נתניהו בשיחת טלפון עם טראמפ ועם יורש העצר. צילום: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו על מידור גנץ ואשכנזי מההסכם: "הם יכולים לדבר באופן לא מבוקר והאינפורמציה תצא"

ראש הממשלה על אי עדכון שותפיו לממשלה במגעים עם איחוד האמירויות: "סוכם לשמור על דיסקרטיות על מנת שלא לאפשר לאיראן לטרפד את זה". על הריבונות: "להחיל ללא הסכמה זה חסר אחריות". רומז: "יש עוד פעולות שמעריכים שאנחנו ביצענו". מאיים על חמאס: "בפעם הקודמת זה הביא לסיכול ממוקד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי נמנע מלשתף את ראשי כחול לבן ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי במגעים עם איחוד האמירויות – מחשש שידלוף דרכם: "ליידע אותם? אני עוסק בזה במשך שנים. הם נמצאים פה בסך הכל חודשיים. זה היה הסיכום – לשמור על דיסקרטיות, על מנת שלא לאפשר לאיראן ולאחרים לטרפד את זה".

אתה חושב שאשכנזי וגנץ היו מדליפים לאיראן, נשאל נתניהו בראיון ל'ישראל היום': "לא לאיראן. לא אמרתי שהם ידליפו לאיראן. הם יכולים לדבר באופן לא מבוקר עם מקורבים והאינפורמציה הזאת יכולה לצאת החוצה", השיב ראש הממשלה בראיון לעיתונאי אמנון לורד. מדובר בראיון רביעי שנתניהו מקיים ביממה האחרונה.

נתניהו התייחס למשבר הפוליטי במענה לשאלה האם השותפות עם גנץ תחזיק מעמד לשלוש שנים: "אם ינהגו לא כממשלה בתוך ממשלה ולא כאופוזיציה פנימית – אז התשובה היא כן. אם לא, זה יתפרק מאליו. אני מקווה שזה לא יתפרק עכשיו. בתקופת הקורונה הקמנו את הממשלה למאבק בקורונה. נעשה הכל כדי שזה לא יתפרק".

על הריבונות אומר נתניהו כי "זה לא היה בלוף. במשך שלוש שנים עבדתי ולא ויתרתי על הריבונות. הכנסתי אותה לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ. לפי התוכנית האמריקנית, ישראל תזכה ב-30 אחוז משטחי יו"ש – פי עשרה ממה שהיה בתוכניות אחרות – בלי לעקור אף יישוב ושטחים שנחוצים לביטחון ישראל. זאת התכנית האמריקנית. היא לא השתנתה. אני הבאתי את זה".

לדבריו, "נכון שמיד אחרי ההכרזה על תוכנית טראמפ רציתי להביא את זה לממשלה והם ביקשו שאמתין ושוב חזרו וביקשו שאמתין על מנת לאפשר להם להתקדם עם הסכם השלום עם האמירויות, וייתכן גם עם מדינות אחרות. ההתעקשות על הריבונות והכנסתה לתוכנית רשמית של הנשיא זה שינוי גדול. זה שינה את הקלפים".

הוא רומז כי עסקת מאה של טראמפ משנה לתמיד את היחס ליהודה ושומרון, גם אם ביידן ייבחר: "אני חושב שהמושגים השתנו. הרעיון שאנחנו נחזור לקווי 67', נעקור יישובים – הדברים האלה ירדו הלכה למעשה מהפרק. השינוי הזה, שפעלתי עם הנשיא טראמפ להוריד אותו, לדעתי ישפיע גם בהמשך. כשם שפעלתי להעברת השגרירות לירושלים, כשם שאמרתי שאפעל להכרה בירושלים – וזה קרה. דיברתי על הכרה בריבונותנו ברמת הגולן – וזה קרה. ויש עוד דברים כאלה. זה לוקח זמן. אמרתי שאפעל לעצור את איראן, אנשים גיחכו".

הוא מוסיף כי "זו העוצמה של רעיון. ההסדר שקובע שהישראלים יישארו במקומותיהם ולא נבצע טיהורים אתניים – קידמנו אותו את זה בניגוד למה שהיה מקובל בעבר". על הימין הוא אומר כי, "אנשים שהתנגדו להחלת הריבונות באים מהימין ועכשיו אומרים למה ויתרתם. זה אבסורד. זה נובע משיקולים לא ענייניים".

"יש כאן טעות בתפיסה. לא שהיתה לי ברירה – תבחר בין החלת הריבונות לבין הסכם השלום", מוסיף ראש הממשלה. "מלכתחילה אמרתי שאני אחיל רק בהסכמתה של ארה"ב, כי להחיל את הריבונות ללא הסכמה זה דבר חסר אחריות שהיה מסכן את ההתיישבות ואת מדינת ישראל כולה על ידי צעדים קשים נגד מדינת ישראל בקהילה הבינלאומית. היה תנאי התחלתי ברור של הסכמה אמריקנית".

"כאשר הם ביקשו ממני, עם פרסום התוכנית ועכשיו, להמתין עם החלת הריבונות כדי לאפשר את ההסכם – הם לא נתנו לי לבחור בהם. הם אמרו שזו עמדתם. לכן, אם לא ניתן לממש את הריבונות ברגע זה וצריך להשהות לפרק זמן מסוים, עדיף לנו לפחות לקבל את ההסכם. לא בחרתי אחד על פני השני". לדברי נתניהו, "מי שירצה לפעול באופן חד צדדי וללא תמיכת ארה"ב יעשה טעות מרה, זה לא דבר נכון לעשות. מי שרוצה להנהיג את המדינה באופן אחראי גם לא יעשה את זה".

נתניהו נשאל בראיון האם העמידה התקיפה נגד איראן כוללת פעולות מסוימות שעשינו במקומות מסוימים, לא רק בסוריה, והשיב: "ברור. יודעים שאנחנו פעלנו. שלחתי את אנשי המוסד לליבה של טהרן להוציא את ארכיון הגרעין". הוא נשאל האם היו עוד פעולות: "יש עוד פעולות שמעריכים שאנחנו ביצענו", השיב ראש הממשלה המסתורין.

הוא שב ותוקף את הפלסטינים: "הגישה הזאת מנציחה את הווטו הפלסטיני על הציונות. מאז הצהרת בלפור לא השתנה כלום. זה נותן לקיצונים ביותר להחזיק את ישראל ומדינות ערב כבני ערובה. הם אף פעם לא מסכימים. לא משנה אם זו תוכנית קלינטון או אובמה, הוויתורים הכי נרחבים שהשמאל היה מוכן לתת – הפלסטינים לא היו מוכנים להסכים. כתוצאה מזה השלום עם מדינות ערב יידחה לעד".

רה"מ גורס אחרת כי "אם ישראל תהיה חזקה ומספיק תקיפה, כפי שעמדתי מול איראן, אנחנו יכולים לשנות את היחס שלהם אלינו. וגם אליי. והיחס השתנה. הם ראו שאני עומד מול איום משותף. ההתייחסות היתה אחרת. הרצינות השתנתה. לכן כל התפיסה הזאת, אבד עליה הכלח". הוא מוסיף כי "בפעם הראשונה מזה רבע מאה, אנחנו עושים שלום שלא על בסיס של ויתורים ישראלים ונסיגות. כפי שהיה מול מצרים וירדן".

על ההסלמה בדרום אמר כי "הפלסטינים יעשו טוב לעצמם אם יזכרו מה קרה בסבבים הקודמים. זה הביא לסיכול ממוקד ולפעולות מאוד חזקות שלנו. אני מציע להם להצטייד בזיכרון. בסופו של דבר, הפעילות שלנו היא הערובה לכך שבעזה מבינים שאם הדבר יימשך, ההתקפות שהם חווים עכשיו יהיו כאין וכאפס לעומת מה שיבוא בהמשך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture