צילום: משרד החוץ הגרמני

אשכנזי בגרמניה: "ישראל עברה מסיפוח לנורמליזציה"; גורמים בליכוד: "לא רלוונטי"

שר החוץ אמר במסיבת עיתונאים עם מקבילו הגרמני כי "הדלת לפלסטינים פתוחה ואנחנו מקווים שהפלסטינים יצטרפו לשולחן המשא ומתן". גורמים בליכוד תקפו: "אשכנזי לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי עם האמירויות שראש הממשלה נתניהו הביא, ולכן דבריו אינם רלוונטיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ גבי אשכנזי אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בברלין עם מקבילו הגרמני הייקו מאס כי "מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה". אשכנזי ציין כי ישראל מקווה שלאור השינוי הזה במדיניות הפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן ויחדשו את הקשרים עם ישראל. "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זה תלוי בבחירתם ובהחלטתם להצטרף", הוסיף.

אשכנזי הוסיף כי "עדכנתי את שר החוץ על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ועל יצירת הקשר הדיפלומטי בין ישראל לאיחוד האמירויות. הקשר הזה וקשרים נוספים שאנחנו מקווים שייווצרו בעתיד עם מדינות שכנות יקדם יציבות אזורית ואולי גם מזרח תיכון טוב יותר ומשגשג יותר עבורנו ועבור דור העתיד".

שר החוץ הישראלי התייחס במפגש עם מקבילו הגרמני גם לפעילות של איראן באזור. "דיברנו גם על הפעילות של איראן בנושא הגרעין והפעילות שלה באזור. איראן ממשיכה להשתמש בטרור באזור ומפעילה את זרועות המיליציות שלה באזור. בדיוק כמו שראינו אתמול בלילה", אמר אשכנזי בהתייחסו לתקרית הירי נגד עמדת צה"ל באמצע הגליל. "היא פועלת עם חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן, הפלסטינים ברצועת עזה ועוד. הפעילות הזו של איראן חותרת תחת היציבות של המזרח התיכון", הדגיש אשכנזי.

גורמים בליכוד הגיבו על הדברים של אשכנזי בנושא הריבונות ואמרו כי "גבי אשכנזי לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי עם האמירויות שראש הממשלה נתניהו הביא, ולכן דבריו אינם רלוונטיים. ראש הממשלה נתניהו פעל במשך שנים ארוכות להביא הסכם שלום היסטורי זה, והסכמי שלום נוספים שבדרך, תחת העיקרון של שלום תמורת שלום ולא שטחים תמורת שלום, בניגוד לעמדת השמאל. הניסיון של אשכנזי וחבריו להציג כאילו כחול לבן הביאו הסכם שלום היסטורי עם האמירויות ואת התפנית חסרת התקדים במדיניותה של ישראל ומעמדה באיזור- הוא מגוחך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחרונה בראיון ל'גלי צה"ל' כי "כחול לבן לא הורידו את הריבונות, והריבונות לא ירדה. היא נמצאת בתוך תכנית השלום של הנשיא טראמפ". לדבריו, "אני לא מוותר על הריבונות אני עומד עליה איתן. הבטחתי שנביא שלום עם מדינות ערביות והבאתי, אביא גם את הריבונות. אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות כי זה יביא למדינה פלסטינית. זה לא רציני".

עוד הוסיף נתניהו כי "הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture