צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

ניסנקורון: "לא אתן יד לפסקת התגברות – לא תהיה פוליטיזציה במינויים"

שר המשפטים מזהיר: "חוקים שנועדו להגן מהקורונה עלולים לשמש כלי לפגיעה בזכויות אזרח". על חוק עוקף בג"ץ: "כשר משפטים, לא אתן יד לפסקת התגברות". המתקפות על מערכת המשפט: "ניסיון לרפות את ידיהם מביצוע עבודתם למען הציבור". על מינוי בכירים: "שיקולים זרים לא יחדרו להליך בחירת פרקליט המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) נאם הערב (חמישי) בועידת המשפט של לשכת עורכי הדין ואמר: "יש להבדיל בין ביקורת בונה לבין השתלחות שנועדה להחליש את המערכת,אזרחי ישראל צריכים להיות גאים במשרד המשפטים שלהם ובמערכת המשפט הישראלית.
אולם אין להסיק מכך שאין צורך בשינויים. מערכת שלא שואפת להשתפר, היא מערכת שהולכת לאחור. ביקורת מהווה כלי הכרחי, אך יש להבדיל בין ביקורת בונה לבין השתלחות. בין ניסיונות כנים לשיפור המערכת לטובת הציבור לבין ניסיונות להחלשת המערכת משיקולים זרים".

"מלבד המשבר הפוליטי, המשבר הבריאותי והכלכלי, אנו בעיצומו של משבר אשר מאיים על יציבות שלטון החוק הישראלי. בימים אלו, אסור לנו להוריד את האצבע מהדופק. אם לא נישאר דרוכים, גם חוקים שנועדו לשמור על הבריאות שלנו עלולים לשמש ככלי לפגיעה בזכויות האזרח ובעקרונות הדמוקרטיים. אני ושותפיי דואגים לשמור מכל משמר על ההתנהלות התקינה ולוודא את יציבותן של זכויות האזרח: הזכות לפרטיות, זכות המחאה, עבודת הכנסת כגוף מפקח ועוד".

במהלך נאומו הצהיר כי ״בית המשפט הישראלי הוא מהמרוסנים והזהירים ביותר בכל הנוגע לפסילת חוקים. יוזמות "ההתגברות" על בג"צ לא מבקשות לחזק את תשתית הבלמים והאיזונים, אלא להחליש את שלטון החוק. "התגברות" על בית המשפט היא "התגברות" על זכויות האדם. כשר משפטים, לא אתן יד לפסקת התגברות. אנו נדרשים לשים תשומת לב יתרה לניסיונות לפגוע באמון הציבור ובאי-תלותם של הרשות השופטת, הפרקליטות ושומרי הסף. אם אחת מהרגליים עליה נשענת הדמוקרטיה שלנו תערער את יציבותה של אחרת, המבנה הדמוקרטי העדין עלול לקרוס״.

בהתייחסו להתקפות על מערכת המשפט אמר: "אנו נאלצים להתמודד בימים אלה עם השתלחויות חסרות רסן של בכירים במערכת הפוליטית בנאמני שלטון החוק, ובהפצת תיאוריות קונספירציה בדויות נגד שומרי הסף. אלו אינם דברי ביקורת, מדובר בניסיונות מחושבים ומתוכננים להחלשת החוק והמשפט, ניסיונות להטיל מורא ולרפות את ידיהם של שומרי הסף מלבצע את עבודתם נאמנה. הסוגיה כאן אינה מעמדו של היועמ"ש או המפכ"ל, מעמדה של הפרקליטות או התובעת מטעמה, לא מעמדם של השופטים בישראל וגם לא מעמד שר המשפטים. על הפרק ניצב מעמדו של החוק במדינת ישראל, ואמון הציבור בו".

עוד אמר "בדמוקרטיות חזקות, שומרי הסף עצמאיים ובלתי תלויים, ולכן הציבור נותן אמון בהליכי האכיפה והשיפוט. במדינות שאינן דמוקרטיות, כשהמערכת תלויה בפוליטיקאים, ה"צדק" נותר מנת חלקה של קבוצה קטנה ומקורבת לצלחת. זה העניין שעומד לנגד עיני, לכן גם כאשר ההכפשות והפצת הבדיות הגיעו אלי, כפי שהיה צפוי שיקרה, זה רק חיזק אותי".

ניסנקורן התייחס לסאגה סביב 'מינוי פרקליט המדינה: "'כשר המשפטים של אזרחי ישראל, אמשיך לדאוג ששומרי הסף יפעלו באופן עצמאי וללא תלות בפוליטיקאים. אעמוד על כך שלא תהיה פוליטיזציה של מינויים, שיקולים זרים לא יחדרו להליך בחירת פרקליט המדינה. בוועדה לבחירת שופטים בראשותי, ייבחרו השופטות והשופטים על פי ניסיונם, כישוריהם ומקצועיותם בלבד. לא אתן לשיקולים פרסונליים כלשהם לחדור למרחב הזה".

בסיום דבריו אמר: "רק הגנה על עצמאות מערכת המשפט תבטיח הגנה על החופש של כל אזרח במדינת ישראל לחשוב, להתבטא ולחיות בצורה חופשית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניסנקורן הוא אחד משותפיו הבכירים של נתניהו . נתניהו הוא האשם העיקרי במצב הנוכחי אבל משחק אותה בהפוכה ומאשים את כחול לבן ותוקף אותם. ביבי הצבוע מתנהג כאחרון המקול(ק)לים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture