהם או פעולה מכוונת שנועדה למנוע מהם עיון בחומרים", נכתב בתגובה, תוך שהפרקליטות מתעלמת כליל מהתייחסות לפערים בין התמלול שנעשה על ידי להקלטה. "נהפוך הוא – מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול… ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם טענות הנאשם לניסיון הסתרה".

לגופן של הטענות, הפרקליטות מסרה כי עבודת התמלול נמסרה לגוף חיצוני המספק שירותי תמלול ליחידות החוקרות. "אכן, עיון בתמלול שהועבר לעיונם של הנאשמים מעלה שהוא חסר במספר מקומות לעומת התיעוד הקולי של השיחה… פעמים רבות, ולא רק בתיק זה, קיימים פערים בין התיעוד הקולי לבין התמלילים וזאת בשל הקושי בשמיעת הדברים או בהבנת השיח בין החוקר לנחקר (המתמללים לעיתים קרובות אינם מכירים את הנושא הנחקר לפריו, המשוחחים לעיתים קרובות נכנסים זה לדבריו של זה וכיוצא בזה)".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי דיון נוסף במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואנשי העסקים נוני מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', ייערך ב-6 בדצמבר. ושלושת הנאשמים הכוללים גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרשו להתייצב בבית המשפט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture