Tomer Neuberg/Flash90

קושנר בדרך לאבו דאבי: "טראמפ ונתניהו ישוחחו על מכירת מטוסי ה-F35 לאמירויות"

במהלך הטיסה ההיסטורית מנתב"ג לאבו דאבי, התייחס יועץ הנשיא טראמפ לדיווחים על עסקה אפשרית בין ארה"ב לאיחוד האמירויות: "שמעתי מנתניהו שיש לו אמון בנשיא שיעשה את מה שנכון כדי להגן על ישראל". על השעיית הריבונות: "הנשיא טראמפ אוהב להשאיר לעצמו את האופציות פתוחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר כי הנשיא טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו ידונו בשלב כלשהו בעסקה אפשרית של מכירת מטוסי F-35 מארה"ב לאיחוד האמירויות הערביות: "טראמפ ונתניהו ישוחחו על עסקת מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות", אמר בתדרוך לעיתונאים במהלך הטיסה ההיסטורית מנתב"ג לאבו דאבי.

קושנר נשאל האם ראש הממשלה נתניהו גילה גמישות בנוגע לאפשרות שאיחוד האמירויות תקבל מארה"ב מטוסי F-35 והשיב: "הייתה לנו פגישה מצוינת ומה ששמעתי ממנו זה שיש לו אמון מלא בנשיא טראמפ שיעשה את מה שנכון כדי להגן על ישראל ולחזק את הקשרים הביטחוניים שלנו עם ישראל". זאת בהתייחס לפגישה שלו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"יש לנו הסכם לשמירת היתרון האיכותי של ישראל וזה עוזר לנו ולישראל מאוד. לאיחוד האמירויות יש יחסים צבאיים עמנו 30 שנה, ומכרנו להם מערכות. העסקה נועדה לקדם את כולנו ביחד קדימה, ואני מאמין שנתניהו רואה הזדמנות שיכולה לצאת מהשותפות ולכן זה עזר לנו ליצור את פריצת הדרך ההיסטורית הזאת. לטראמפ יש אמון גדול בנתניהו ולנתניהו יש אמון גדול בטראמפ".

היועץ לביטחון לאומי אובריאן אמר בתדרוך כי ארצות הברית מחוייבת לשמר את היתרון האיכותי של צה"ל באזור. לדבריו, הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יהדק גם את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן מול האיום המשותף של איראן. הוא הדגיש כי ההסכם הוא גם הזדמנות לשיתוף פעולה ביטחוני משולש בין ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות.

בנושא הריבונות אמר כי היא "הושעתה כדי שנוכל להתמקד בהסכם עם האמירויות". לדבריו, כי "הנשיא טראמפ אוהב להשאיר את כל האופציות פתוחות. כרגע יש פוקוס על דבר אחד אך זה יכול להשתנות. כרגע לוקחים במלוא ההתלהבות את הקשרים עם איחוד האמירויות. אנשי עסקים מישראל ומהאמירויות ותיירים שרוצים לבוא כך שיש הזדמנות ענקית. כרגע אנו רוצים להישאר ממוקדים בה. אבל הנשיא טראמפ אוהב להשאיר מרחב גמישות ככל הניתן כך שאין סיבה לוותר על זה".

קושנר הדגיש בדבריו את חשיבות המהלך הסעודי לאישור הטיסה הישראלית בשמיה, ואמר כי בסעודיה היו נדיבים בעצם אישור הטיסה, וכי זה "מראה מה אפשר במזרח התיכון". כשנשאל האם סעודיה וישראל יחממו גם הם את יחסיהן השיב בבדיחות: "כשישראלים מגיעים להישג הם תמיד שואלים מה הלאה, אבל אני אבקש יום אחד להירגע, להנות מההישג הזה".

בטקס החגיגי עם הנחיתה באבו דאבי אמר קושנר כי הוא מברך את המנהיגים, ביניהם מנהיג איחוד האמירויות מוחמד בן זיאד וראש ממשלת ישראל נתניהו. בנוסף, הודה קושנר למלך הסעודי שנתן אישור למטוס ישראלי לעבור מעל שטחה. "ביקשנו מהטייס לטוס מהר יותר, כי לעמים יש דחיפות להכיר זה את זה", אמר. "העמים רצו את זה. הרטוריקה של מתנגדי השלום כבר מעייפת. המזרח התיכון מלא באנשים מוכשרים והעתיד שייך להם".

קושנר התייחס גם למתקפות מצד הפלסטינים: "המסר שלנו לפלסטינים הוא מסר של שלום. עבדנו הרבה כדי לסלול דרך לשיפור עתידם. הצענו את זה למנהיגיהם, שתהיה להם מדינה וכלכלה עצמית. ברגע שהם יהיו מוכנים כל האזור מוכן להמשיך איתם קדימה. אנחנו צריכים להביא לשולחן דברים שיועילו לכולם ויובילו את כולם קדימה, השלום מחכה להם ברגע שהם יהיו מוכנים לקבל את זה".

רוברט אובראיין, היועץ לביטחון לאומי האמריקני, אמר כי "האומות שמות בצד את העימות והמתיחות, ומתמקדות ביצירת עתיד טוב יותר. כאשר הן יעבדו יחד, הן יהיו בטוחות יותר וישתפו פעולה עם ארה"ב נגד איראן. אנחנו מאמינים שמדינות מוסלמיות וערביות נוספות יעקבו בקרוב אחרי האמירויות ויחתמו הסכמי נורמליזציה עם ישראל – תהיה לזה חשיבות רבה ליציבות לביטחון ולמודרניזציה באיזור. עידן חדש החל באמת ובתמים עבור שתי המדינות – שהפכו למשכינות שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture