צילום: גילי כהן, כאן חדשות

לקראת חתימת הסכם שלום כפול בבית הלבן: נתניהו המריא הלילה לוושינגטון • צפו

שיירת ראש הממשלה טסה לוושינגטון לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן ותחזור ביום רביעי. נתניהו: "אני יוצא למשימה היסטורית, להביא שלום תמורת שלום". ראש המוסד: "ההתרגשות ענקית. מקווה שיהיו עוד מדינות, אנחנו עובדים על זה. זה תלוי גם בהן וגם בנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (בין ראשון לשני) לוושינגטון יחד עם המשלחת הישראלית לצורך חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, בטקס שיתקיים ביום שלישי בבית הלבן. את המדינות הערביות ייצגו בטקס שרי החוץ עבדאללה בן זייד מהאמירויות ועבד אלטיף אלזיאני מבחריין. למרגלות המטוס הונפלו דגלי ישראל, ארצות הברית, איחוד האמירויות ובחריין.

גם בעת ההמראה לא פורסם דבר ההסכם או פרטיו, ולא ברור אם ייחתם עם האמירויות הסכם שלום או נורמליזציה. בניגוד לטיסות רגילות של ראש הממשלה, טרם העלייה למטוס נתניהו לא מסר הצהרה או ענה לשאלות העיתונאים. אל נמל התעופה בן גוריון הגיע נתניהו לאחר ההצהרות שמסר בתום ישיבת הממשלה בה הוחלט על סגר בכל חלקי הארץ החל מיום שישי. יחד עמו טסו גם רעייתו ושני בניו, אבנר ויאיר.

לשיירת ראש הממשלה הגיע גם ראש המוסד יוסי כהן, וסיפר לפני ההמראה על ההתרגשות הרבה לקראת הנסיעה, ועל המאמצים לצרף מדינות נוספות להסכמי הנורמליזציה. "ההתרגשות ענקית", אמר ראש המוסד. "ההסכם התאפשר בזכות הרבה מאוד אנשים ואני מקווה מאוד שיהיו עוד מדינות, עובדים על עוד מדינות, זה תלוי גם בהן וגם בנו". כהן הוסיף כי "זאת נסיעה מרגשת. הרבה אנשים טובים עבדו על העניין הזה במשך שנים. מקווה שנחזה במאמצים לשלום וגם נביא אותם".

נתניהו אמר מוקדם יותר במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה כי "הלילה אני יוצא בשליחותכם למשימה היסטורית: להיפגש עם נשיא ארצות הברית ועם נציגי איחוד האמירויות ובחריין. אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. שני הסכמי שלום בחודש אחד. זהו עידן חדש של שלום שאני פועל למענו 25 שנים. ההסכמים הללו יהיו איחוד של שלום מדיני ושלום כלכלי – הם יזרימו למשק שלנו מיליארדי דולרים בהשקעות, בשיתופי פעולה כלכליים, במיזמים וזה תמיד טוב אבל זה טוב במיוחד בקורונה".

בדברים שכתב ברשתות החברתיות הוסיף נתניהו כי "בשנותיי כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, ובכל תפקידיי הציבוריים: כשר האוצר, כשר החוץ, כשר הביטחון וכראש הממשלה – תמיד דגלתי בעיקרון יסודי אחד: דבקות במטרה. גם כשהכדורים שרקו סביבי, גם כשנורו עליי חיצי ביקורת ולעג – כשהנהגתי כלכלה חופשית, כשהוצאנו את הגז מהמים, כשהתנגדתי להסכם הגרעין עם איראן, כשפעלתי להפוך את ישראל למעצמת סייבר, כשאמרו שאני גורם לצונאמי מדיני, כשנלחמתי לבנות גדר בגבול סיני, כשאמרו שאני הורס את היחסים עם ארה״ב, כשאמרו שלעולם לא אביא הסכמי שלום".

"תמיד ראיתי לנגד עיניי את המטרה של טובת ישראל, ותמיד קיבלתי את ההחלטות הנכונות למען המדינה שלנו. תמיד קרה אותו דבר: חלק מהציבור שתחילה הלכו שבי אחר פוליטיקאים פופוליסטיים ותקשורת מגויסת, הבינו בסופו של דבר שקיבלתי את ההחלטות הנכונות. אותו תהליך בדיוק קורה עכשיו, במגיפת הקורונה. בגל הראשון של הקורונה קיבלנו את ההחלטות הנכונות שהביאו את ישראל למצב של תמותה נמוכה וכלכלה חזקה ביחס לעולם. גם עכשיו, למענכם ובשליחותכם, אני אקבל את ההחלטות הנכונות, גם אם הן קשות, כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל וכדי לשמור על הכלכלה שלנו. תודה לכם", דברי נתניהו.

עשרות אזרחים ממחאת הדגלים השחורים הפגינו אמש בשדה התעופה בן גוריון, משם המריא ראש הממשלה נתניהו לטקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בוושינגטון. המפגינים זועמים על החלטת נתניהו לעזוב את הארץ בשעה שעסקים רבים כורעים תחת הנטל הכרוך במשבר הכלכלי, ומניפים שלטים כדוגמת: "הרסת לבד" ו-"שכחת כמה תיקים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אינטשאללה
שישאר שם
אולי בחריין תעניק לו מקלט מדיני

עבריין.
כישלון מהלך.
רוכב על כל הישגי טראמפ – כהישגים אישיים.

הוכחה?
26 שביבי מדבר עליהם כנעדרי תהליכים מדיניים, כ-60% היו תחת הנהגתו, אפס ריק וחידלון, התנהלות נגררת וכושלת ממשבר למשבר.
שנים בודדות של טראמפ – הישגים רבים.
עובדה!

תפוצצו כפויי טובה חמוצי פנים,יש לכם ביקורת סבבה אבל את ההישגים שלו, הם שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture