צילום: אלעד גוטמן

לפיד: "בשביל 144 מונשמים לא סוגרים מדינה, הציבור לא יציית" • צפו

יו"ר האופוזיציה תקף את החלטת הממשלה: "אני נגד מרי אזרחי, אבל הציבור לא יציית. חמישה חודשים משגעים אותו. הלכו לרמזור, ביטלו את הרמזור. הלכו לעוצר לילי, ביטלו את העוצר לילי. עכשיו הלכו לסגר. זה לא ניהול משבר, זו היסטריה של ראש ממשלה מזיע"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: ערוץ כנסת

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף את החלטת הממשלה מאמש להטיל סגר במהלך החגים ואמר כי "הסגר שעליו החליטה ממשלת נתניהו הוא אסון. הוא טעות איומה. מה התוכנית שלהם? לצאת לסגר, להרוג את העסקים. עד שהם הרימו ראש, הורגים אותם. ובשביל מה? אין תוכנית בריאותית, אין תוכנית כלכלית. סגר הוא לא תוכנית, הוא הודאה בכשלון. נתניהו נכשל, הממשלה הזו נכשלה, עכשיו רוצים שכולנו נשלם את המחיר. יותר אנשים ימותו בסגר מהתאבדויות ומהתקפי לב מאשר מהקורונה".

בישיבת סיעת יש עתיד טען כי "במדינת ישראל יש כרגע 144 מונשמים. ליבנו עם כל אחד מהם. אבל בשביל 144 מונשמים לא סוגרים את הכלכלה של מדינה שלמה. זו לא מדיניות. זה גרף העסקים הנסגרים בישראל, בהשוואה בינלאומית. עוד לפני הסגר, אנחנו במקום ראשון בעולם בסגירת עסקים. אתמול עדכנו את התחזיות. 85 אלף עסקים ייסגרו השנה. זה טירוף".

הוא טען כי "הציבור לא יציית. אני נגד מרי אזרחי, אבל הציבור לא יציית. חמישה חודשים משגעים אותו. הלכו לרמזור, ביטלו את הרמזור. הלכו לעוצר לילי, ביטלו את העוצר לילי. עכשיו הלכו לסגר. זה לא ניהול משבר, זו היסטריה של ראש ממשלה מזיע. מה ההגיון בזה שיסגרו מקומות עבודה שנערכו כבר לקורונה. עשו את כל הסידורים. עובדים לפי תו סגול".

"למה לסגור מסעדה ירוקה בישוב ירוק כמו טבעון, שבה אנשים יושבים בקפסולות באוויר הפתוח? למה מותר להתפלל עם עשרה אנשים זרים, אבל אסור ארוחת חג עם עשרה אנשים מהמשפחה שלך? מה ההגיון בזה שסוגרים את המלונות בישראל ואומרים לאנשים 'תסעו למלון ביוון'? אנשים אומרים לעצמם שבמילא אין מה לעשות. לא משנה מי יהיה בממשלה. לא נכון".

"כל העולם מנהל את זה יותר טוב מהממשלה המטורללת הזו. בטיוואן, ביפן, בגרמניה, בדנמרק, בניו זינלנד בפינלנד. באף אחד מהמקומות לא הלכו לסגר שני. אין עוד מדינה בעולם שבה עושים סגר שני. העולם למד את הקורונה. הוא יודע שסגר הוא לא הפתרון. גם אם התחלואה תיעצר לשבועיים, אחרי שבועיים היא שוב תזנק".

"במקום לסגור את כולם בבתים, שיתמקדו בקבוצות הסיכון. באנשים מבוגרים, באנשים עם מחלות רקע. לסגור רק ערים אדומות. להגביר את האכיפה בערים אדומות, אפילו אם כמה פוליטיקאים יצעקו. במקום לשרוף מיליארדי שקלים על הסגר. שייקחו חצי מהכסף וישימו אותו במערכת הבריאות. שיאחדו את הניהול של בתי החולים במקום אחד. לא כל מחלקות הקורונה מלאות. אנחנו מדינה קטנה, אפשר לשנע חולים מבית חולים לבית חולים".

"אם יוצאים לסגר, לפחות שישימו על השולחן תוכנית כלכלית. שיתנו פיצוי מוקדם לעסקים. שהפעם יתנו להם את הכסף לפני, לא אחרי שהם יתמוטטו. שיעבירו דמי אבטלה לעצמאים. שיחליפו את מתווה החל"ת כי הוא אסון. אני מתריע על זה כבר חודשים. שיעברו למודל הגרמני, תשלום דרך המעסיקים. יש מה לעשות, גם בבריאות, גם בכלכלה. מכל מה שאפשר לעשות, סגר הוא הרעיון הכי גרוע. אז כמובן שהממשלה המנותקת הזו עשתה כמו תמיד את ההחלטה הכי גרועה, וכולנו נשלם את המחיר", דברי לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף צודק במשהו

ביזיון של מדינה גועל נפש שמפקירים קשישים בחגים במעטה של דאגה הם מעדיפים למות מקורונה ולא להישאר בודדים אז מותר להתפלל מוצר לנסוע לחול מותר להפגין אבל לחגוג בחיק המשפחה לא איפה ההיגיון פוליטקאים מטומטמים

כל מה שיוחלט בממשלה, לפיד ימתח ביקורת. כל מה שביבי יעשה, ויהיה טוב ככל שיהיה, לפיד יקעקע וישמיץ. אז באמת, אי אפשר להתייחס אליו ברצינות

פעם ראשונה שהאיש הזה מדבר דברים של טעם.

יאיר לפיד = עוכר ישראל

שייגעץ ומשוגנער אבל צודק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture