צילומים: פלאש 90

ניצחון לכחול לבן: נציב שירות המדינה אישר הקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה

הנציב הרשקוביץ' הפך את החלטתו משבוע שעבר, שבה קבע כי קיים קושי בהקמת ועדת האיתור בגלל כהונת מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים, והודיע כי יאפשר להתחיל בהליך לבחירת פרקליט המדינה "בשל הנסיבות החריגות". ניסנקורן: "ההחלטה נכונה". גנץ: "השלב הבא - מינוי מפכ"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ אישר הבוקר (ראשון) את המהלך בו התחיל שר המשפטים אבי ניסנקורן מכחול לבן להקים ועדת איתור למינוי פרקליט המדינה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר טען כי אין אפשרות לעשות זאת כעת, בעקבות אי מינוי מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים. כיום מכהן כממלא מקום התפקיד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ב'ווינט' דווח כי האישור ניתן בעקבות שיחות אינטנסיביות שהתנהלו בין השניים בימים האחרונים. לפיכך מעתה ניתן יהיה להתחיל ולמיין מועמדים לתפקיד. ההערכה היא שבין המועמדים שיוצגו לוועדת האיתור יהיו המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר , פרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן, וכן עורך דין פרטי ושופט מחוזי שיגיש את מועמדותו.

הרשקוביץ כתב למנדלבליט כי "אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה, לכן, מבלי להתעלם מהקושי האמור, ומתוך חובתי להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות, החלטתי לאשר בשלב זה את פרסום המשרה ובחינת עמידת המועמדים בתנאי הכשירות לתפקיד".

הרשקוביץ הזהיר ש"אם לא יימצא פתרון לסוגיית המנכ"ל הקבוע של משרד המשפטים, אחריג את ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה מן המדיניות השוללת טיפול של ממלא מקום מנכ"ל משרד ממשלתי במינוי משרות בכירות במשרדו להוציא מקרים חריגים, ואאפשר את השתתפותה של ממלאת מקום המנכ"ל עו"ד סיגל יעקבי בוועדת האיתור".

בסיום דבריו הבהיר כי "האישור האמור יינתן בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה ולחשיבותה, ובהתאם לחוות דעתך המחייבת שאין למנוע את הקמת הוועדה".

ניסנקורן בירך על ההחלטה ואמר כי "אני מברך על החלטת נציב שירות המדינה להתניע את הליכי האיתור למינוי פרקליט המדינה. זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד". ראש הממשלה חליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בתגובה: "הבטחנו וקיימנו. השלב הבא: להתחיל בהליך מינוי מפכ"ל".

כזכור, מנדלבליט טען בשבוע שעבר במכתב תשובה להרשקוביץ כי אין מניעה שממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים תשב בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה. זאת, לאחר שנציב שירות המדינה טען במכתב ליועמ"ש כי לא ניתן להקים את הוועדה לאיתור הפרקליט משום שלמשרד המשפטים אין מנכ"ל, ולמ"מ אין את הסמכות לשבת בה ולקבוע החלטות מסוג זה.

מנדלביט טוען במכתב להרשקוביץ כי "החששות אותם העלה נציב שירות המדינה במכתבו בקשר להקמת ועדת האיתור, והקשיים שמתעוררים במצב החריג שנוצר בו הממשלה נמנעת מלמנות מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים, אינם מתקרבים כדי הקושי המהותי הגלום בכך שמשרת פרקליט המדינה תמשיך שלא להיות מאוישת למשך זמן בלתי ידוע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture