Tomer Neuberg/Flash90

אשכנזי: "נתניהו נכשל – חסר אחריות"; הליכוד: "מתמחה בהדלפות ביטחוניות"

מספר 2 בכחול לבן במתקפה על ראש הממשלה: "חזר לדפוסי ההתנהלות כמו בפרשת משעל, מנהרות הכותל ופרשת הצוללות". עוד הוסיף: "יש לנתניהו 48 שעות להתעשת - לא ניתן לך למנות שומרי סף". הליכוד: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ ובכיר כחול לבן גבי אשכנזי יצא הערב (מוצאי שבת) במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע מידרו מההסכם עם האיחוד האמירויות: "אני נותן לנתניהו ציון נכשל על מידור שר הביטחון ושר החוץ. זו התנהגות חסרת אחריות. חזר לדפוסי ההתנהלות כמו בפרשת משעל, מנהרות הכותל ופרשת הצוללות".

בנושא הפוליטי אמר כי "יש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית. על האלונקה שסוחבת כחול לבן שוכבים 9 מיליון אזרחים פצועים שלא יודעים מחר איך לקנות ילקוט בית ספר לילדים שלהם. אם נתניהו יעזוב את האלונקה, מי שייפול ממנה זה עם ישראל".

בליכוד שיגרו תגובה חריפה ומסרו כי "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה: הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ״לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".

אשכנזי אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "אני מוטרד מהמצב של המדינה, מהאפשרות הבלתי נתפסת של ללכת לבחירות – זה הדבר האחרון שצריך לעשות. הממשלה עדיפה על אלטרנטיבה של בחירות. בחרנו להיכנס לממשלה לפני שלושה חודשים כי חשבנו שזה מה שצריך, אין ספק שזה עדיף על בחירות. בלתי נתפס להשקיע עוד 10 מיליארד שקל על עוד מערכת בחירות".

עוד המשיך השר והבהיר כי הוא וחבריו במפלגה "לא נאפשר פוליטיזציה של מינויים. למה הולכים לבחירות? התקציב? זה תירוץ. אין בעיה עם התקציב. יש לו סיבות אישיות, הוא רוצה שאנחנו ניתן לו כל מיני הגנות מול המשפט שלו. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה – לא נתן לו".

השר חזר להתייחס למשבר הפוליטי והבהיר לנתניהו: "הוא חשב שאנחנו נתפשר, שיהיו עריקים. אנחנו לא ניתן לפגוע בשלטון החוק. זו ההתמחות של הליכוד, בכחול לבן הכל בסדר. אנחנו כמנהיגים צריכים לגלות אחריות". עוד טען אשכנזי כי המשבר בממשלה הוא "לא עניין של חיבה או קשרים אישיים. אפשרנו לו להקים ממשלה, אחרי שלוש מערכות בחירות שלא הייתה הכרעה, אני שלם עם ההחלטה הזו".

על הסכם מכירת מטוסי הקרב בין ארה"ב והאמירויות אמר כי "נתניהו אמר לאומה שישראל מתנגדת למכירת F35 ואני לא מדמיין שהוא משקר" והבהיר: "אנחנו לא ניתן לפגוע בעליונות של צה"ל". על ההסלמה בדרום טען אשכנזי, "ברור שצריך להגיע להסדרה. לסינוואר אין איטרס למלחמה. כל שריפה מקבלת תגובה. אם חמאס לא יחזור לרגיעה יכול להיות שאנחנו בפני סבב נוסף, אם הירי יימשך ייתכן שאנחנו לפני סבב נוסף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture