נתניהו בריאיון לערוץ באמירויות: "ההסכם יעזור ליצור היסטוריה עם הפלסטינים"

ראש הממשלה אמר לרשת סקיי ניוז בערבית כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות יתרום לשלום, שלדבריו "נמצא בעדיפות העליונה כרגע". לדבריו, "מתרחש שינוי. מדינות שראו בישראל אויבת - רואות בה כעת שותפה להגיע לשלום, ביטחון ושגשוג". על הריבונות: "העדיפות של ישראל היא שלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (ב') לרשת 'סקיי ניוז ערבייה', המשדרת מאבו דאבי שבאיחוד האמירויות והתייחס לכינון היחסים הרשמיים בין שתי המדינות. "הסכם הנורמליזיציה יתרום לשלום, ורבים בעולם הערבי תומכים בצעד הזה", אמר נתניהו בראיון ההיסטורי, "הרחבת מעגל השלום נמצאת בעדיפות העליונה שלנו כרגע".

"אני בטוח שאיחוד האמירויות לא תהיה המדינה האחרונה שתנרמל את יחסיה עם ישראל, המצב השתנה", אמר נתניהו. "הרבה מדינות ערביות לא רואות בישראל אויבת, אלא שותפה. זה לא מפתיע שאיראן נגד השלום, מפני שהיא תומכת בטרור בכל העולם וזה שאיראן וטורקיה נגד ההסכם אומר שאנחנו בדרך הנכונה".

עוד אמר נתניהו בריאיון כי "זאת הייתה בקשה אמריקנית לעצור את החלת הריבונות ואנחנו הסכמנו. האמריקנים אמרו שהם רוצים להרחיב את מעגל השלום, וזאת העדיפות – הרחבת מעגל השלום". לדבריו, "מדינות ערב האחרות רואות את מה שאנחנו עושים ואומרות לעצמן 'אולי נצטרף גם למעגל השגשוג, למה שלא נפיק תועלת לאנשינו בבריאות, במים, לעתיד טוב יותר, באנרגיה ובמסחר?'".

לדבריו, "אין זה מפתיע שאיראן מתנגדת – היא תמיד התנגדה לשלום. היא מעודדת את הקיצוניות והטרור ותומכת בטרור בכל רחבי העולם. איראן, כמובן, אינה מרוצה מההסכם וזה דבר טוב. זה אומר שאנחנו בדרך הנכונה. זו קואליציה של מדינות מתונות, כדי לעמוד בפני אלה שרוצים להישאר בעבר. אני חושב שבקרב עמי האזור ובפרט בקרב צעירים, רוצים לבחור בשלום. צר לי על עמדתה של טורקיה – זה אומר שהם לא בכיוון הנכון. אנחנו בכיוון הנכון, אני בטוח בכך".

"בדיוק באתי משדה התעופה בן גוריון", המשיך נתניהו, "כולנו מתרגשים ומצפים לבקר באיחוד האמירויות – וגם אזרחים מאיחוד האמירויות רוצים לבקר אצלנו. אנחנו מוכנים לקראתכם. נתחיל בהכנות שיאפשרו ביקורים במסגד אל-אקצא". לדבריו, "יש מי שמותח ביקורת על הסכם השלום ורוצה להחזיר אותנו אחורה – אבל אני, בן זאיד וטראמפ, ממשיכים בדרכנו".

בראיון לרשת, שנמצאת בבעלות משותפת של בן משפחת המלוכה באבו דאבי ותאגיד "סקיי ניוז", אמר נתניהו כי "העמים באזור עייפים ממלחמות ומסכסוכים". הוא הוסיף כי "ההסכם הזה לא יהיה צעד השלום היחיד עם מדינות ערב, מדינות אחרות יצטרפו מפני שיש שינוי גדול בקרבן בעמדה כלפי ישראל". הוא הסביר כי "העתיד שייך למדינות המתקדמות בטכנולוגיה וביזמות".

"מדינות רבות באזור יפיקו מההסכם תועלת", טען ראש הממשלה. "זה יעזור לנו ליצור היסטוריה בין ישראל לפלסטינים. ראיתי תגובות בעולם הערבי לזה, וזה שינוי גדול. כאשר ישראל עשתה היסטוריה עם מצרים הרוב גינו. עכשיו עם האמירויות רבים בעולם הערבי בירכו על כך, וזה מראה את הנכונות לשלום. אני מוכן לשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture