צילום: הבית הלבן

חֲתִימָה טוֹבָה: ישראל, האמירויות ובחריין חתמו על ההסכמים בבית הלבן

ראש הממשלה נתניהו חתם בבית הלבן על הסכמים עם איחוד האמירויות ועם בחריין • טראמפ: "הסכם השלום יפתח את הדלת למוסלמים ברחבי העולם לבקר במקומות הקדושים בישראל" • שר החוץ של האמירויות: "מודה לנתניהו על עצירת הסיפוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טקס החתימה ההיסטורי על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין נערך הערב (שלישי) במדשאה הדרומית בבית הלבן שבוושינגטון. הטקס התקיים בהשתתפות מאות אורחים, ובנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ של בבחריין עבד א-לטיף א-זיאני.

"אנחנו כאן היום כדי לשנות את ההיסטוריה אחרי עשורים של פילוג, אנחנו רואים שחר חדש במזרח התיכון הודות לחזון של המנהיגים. ישראל, איחוד האמירויות ובחריין יקימו שגרירויות, יחליפו שגרירים ויחלו לשתף פעולה כחברים. בישראל יתפחו את הדלתות למוסלמים כדי שיוכלו להתפלל באל אקצה", פתח הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, את דבריו בטקס במדשאה.

עם תחילת הטקס אמר טראמפ שההסכם ישנה את מהלך ההיסטוריה: "אנחנו מסמנים עתיד חדש למזרח התיכון". לדבריו, "שלושת המנהיגים של המדינות האלו יחד ייקחו צעד גדול לכיוון העתיד ויחיו יחד בשלום ובשגשוג. האנשים במזרח התיכון לא יאפשרו לשנאה לישראל להוות תירוץ לרדיקליות או לקיצוניות מכל סוג. הם לא יאפשרו לגורל של האזור שלהם להיות בלתי ממומש".

"אף אחד לא יוכל לעשות את הבחירה עבור מדינות ערב, הם היו צריכים לעשות זאת בעצמם והיום העולם רואה שהם בוחרים בשיתוף פעולה לעומת קונפליקט בחברות לעומת עוינות", אמר הנשיא. "הם בוחרים בשגשוג, הם בוחרים בעתיד שבו היהודים, המוסלמים, הנוצרים, כולם יכולים לחיות יחד, להתפלל יחד, לחלום יחד אחד ליד השני בהרמוניה, בשותפות, בשלום".

"יותר מרבע מאה, בכל ההיסטוריה של ישראל, היו בסך הכול שני הסכמי שלום", הזכיר הנשיא. "עכשיו השגנו עוד שניים, בחודש אחד – ויהיו עוד שיבואו בעקבות כך". הוא הוסיף כי "זה משהו שאף אחד לא חשב שיהיה אפשרי – בטח שלא בתקופה הזו, אלא רק בעוד כמה עשורים. אני מברך על ההישג יוצא דופן הזה – ברכותיי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "דוד המלך הביע את האמת הבסיסית הזאת לפני אלפי שנים בבירתנו הנצחית ירושלים. תפילתו, שהונצחה בתהילים, מהדהדת מעברנו המפואר ומובילה אותנו אל עבר עתיד מזהיר: 'ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום'. אדוני הנשיא, אורחים נכבדים, השבוע נחגוג את ראש השנה, ואיזו ברכה אנו מביאים לכבוד השנה החדשה – ברכה של ידידות, ברכה של תקווה, ברכה של שלום".

"סלאם עליכום": הנאום של המלא של נתניהו בטקס

 

שר החוץ של האמירויות אמר כי "אני עומד כאן היום כדי להושיט יד לשלום ולקבל יד לשלום. החתירה לשלום היא עיקרון, אבל עקרונות מיושמים כשהם מתורגמים למעשים. היום אנחנו חווים שינוי בלבבות המזרח התיכון, שישלח תקווה לרחבי העולם. ראש הממשלה נתניהו, ראש ממשלת ישראל, תודה שבחרת בשלום ועצרת את הסיפוח של השטחים הפלסטיניים. עמדה זו מחזקת את הרצון המשותף שלנו להשיג עתיד טוב יותר לדורות הבאים".

שר החוץ של בחריי הוסיף כי "במשך זמן רב מדי המזרח התיכון עוכב בגלל סכסוכים וחוסר אמון, שגרמו להרס ופגעו בפוטנציאל של האנשים המבריקים ביותר שלנו. עכשיו אני משוכנע שיש לנו הזדמנות לשנות זאת. ההכרזה היום התאפשרה בזכות החזון, האומץ והמחויבות של הוד רוממותו, המלך אל-חליפה, שנתמך על-ידי העם בבחריין. הוא הגן, מיסד ושיפר את חזון הדו קיום שקיים מזה עשורים בבחריין, והייתה לו החוכמה להכיר בכך ששיתוף פעולה הוא האמצעי הטוב ביותר להשגת שלום ולהבטחת זכויות לגיטימיות".

"למדינת ישראל ולראש הממשלה נתניהו, אנו מברכים ומודים על הצעדים האלה שלך ושל ממשלתך. הכרתם כי שלום בר-קיימא אפשרי רק דרך מעורבות אמיתית, שמבטיחה את הזכויות של עמים ואנשים באזור. ההסכם של היום הוא צעד ראשון חשוב, ועכשיו עלינו לעבוד בדחיפות כדי להביא שלום בר-קיימא שמגיע לעמים שלנו. פתרון כולל וצודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני, שכולל שתי מדינות, יהיה אבן היסוד של שלום כזה. הראינו היום שאפשר למצוא נתיב כזה, אפילו ריאליסטי. מה שרק חלמו עליו לפני כמה שנים הוא בר השגה עכשיו, ואנחנו רואים בפנינו הזדמנות פז לשלום, ביטחון ושגשוג באזורנו. בואו ביחד לא נבזבז זמן ונממש אותה", דברי השר הבחרייני.

השגרירה בפועל של סודאן הגיעה לטקס בבית הלבן, זאת לאחר שמוקדם יותר הודיע עומאן שתשלח את שגרירת המדינה בארצות הברית לטקס. על המסמכים חתמו ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ של האמירויות עבדאללה בן-זאייד, ושר החוץ של בחריין עבד אל-זיאני.

לפני תחילת הטקס, נתניהו וטראמפ נועדו בבית הלבן. הנשיא האמריקני אמר כי "מה שכולנו מקבלים וישראל מקבלת זה שלום. כפי שאתם יודעים, האמירויות היא בעלת עוצמה באזור, וחשוב מאוד שהמדינות יהיו בקשרים מצוינים. יש מדינות רבות שיבואו בהמשך. אלה הסכמים חזקים מאוד. מה שישראל מקבלת זה השלום, זה הכי חשוב".

 

היסטוריה בתמונות: מעמד חתימת 'הסכם אברהם' בבית הלבן • גלריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך נתניהו מעיז ללא מסכה ובלי 2 מטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture