Olivier Fitoussi/Flash90

אלפים הפגינו בבלפור – 30 נעצרו, 3 שוטרים נפצעו; סגן ניצב תועד מכה מפגין

המשטרה עצרה הלילה 30 מפגינים בחשד להפרת סדר ולתקיפת שוטרים. שלושה שוטרים נפצעו בעימותים. אחד מהם נפצע מאבן ואחר הותקף באגרוף. קצין משטרתי, סגן ניצב ניסו גואטה, תועד מכה מפגין. המשטרה: "מאיימים ומסיתים נגדנו, אם זה יהפוך למפגן שנאה נגד המשטרה - לא נירתע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה נמשכה גם הערב (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה בבלפור ומחוץ למעון הפרטי בקיסריה. החל משעה 23:00 החלו כוחות המשטרה במקום בפינוי המפגינים מכיכר פריז. ההפגנה פוזרה לקראת השעה חצות, ללא שימוש במכת"זיות או פרשים, 30 מוחים נעצרו בסך הכול. במשטרה אמרו כי 3 שוטרים נפצעו.

בתוך כך, שוטרים תועדו במהלך ההפגנה כשהם מכים מפגינים. בסרטונים שהופצו ברשת נראה שוטר בדרגת סגן ניצב וכמה שוטרי מג"ב נוהגים באלימות כלפי מפגינים. באחד התיעודים נראים כמה שוטרים רומסים מפגינה מבוגרת הנשענת על אחד המחסומים. בסרטון בו מופיע קצין המשטרה, ניסו גואטה, הוא תועד כשהוא מתנפל על אחד המפגינים במכות, המפגין נופל אל הקרקע והשוטר ממשיך להכות בו. בסרטון לא ניתן לראות מה גרם לקצין לנהוג באלימות זו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הותקף. יחד עם זאת האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר.
בהתייחס לאירוע המחאה הערב, למרות המאמצים והמשאבים הרבים שהמשטרה משקיעה להבטיח מחאה בטוחה וחופש ביטוי לכל, ניכר כי קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם. משטרת ישראל מובילה בתקופה מורכבת זו מדיניות ברורה של חופש הביטוי והמחאה לכל, ומותחת את כוחותיה ואמצעיה במאמץ מיוחד בהתייחס להיקף משמעותי של משימות שנוספו לה לנוכח מצב החירום המיוחד".

בתום ההפגנה נמסרה מהמשטרה כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, זאת לאחר שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה בניגוד לחוק תוך חסימה של צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסית את המפגינים מצירי התנועה הראשיים בכדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים. בתוך כך, זיהו ומנעו השוטרים מספר ניסיונות של מפגינים לצאת לתהלוכות נוספות בניגוד לחוק".

"לאחר מספר הכרזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש בהתאם לפסיקת בגצ ולאחר מכן הכרזה על סיום המחאה, חלק מהמפגינים בחרו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה, החריפו את הרעש, והפרו את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. המשטרה עיכבה / עצרה לאורך המחאה 30 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר. 3 שוטרים נפצעו במהלך המחאה".

מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ"צ עופר שומר, אמר בתום ההפגנה כי "הייתה פה תהלוכה בלתי חוקית ומפגן שנאה כלפי המשטרה". לדבריו, "המפגינים משתמשים בשמותינו הפרטיים, מסיתים נגדנו ומאיימים לסגור איתנו ועם ילדינו חשבונות. יש בלש שיש חשד ששבר צלע ופונה לבי"ח, שוטר קיבל אגרוף ולעבר אחר נזרקה אבן. אין פה מנהיגות, אלא ברברת גדולה. אנשים משתמשים בדרגות שהיו להם בצבא ומאיימים עלינו. אבל אנחנו לא נירתע ונמשיך לעשות את העבודה שלנו בגאווה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מרחם על השוטרים . אני מאחל לשוטרים ולכוחות הביטחון בהצלחה ושימשיכו לעשות עבודתם נאמנה וכל פורע חוק יקבל הדין אותו הוא צריך לקבל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture