David Cohen/Flash90

"חיזבאללה צבר 3 כישלונות, הוא נחוש לפגוע": חילופי תפקידים בשיא המתיחות

מפקד עוצבת הגליל: "חיזבאללה בוחר דווקא בעידן בו מדינת לבנון עדיין מדממת בעקבות הפיצוץ הטרגי בנמל בירות, להעלות את גובה הלהבות". מפקד עוצבת 'ברעם' היוצא: "טעות בשיקול הדעת או חוסר מוכנות לתגובה קטלנית ומדויקת, יכול לעלות בחיים". מפקד עוצבת 'ברעם' הנכנס: "נמשיך לשמור על המשוואה הקיימת בה אויב פוגש צבא ואזרח פוגש שגרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (חמישי) נכנס לתפקידו אלוף-משנה עומר כהן כמפקד עוצבת "ברעם". טקס החילופים נערך בראש הנקרה, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר, ועוד מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה עומר כהן החליף בתפקידו את אלוף-משנה רועי לוי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים במכללה לביטחון לאומי. בנוסף, התקיים מוקדם יותר היום טקס חילופי מפקד גדוד "שחף". סגן-אלוף דנה בן-עזרא סיימה את תפקידה כמפקדת הגדוד וסגן-אלוף ענאן פארס החליפה.

בצה"ל מציינים כי "טקסי החילופים מתקיימים בתקופה דרוכה בגבול לבנון, בה צה״ל פועל בכוננות מוגברת מול כוונות ארגון הטרור חיזבאללה לפגוע בחיילי צה״ל. תוך חילופי המפקדים, שומרים חיילי ומפקדי עוצבת "הגליל" על מוכנות גבוהה לתרחישים רבים ונערכים להמשך עמידה במשימת ההגנה על תושבי הצפון כפי שעשו עד כה".

מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר, אמר כי "מעל חודש שאנו נמצאים תחת התרעה לפיגוע של ארגון הטרור חיזבאללה המנסה לפגוע בחיילינו ולהפר את השקט בחזית לבנון. ניתן לומר כי צבא הטרור של חיזבאללה כבר ניסה מספר פעמים ולא הצליח לממש את זממו. שלשום נכשל פעם נוספת בעת ניסה לפגוע בחיילינו באזור מנרה. עם היוודע ניסיון הפיגוע הגבנו בחריפות וגבינו מהארגון מחיר משמעותי, מחיר שיש בו לסמן כי לא נאפשר לפגוע בתושבי הגליל ובחיילינו".

"ארגון חיזבאללה הנאבק על מקומו בלבנון הסובל מהיחלשותה של איראן ונאלץ להתמודד עם חיצי ביקורת והאשמות קשות מבית ומחוץ, בוחר דווקא בעידן בו האנושות כולה נאבקת בנגיף הקורונה ומדינת לבנון עדיין מדממת בעקבות הפיצוץ הטרגי בנמל בירות, להעלות את גובה הלהבות בגבול הצפון. המסר שלנו אליו הוא חד וברור- נמשיך לא לאפשר זאת ונמנע את ניסיונותיו להישג מכל סוג שהוא באופן נחוש, מקצועי ונחרץ".

"רועי, בזכות מפקדים אמיצים כמוך, המסתכלים לעבר המטרה ולא מהססים בדרכם אליה, אנו מגיעים להישגים מבצעיים משמעותיים ועומדים במשימת ההגנה. חיילי ומפקדי חטיבה 300, השגרה הנשמרת ביישובי הגליל, הינה הוכחה נצחית לעמידתכם במשימה. זכרו כי אנו מחויבים להגנה תוך הגברת המוכנות לימי קרב. מחובתנו להמשיך לפעול בעוצמה ובתחבולה מול אויבינו, להבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ולהגיב במהירות ובעוצמה שתידרש".

מפקד עוצבת "ברעם" היוצא, אלוף-משנה רועי לוי: "לפרידה תוך כדי הערכות יש גוון מיוחד, בייחוד באירוע כזה, בו טעות בשיקול הדעת או חוסר מוכנות לתגובה קטלנית ומדויקת, יכול לעלות בחיים. כחלק מנוהל הקרב וההכנות לאירוע שכזה עמלנו שנה שלמה, בנינו מנגנון לחימה, לו יש הרבה חלקים, מלאכת מחשבת, הנשענת על למידה ממספר אירועי עבר, תכנון פרטני בעל שאיפה ליישם כל אחד ואחת מהחלקים, ובמטרה לתת את המענה המבצעי הנכון לתרחיש. עומר, אני מעביר לך את הפיקוד בתקופה מורכבת, ארגון הטרור חיזבאללה, שצבר שלושה כישלונות מאחוריו, נחוש כעת לפגוע. המטרה המרכזית שלך היא להוביל את החטיבה בחכמה ובכח ולגרום לו להמשיך להיכשל".

מפקד עוצבת "ברעם" הנכנס, אלוף-משנה עומר כהן: ״זוהי זכות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על החטיבה. אני מקבל את הפיקוד בתקופה מאתגרת ומבין היטב את גודל האחריות המוטלת עלי ועל אנשי החטיבה- להמשיך לשמור על המשוואה הקיימת בה אויב פוגש צבא ואזרח פוגש שגרה״.

מפקדת גדוד "שחף" היוצאת, סגן-אלוף דנה בן-עזרא: "לא שיערתי לעצמי שכך תראה השנה – אירוע ׳בין המצרים׳ שלאחריו הגדוד ביצע תכנית עבודה סדורה ומשמעותית על מנת להגיע מוכן להתרעה הבאה, מגפה עולמית ולקינוח ההתרעה הנוכחית שטרם הסתיימה. בין לבין התכוננו לחירום ולמלחמה , חווינו אירועים בגדר, אימונים מעצימים, מבצעים גדודיים ועוד. אין לאדם נכסים גדולים יותר מאשר האנשים שמקיפים אותו, ואני זכיתי לנבחרת של ממש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture