Hadas Parush/Flash90

פרקליטי אלוביץ׳ לביהמ"ש: "לקבל את חומרי החקירה החסרים"

סנגורי בני הזוג, הנאשמים בעבירות של מתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט, ביקשו מבית המשפט המחוזי שיורה לפרקליטות להעביר אליהם חומרים הקשורים לחקירת ניר חפץ ושלמה פילבר. ההערכות הן כי בקשת החומרים נועדה לבסס טענה של הגנה מן הצדק שתעלה בפני בית המשפט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סנגוריהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בעלי בזק לשעבר הנאשמים בתיק 4000 (תיק "בזק-וואלה"), ביקשו הבוקר (ראשון) מבית המשפט המחוזי בירושלים כי יורה לפרקליטות להעביר להם חומרי חקירה נוספים בתיק. השניים נאשמים בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, במשפט בו עומד לדין גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבקשה עוסקת בין היתר, בעניינם של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, עניין מעמדו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, עניין הניסיון לשבור את רוחו של שאול אלוביץ', ובניסיון לגרום לו להפליל את עצמו ואת ראש הממשלה נתניהו. בבקשתם התייחסו הפרקליטים בין היתר לתרגיל החקירה שננקט נגד ניר חפץ, שעיקרו עיכובה לחקירה של מקורבת אליו, ובִּיום מפגש ביניהם במסדרונות חדרי החקירות.

סנגורי אלוביץ' טענו כי "אין ברשימת החומר שנאסף ובחומר החקירה שהועבר להגנה תיעוד מלא ומסודר של האירוע, כולל הסכמת המשטרה שלא להעביר לידי ההגנה חומר בעניין". בבקשה נכתב: "חילופי הדברים המבוקשים שופכים אור על התנהלות המשיבה עם עד המדינה ומשקפים חלק מטובות הנאה נוספות שנתנו לו. יש בחומר המבוקש לסייע בחשיפת התמונה המלאה של אחת הסיבות שהביאו את ניר חפץ להיכנע ללחצים הפסולים והאכזריים שננקטו כלפיו במסגרת להיטות היתר להפכו לעד מדינה. לפחדיו ולחששותיו של העד מפני החוקרים, גם בהקשר זה, חשיבות ברורה בבחינת מהימנות דבריו ומשקלם לאחר שהפך לעד מדינה".

כעת, דורשים סנגוריו של ראש הממשלה מהפרקליטות להעביר לידיהם כל מסמך שקשור לאותה פנייה, לתרגיל החקירה שנעשה לחפץ וכן רשימה שמית של כל מי שהיה מודע בזמן אמת למהלך החקירה. עוד דורשים הסנגורים, בעז בן צור ועמית חדד, להעביר לידיהם כל חומר שהועבר בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לבין מח"ש בנוגע לחקירות ראש הממשלה, וכל מידע שהגיע למחלקה בעניין תרגילים שננקטו באותן חקירות.

ההערכות הן כי בקשת החומרים נועדה לבסס טענה של הגנה מן הצדק שתעלה בפני בית המשפט. מדובר בבקשה שהנאשם יכול להעלות לפני תחילת שלב ההוכחות, ובמסגרתה ניתן לבקש לבטל את כתב האישום אם "הגשתו או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". טענת ההגנה מן הצדק הנפוצה ביותר היא טענה לאכיפה בררנית לרעת הנאשם.

בהמשך הם התייחסו לעניינו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, וטענו כי "קל להתרשם שערפל כבד מאוד רובץ על שאלת מעמדו של העד ולא ניתן להתחמק מהרושם שמדובר בערפול מכוון", וכי "נדרש גילוי מלא ומקיף של כל הדברים שהוחלפו בין אילן ישועה ובאי כוחו לבין חוקרי המשטרה ונציגי הפרקליטות". הם ציינו כי "למרות שביום שבסוף יוני 2020 הצהירה הפרקליטות כי כל החומר שבידה, בין היתר בנושא זה, נמסר לעיון ההגנה, מעיון מהודעתו של אילן ישועה מינואר 2018 עולה כי חוקרי המשטרה יצרו קשר עם ישועה בעוד שזה שהה בארה"ב, אולם לשיחה זו אין כל תיעוד או אזכור בחומר החקירה".

"שאלות חשובות נותרו ללא מענה: מי שקל והחליט שלא לחקור אותו כחשוד ולהעמידו על זכויותיו ומה היו הטעמים לכך, ומדוע הוחלט שאת חקירתו הראשונה, להבדיל מחקירותיו הרבות הבאות, אין להקליט ולתעד", ציינו והוסיפו: "השיחות שמסר ישועה הן מתקופת זמן מצומצמת שבין השנים 2015 עד סוף שנת 2016, בעוד שהתקופה הרלוונטית בכתב האישום מתייחסת לפרק זמן ממושך המשתרע בין דצמבר 2012 ועד לחודש ינואר 2017. עניין חשוב שיתברר במשפט הוא מדוע בחר ישועה להקליט ולהעביר לגורמי החקירה דווקא שיחות אלה ולא אחרות".

הם דרשו גילוי מלא ומקיף של כל הדברים שהוחלפו בין ישועה ובאי כוחו לבין חוקרי המשטרה ונציגי הפרקליטות, וכן את מכשיר טלפון הנייד של ישועה, "על מנת שההגנה תוכל לערוך בדיקה מקיפה והשוואה מעמיקה בין השיחות שהוא בחר להקליט ולמסור לגורמי החקירה לבין אלה שהקליט ומחק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפרו לנתניהו תיק ואין מה לעשות בסדום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture