צילום: קובי גדעון / לע"מ

"אחרי מאמצים אדירים הבאנו שלום": נתניהו שוחח עם הטיסה לאמירויות • צפו

ראש הממשלה: "זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים. הנה הדברים שכתבתי בספרי ״מקום תחת השמש״ לפני 25 שנה ב-1995. כבר אז האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

"התרגשתי לשוחח בטלפון עם המשלחת הישראלית לאבו דאבי בדרך לעשיית שלום היסטורי", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שיחת טלפון שקיים עם נוסעי הטיסה ההיסטורית מישראל לאיחוד. נתניהו אמר כי "אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים, סוף כל סוף הבאנו שלום תמורת שלום".

נתניהו שוחח עם קברניט טיסת LY971 טל בקר, עם נחיתת המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית באבו דאבי: "שלום לכם, אני צופה בכם עכשיו בהתרגשות עצומה, נחיתה של מטוס ישראלי באור יום באבו דאבי. כתוב עליו "שלום, سلام (סלאם), Peace" – זו התחלה. אתם עומדים לפתוח עכשיו את הדלת לשלום מסוג אחר – שלום עם השקעות, שלום עם תיירות. שלום עם הרבה מאוד פירות שלום שיחולקו כאן לשני העמים שלנו, וגם לכל עמי האזור".

"זו ברכה ענקית והיסטורית. זהו יום היסטורי. אני עבדתי עליו הרבה מאוד שנים מתוך האמונה ששלום תמורת שלום יביא כאן תפנית גדולה מאוד, ושעמי ערב מסוגלים לקבל את מדינת ישראל כעובדה קיימת וכשותפה גדולה. אתם בעצם מתחילים את זה הלכה למעשה היום, את התרגום המעשי של השלום הזה. אני מברך אתכם, ואני אומר לכל מי שעומד בצד השני של הדלת שעומדת להיפתח "סלאם עליכום, אהלן וסהלן"".

"יום היסטורי. אין לכם מושג כמה אזרחי ישראל, ואני בתוכם, מתרגשים מהיום הזה. חלמנו עליו, עבדנו למענו והנה הוא מתרחש לנגד עינינו. היו ברוכים ועשו חיל! ברכות גם לחברינו האמריקנים שעוזרים כל כך הרבה למעשה ההיסטורי החשוב הזה", דברי נתניהו לטייס.


צילום: רועי אברהם /לע"מ

בפוסט שפרסם מוקדם יותר בפייסבוק כתב נתיהו כי "זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים. הנה הדברים שכתבתי בספרי ״מקום תחת השמש״ לפני 25 שנה ב-1995. כבר אז האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה. ״שלום תמורת שלום״. זה דרש, ועדיין דורש, שינוי מהפכני בגישה הרווחת כיצד ישראל תשיג שלום. אני גאה שנאבקתי על השינוי הזה והובלתי אותו עד ליום היסטורי זה".

בספר שפורסם לפני 25 שנה כתב ראש הממשלה כי "קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה. אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר".

"מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת. תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם ״תפייס״ את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה. אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר", לשון הציטוט מהסרפ.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture