נתניהו ושר החוץ של בחריין. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

דיווח: ישראל ובחריין יחתמו היום על הסכם ביניים לכינון יחסים דיפלומטיים

ישראל ובחריין צפויות לחתום היום במנאמה על "הודעה משותפת על כינון יחסי שלום ויחסים דיפלומטיים". ההודעה תהיה מעין הסכם ביניים בין המדינות - שלב בדרך בין "הצהרת השלום" שנחתמה בבית הלבן לבין חתימה על "חוזה שלום" כולל. משלחת ישראלית תמריא מחר לבחריין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל ובחריין צפויות לחתום היום (ראשון) על "הודעה משותפת על כינון יחסי שלום ויחסים דיפלומטיים" – כך דווח ב"וואלה' מפי פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים. על ההודעה יחתמו במנאמה בכירים מישראל ומבחריין בחסות שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, ושליח הבית הלבן אבי ברקוביץ', והיא תעסוק בין השאר בכינון יחסים דיפלומטיים מלאים ופתיחת שגרירויות.

על פי הדיווח של ברק רביד, בכירים ישראלים ציינו כי ההודעה המשותפת, שאורכה שני עמודים, תהיה מעין הסכם ביניים בין המדינות – שלב בדרך בין "הצהרת השלום" שנחתמה בבית הלבן ב-15 בספטמבר בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, לבין חתימה על "חוזה שלום" כולל.

"המטרה היא להתחיל ליישם את הצהרת השלום מהבית הלבן, להכניס אליה יותר בשר, לפרוט אותה לפרטים ולהגדיר את העקרונות הכלליים של היחסים בין המדינות", אמר בכיר בישראל. "ההודעה המשותפת תהיה המסגרת שתחתיה ייחתמו שורה של הסכמים בתחומים שונים".

מלבד כינון יחסים דיפלומטיים ופתיחת שגרירויות, בהודעה המשותפת ייכתב כי שתי המדינות לא יבצעו פעולות עוינות אחת נגד השנייה ויפעלו למנוע פעולות עוינות של צד שלישי. ההודעה תדגיש עוד כי שתי המדינות מחויבות לדו-קיום ולחינוך לשלום. מלבד זאת, ההודעה תגדיר רשימה של כעשרה תחומים בהם ייחתמו הסכמים בין המדינות: השקעות, תעופה אזרחית, תיירות, סחר, מדע וטכנולוגיה, איכות הסביבה, תקשורת ודואר, בריאות, חקלאות, מים, אנרגיה ושיתוף פעולה משפטי.

בתוך כך, משרדי החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד פרסמו גינוי להחלטה הישראלית לקדם בניית 4,900 יחידות דיור ביהודה ושומרון. "אנו מודאגים מאוד מההחלטה", ציינו בחמשת המדינות. "הרחבת ההתנחלויות מפרה את הדין הבינלאומי ומסכנת את ההיתכנות של פתרון שתי המדינות. זהו צעד לא מועיל לנוכח ההתפתחויות החיוביות בהסכמי הנורמלזיציה שהושגו בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין, וכפי שהדגשנו במגעים שלנו מול ממשלת ישראל, צעד זה יערער את המאמצים לבנות מחדש את האמון בין הצדדים בשאיפה לחדש את הדיאלוג".

האירופים הוסיפו כי "אנו קוראים לעצירה מיידית של הבנייה בהתנחלויות, כמו גם פינויים והריסות בתים של פלסטינים במזרח ירושלים והגדה המערבית, וקוראים ליישום מלא של החלטה 2334 של מועצת הביטחון". לדבריהם, "לא נכיר בכל שינוי בקווי 1967, כולל בירושלים, אלא אם יוסכמו על ידי הצדדים. השעיית התוכניות לספח חלקים מהשטחים הפלסטינים הכבושים צריכה להיות קבועה", וקראו לישראל ולפלסטינים "להימנע מפעולות חד-צדדיות ולחדש את הדיאלוג כמו גם המשא ומתן הישיר על כל הנושאים שנוגעים להסדר הקבע".

גם שר החוץ של ירדן, איימן ספאדי, הביע התנגדות לבנייה בהתנחלויות, וכתב בציוץ בטוויטר: "אנו מגנים את החלטת ישראל לבנות 4,900 יחידות התיישבות חדשות בגדה המערבית הכבושה. החלטה זו ואמצעים בלתי חוקיים אחרים מערערים את פיתרון שתי המדינות ואת הסיכויים לשלום, ומפרים בבירור את החוק הבינלאומי. זה הכרחי שהעולם יפעל נגדם כדי להגן על השלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture