Marc Israel Sellem/POOL

יומיים לפיזור הכנסת: ישיבת הממשלה שוב לא תתכנס – ניסיונות אחרונים לפשרה

שיחות המו"מ בין המפלגות צפויות להתחדש היום. ועדת הכספים תתכנס בשעה 13:30 לדון ולהצביע בדחיית מועד התקציב. במערכת הפוליטית הביעו אופטימיות לקראת אפשרות של פתרון במשבר בין הליכוד לכחול לבן ומניעת הליכה לבחירות. בשתי המפלגות בוחנים את הצעת הפשרה של האוזר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישיבת הממשלה השבועית המתקיימת מידי יום ראשון בוטלה שוב, בפעם השנייה בתקופה האחרונה, על רקע חוסר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן. השרים קיבלו בצאת השבת הודעה תמציתית: "שבוע טוב לכולם. מחר לא תתקיים ישיבת ממשלה". בתוך כך, ועדת הכספים תתכנס היום (ראשון) בשעה 13:30 לדון ולהצביע בדחיית מועד התקציב, במסגרת הצעת החוק של צבי האוזר. שעת הדיון נדחתה כדי לתת עוד זמן לצדדים לשאת ולתת.

במערכת הפוליטית, ובעיקר בקואליציה בראשות בנימין נתניהו מחד ובני גנץ מאידך, הביעו אמש אופטימיות לקראת אפשרות של פתרון במשבר בין הליכוד לכחול לבן ומניעת הליכה לבחירות. יומיים לפני פיזור אפשרי של הכנסת בגלל אי העברת תקציב המדינה, הציע ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הצעת פשרה שעליה אמרו גורמים בליכוד וגם בכחול לבן: "זאת אפשרות טובה וריאלית".

לפי ההצעה, החוק לדחיית אישור התקציב במאה יום יעבור, ובמקביל תוקם ועדה משותפת של כחול לבן והליכוד לבחינת שינוי שיטת המינויים הבכירים. מדובר בוועדה שהיתה אמורה לקום לפי ההסכם הקואליציוני אך הצדדים לא הגיעו להסכמות על המבנה והשינויים הנדרשים והיא מעולם לא הוקמה. לפי ההצעה של האוזר הוועדה תקום מידית ועד לסיום עבודתה שני הצדדים יקפיאו את המינויים הבכירים.

גורם בליכוד אמר ל'כאן חדשות' כי המפלגה הסכימה להתפשר בסוגיית התקציב ובעניין תקנון הממשלה, אך כחול לבן לא השיבה על ההצעות. שיחות המשא ומתן בין המפלגות צפויות להתחדש היום בבוקר. גורם בכחול לבן אמר כי מפלגתו תשקול את הצעת הפשרה של האוזר – אם תעלה ברצינות במו"מ בינם לבין הליכוד. אולם אותו גורם אומר כי אינו בטוח שמדובר ברעיון שיתמכו בו.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "אנחנו לא רוצים בחירות – אבל לאור ההתנהלות של כחול לבן, ולאור ההתבצרות שלהם, אני חושב שיהיה מאוד קשה למנוע בחירות אלא אם יחול איזשהו שינוי מצדם, משהו שאני לא כל כך אופטימי לגביו".

עוד ציין כי "בסוף היום מי שהכשיל את הסיפוח הלכה למעשה זה כחול לבן. גנץ ואשכנזי עשו עבודה אינטנסיבית יחד עם חבריהם בתוך הממשל האמריקני והביאו למצב שבו הממשל נסוג מהרצון שלו בעת הזו לקדם את הריבונות".

זוהר המשיך לתקוף את כחול לבן ואמר כי "בממשלה שיש לנו היום עם כחול לבן, זה לא בדיק שהליכוד בשלטון. נכון נתניהו הוא ראש ממשלה, אבל כחול לבן כל היום מפריעים. מונעים ממנו לקדם פעולות שיטיבו עם הציבור, גם כלכלית, גם חברתית וביטחונית".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן הסכים אמש להצעת הפשרה שהביא חבר הכנסת צבי האוזר למניעת הבחירות ואמר בראיון ל'חדשות 13' על הוועדה לבחינת מינויי בכירים כי "מבחינתי, הוועדה הזו צריכה ויכולה לקום ולבחון את הדרכים שבהן אנחנו רוצים למנות מינויים, וממילא נצטרך להגיע להסכמות בעניין הזה".

עוד התייחס לאפשרות של יציאה לבחירות ותקף את רה"מ בנימין נתניהו: "בעוד יומיים אם תלכו לבחירות, זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו. חבל שכך יקרה, אין בעיה לפתור את הבעיה התקציבית. אני לא מסוגל להסביר שום דבר מאשר מניעים אישיים. יש לו שלושה כתבי אישום, כדאי שכולנו נתנהג בצניעות. אם נלך לבחירות אנחנו עשויים להגיע למלחמת אחים".

"נתניהו צריך לשאול את עצמו 'מה עשיתי אני, ראש הממשלה, על מנת שלא יהיו בחירות'. הרי בסעיף התקציבי הוא לא עמד. אנחנו מוכנים לכל הפיתרונות. כל מה שצריך זה לחזור להסכם. אין סיבה לקחת אותנו לבחירות", הוסיף גנץ בראיון להילה קורח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture