Yonatan Sindel/Flash90

מתקפה על בג"ץ: "במקום להחריב בתי יהודים שיפסיקו להגן על בתי מחבלים"

שקד: "‏פסיקה ארורה, צדק בטח אין כאן". בנט: "לאחר ששופטי בג"צ פסקו שלא להרוס בית מחבל רוצח, הם פסקו להחריב יישוב פורח של טובי בנינו". סמוטריץ': "אין שום פתרון, מידתי ומאוזן ככל שיהיה, שבג"ץ לא יפסול בשנאתו להתיישבות ולמתיישבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד במתקפה על בג"ץ בעקבות הפסיקה להרוס בתי יהודים ב"מצפה כרמים" ואמרי כי מדובר ב"‏פסיקה ארורה של בג"ץ", כלשונה. לדבריו, "צדק בטח אין כאן. פסק דין של בית המשפט המחוזי ירושלים, עבודה משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, תמיכה של כל הדרג המדיני לאורך השנים וגם דעת המיעוט של השופט הנדל לא מספיקים כדי לעשות את הדבר הנכון. סעיף 5 הוא כלי משפטי לגיטימי וטוב שבג״ץ מכיר בכך, אבל אין ספק שמצפה כרמים הוא מקום קלאסי ליישם אותו. תושבי מצפה כרמים היקרים, נחשוב ביחד בימים הקרובים מה הדבר הנכון לעשות, את פסק הדין הזה צריך להפוך. או בחקיקה או בדיון נוסף".

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט אמר על פסק הדין כי הוא "מזעזע" ו"אין בו לא היגיון ולא צדק". לדבריו, "לאחר ששופטי בג״צ פסקו שלא להרוס בית מחבל רוצח, הם פסקו להחריב יישוב פורח של טובי בנינו. היישוב הוקם בהובלה מלאה של ממשלת ישראל ומשרד הביטחון. רק לב מאבן ואיבה להתיישבות בארץ יכלו להוביל לפסיקה זו. אנחנו נוביל מהלכים למניעת חורבן היישוב".

 

בג"ץ פסק: יש להרוס חלק מהמבנים ביישוב 'מצפה כרמים' תוך 3 שנים

השר רפי פרץ בטויטר: "‏פסיקת בג״צ היא אצבע בעין להתיישבות כולה. בג״צ פוסק בלי שום אחריות לאנשים החלוצים לפני המחנה. עלינו לעשות כל מה שאפשר על מנת לאפשר חיים נורמלים ובטוחים ביהודה ושומרון. קורא לראש הממשלה לקדם את פסקת ההתגברות ולתקן את העוול הגדול הזה. אחי ואחיותי המתיישבים – חיזקו ואימצו".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏פסילת סעיף 5 (תקנת השוק) על ידי בג"ץ במקרה המובהק ביותר שבו הוא מתקיים, ופסיקתו האכזרית והאבסורדית לפינוי הישוב מצפה כרמים, למרות שאפילו היועמ"ש תמך בהסדרתו, מלמדת שאין מנוס מלחוקק את פסקת ההתגברות ואז מחדש את חוק ההסדרה".

"‏פסק הדין הזה גם הופך את פסילת חוק הסדרה בטענת המידתיות למגוחכת. חוק ההסדרה נפסל בטענה שהוא היה גורף מידי וישנם פתרונות אחרים (תקנת השוק הוזכרה בפסק הדין כאפשרות…). עכשיו מוכח שאין שום פתרון, מידתי ומאוזן ככל שיהיה, שבג"ץ לא יפסול בשנאתו להתיישבות ולמתיישבים".

"‏יש לנו 3 שנים להשלים את החקיקה ולזרוק את פסק הדין הזה של בג"ץ לפח האשפה של ההיסטוריה, כמו פסיקות לא יהודיות ולא ציוניות רבות שלו. אני מצפה ממנדנבליט להודות בטעותו היום ולהתנצל על התנגדותו החמורה לחוק ההסדרה ועל חתירתו נגד הממשלה והכנסת ועשייתו יד אחת עם בג"ץ נגד הממשלה והכנסת".

"‏ההתיישבות תמשיך להתרחב ולהתבסס על אפם ועל חמתם של שופטי בג"ץ ושאר המבולבלים ומאבדי העשתונות והמצפון הערכי והציוני. עם ישראל חזק מהם ונצח ישראל לא ישקר. אחי המתיישבים, אל תיפול רוחנו. עברנו אתגרים גדולים מאלה, ובע"ה נעבר גם את זה ונצא מחוזקים", דברי סמוטריץ.

סמוטריץ' הוסיף בטוויטר כי "‏לו רק במצפה כרמים היתה גרה איזו אמא תמימה של מחבל בג"ץ לא היה מאפשר לגעת שם באף בית. שופטי בג"ץ איבדו את המצפן והמצפון והם לא ראויים לקמצוץ של אמון. אותם אנחנו לא יכולים להחליף בקלפי. את נתניהו ששומר עליהם כבר עשור ומינה עכשיו את ניסנקורן כדי להמשיך לשמור עליהם אנחנו יכולים".

ח"כ גדעון סער: "‏התוצאה אליה הגיעו שופטי הרוב בענין ״מצפה כרמים״ אינה הגיונית ואינה צודקת. על המדינה להמשיך ולהאבק להסדרת מעמדו של הישוב: להגיש בקשה לדיון נוסף בהתבסס על פסק דינו של השופט הנדל ולקדם חקיקה, במקרה הצורך".

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס על החלטת בג"צ: "בג״צ: להרוס בתים של מתיישבים ישראליים ביו״ש. בג״צ: לא להרוס בתים של מחבלים, שרצחו חיילים או אזרחים ישראליים ביו״ש. אחרי זה הם לא מבינים למה מותחים עליהם ביקורת ולמה האמון בשופטי בג״צ מתרס".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "אוי לממשלה שתבצע את פסק הדין החצוף, ההזוי והברוטאלי הזה. יש להשאיר את הבתים על כנם ולחוקק או לקבוע בכל דרך את הכשרתם וחוקיותם. זו ארצנו. יש לעצור את הרדיפה של בג"ץ נגד ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. במקום להחריב בתי יהודים בארצנו נחלת אבותינו, כדאי שיפסיקו להגן על בתי מחבלים".

ח"כ מתן כהנא מימינה: "בגצ הפך למגן בתי מחבלים ומחריב בתי יהודים. בגצ מנותק. איבד קשר עם המציאות. שוב מוכיח בגצ את הנתק שלו מהמציאות ומאמון הציבור. החלטתו להחריב את הישוב מצפה כרמים היא שערורייה שמצטרפת לשורת פסיקות מנותקות של בגצ לאחרונה. בתי מחבלים רוצחי יהודים בגצ אוסר להרוס, בתי יהודים, מתיישבים, מלח הארץ בגצ מורה להרוס. יש לחוקק בהקדם פסקת התגברות שתרסן את ההשתוללות של בגצ ותחזיר את האיזון הנכון בין הרשויות".

מאיר דויטש, מנכל תנועת רגבים, תוקף בחריפות את פסק הדין: "במשך שנים ובאופן עקבי, בג"ץ הופך אבן אחר אבן כדי למצוא כל אמתלה שתמנע הריסת בניה ערבית בלתי חוקית, ואילו במקרים הפוכים, כמו במצפה כרמים, נתיב האבות, עמונה, עפרה, מגרון ועוד ועוד, בג"ץ מרים את כף הD9 ולא מותיר אבן על אבן", אומר דויטש.

"כזכור, היועמ"ש ‏אביחי מנדלבליט ניסה לשכנע את שרת המשפטים הקודמת, איילת שקד לוותר על קידום חוק ההסדרה, כאשר בתמורה לכך הוא יקדם את מתווה תקנת השוק (סעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי) כדי להסדיר את מצבם המשפטי של אלפי מבנים ביישובי יהודה ושומרון. בפועל, לפני שלושה חודשים פסל בג"ץ את חוק ההסדרה, והיום דחה את מתווה תקנת השוק".

"בפסיקותיו בשנים האחרונות, בג"ץ מלמד כי לא מעניין אותו לא המשפט ולא הצדק, אלא מהווה זרוע ביצוע של העמדות הפוליטיות בהן אוחזים שופטי בית המשפט העליון. עם זאת, יש לזכור כי הממשלה שלא מנעה את חקיקת פסקת ההתגברות, ולא ריסנה את ההפיכה השיפוטית, נושאת באחריות לא פחות כבדה. אם תושבי מצפה כרמים היו רוצחי חיילים, האם בג"ץ היה מותיר את בתיהם על תילם", מוסיף דויטש באירוניה מרה.

מועצת יש"ע לפסק הדין של בג"ץ בסוגיית מצפה כרמים: "עוד החלטה שערורייתית של בג"ץ, שמבקש לפגוע בהתיישבות בפסק דין חמור שמפלה יהודים. אין כאן לא צדק ולא היגיון. בית המשפט המחוזי קבע כי ניתן להסדיר את היישוב, אך בצעד דרקוני השופטים מחליטים להרוס בתים של יהודים ללא שום הצדקה. זוהי אפלייה חמורה של היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, שנעשתה בחוסר תום לב. על השופטים לקרוא טוב את דעת המיעוט של שופט העליון ניל הנדל, אשר טוען בפסק הדין כי "דין הערעור האזרחי להידחות ודין העתירה להימחק". אנו דורשים מראש הממשלה לתת תשובה ציונית הולמת ולאשר מיידית את בנייתן של אלפי יחידות דיור בכל רחבי ההתיישבות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח תפקיד שלהם להחריב יהודים בכל מקום שרק אפשר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture