Yonatan Sindel/Flash90

כחול לבן: "קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו – למנוע בחירות ולקיים את ההסכם"

שר המשפטים עונה לראש הממשלה: "אני אמשיך לשמור על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית". האוזר: "מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה". אשכנזי: "‏בשעות הקרובות יוסר הערפל ונדע מה מטריד באמת את מנוחת נתניהו". כחול לבן: "הליכוד עסוק בתרגילים פוליטיים". זוהר: "כל הספינים התבררו כשיקריים" • כל התגובות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מכחול לבן נמסר הערב (ראשון) בתגובה לפני הצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך. קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו – למנוע בחירות ולקיים את ההסכם, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל, פרנסתם וביטחונם. הגיע הזמן לומר לציבור את מה שנאמר גם בחדרי המו״מ, אמת יש אחת ולא משחקים בה – בלי שטיקים ובלי טריקים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן מכחול לבן הגיב למתקפה של נתניהו נגדו ואמר: "‏נתניהו, התבלבלת. המסע המתוזמן של הסתה ושקרים לא ירתיע אותי. אני אמשיך לשמור על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית. אם מישהו שם צריך עוד תזכורת: אני עובד אצל אזרחי ישראל, לא עבור אף אחד אחר".

יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צבי האוזר הגיב על הודעת ראש הממשלה על קבלת 'פשרת האוזר': "שמחתי לשמוע שראש הממשלה אימץ את הצעת הפשרה שהנחתי, זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר זמן קצר לפני ההצהרה של נתניהו כי "‏בשעות הקרובות יוסר הערפל ו-9 מיליון אזרחים יידעו מה מטריד באמת את מנוחת נתניהו והליכוד בימים אלה: טובת המדינה ופתרון המשבר הכלכלי והבריאותי או טובתו האישית של נתניהו. זה הזמן להתעשת. זה זמן לאחריות לאומית ולא למשחקים פוליטיים".

השר אלון שוסטר מכחול לבן תקף את ראש הממשלה: "נתניהו, אם בתוקף הנסיבות הלאומיות קיבלנו אותך על שלושת תיקיך, אז בתוקף הקונספט הפרוע של לדבר אמת, תניח בבקשה להסתה השקרית כנגד ניסנקורן ומנדלבליט בשידור ישיר".

שר התיירות אסף זמיר: "‏אנחנו לא מפחדים מבחירות. אנחנו פשוט חושבים שכרגע זה רע מאד לישראל. לו היינו מפחדים היינו מוותרים בתקציב. לו היינו עושים שיקולים פוליטיים היינו מוותרים במינויים. אנחנו לא מוותרים, אבל מנסים לעשות את מה שנכון למדינה. הלוואי שנתניהו והליכוד יחשבו על העם במקום על עצמם. עוד לא מאוחר".

מכחול לבן נמסר לפני הצהרת נתניהו כי "אנחנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולחזור לראות את טובת המדינה ולא את טובתו האישית. בזמן שתשעה מיליון אזרחים מצפים לאחדות וטיפול בביטחון ובקורונה, הליכוד עסוק בתרגילים פוליטיים. זו יריקה בפרצופם של אזרחי ישראל משיקולים אישיים".

שר הכלכלה ויו״ר מפלגת העבודה עמיר פרץ על דבריו של נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, תסביר לנו איך זה מסתדר שכשאתה מבקש להפסיק את ההתקפות עליך מתוך הממשלה ובאותה נשימה מכפיש את שר המשפטים של מדינת ישראל בצורה בוטה ומכוערת בהאשמות חסרות בסיס וחי עם זה בשלום כדאי שתחיל על עצמך את שאתה מטיף לו".

לפיד: "להמשיך את הכשלון המוחלט של נתניהו

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד בתגובה לנתניהו: "אז עוד 100 יום בלי תקציב ואז בחירות? זו הפשרה שלהם? להמשיך את הכשלון המוחלט של נתניהו? בתי ספר שלא יפתחו כסדרם, עצמאים שלא יקבלו עזרה, אבטלה מטורפת שתמשך? מנותקים נמאסתם".

חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם', בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "שוב שמענו נאום של אני ואפסי עוד. לא שמענו על תוכנית לטיפול באבטלה, לא על חוסר המוכנות של מערכת החינוך ולא על תוכנית יעילה למיגור הקורונה, הצלת המשק והציבור הקורס, ומענה לירי מעזה. שמענו שקרים ותככים של ניסיון הישרדות אישית ובוז ל״שותפים״. אזרחי ישראל ראויים לראש ממשלה שאיכפת לו מהם".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, על דברי נתניהו: "נאום רצוף שקרים והשמצות. נתניהו משקר בלי הכרה. אי אפשר להאמין למילה שיוצאת מפיו של הנוכל מבלפור. השבחים שלו על מצב הכלכלה הישראלית מנותקים מהמציאות. האבטלה בישראל היא הגבוהה בעולם המערבי. 'הפשרה' של האוזר היא פשרה מסריחה. המשמעות: עוד חודשים בלי תקציב ופיטורים של רבבות. אין כאן שום פתרון אלא רק דחיית הקץ. לכולם ברור שלנתניהו אין שום כוונה לקיים הסכמים, והבחירות קרובות. צריך לסיים את הטרגדיה הזו כבר מחר בהצבעת אי-אמון בכנסת. 61 אצבעות אמיצות ונתניהו הולך הביתה".

זוהר: "כל הספינים התבררו כשיקריים"

יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר אחרי הצהרת נתניהו כי "‏ראש הממשלה קיבל את פשרת האוזר מתוך ראיית טובת אזרחי ישראל. כל הספינים התבררו כשיקריים, כל הטענות נגדו התבררו כאשליה של השמאל והתקשורת. כך נוהג מנהיג, באחריות".

שר המודיעין אלי כהן מהליכוד: "בחירות בעת הנוכחית הן לא דבר רצוי עבור מדינת ישראל, וראש הממשלה נתניהו הוכיח שרק טובת המדינה לנגד עיניו. נמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל, לבלימת הקורונה ולהצמחת הכלכלה בשעה מאתגרת זו. אני קורא לחברי כחול לבן להפסיק לפעול כממשלה בתוך ממשלה ולעבוד איתנו ביחד למען אזרחי ישראל".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לניסנקורן: "שר המשפטים חושב שהציבור מטומטם ולא רואה איך צעד אחר צעד מרגע שנכנסו לממשלה, כל מה שהם עשו זה לבצר את עצמם מול זרועה של מערכת האכיפה והמשפט, במסווה של ביצור הדמוקרטיה. הקומבינות עם מנדלבליט לא יעזרו. לא לאבי, לא לגבי ולא לעוד כמה. סוף האמת להתגלות".

נתניהו: "החלטתי לקבל את הצעת הפשרה של האוזר, היא מונעת צורך בבחירות" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture