Adam Schultz / Biden for President

ביידן: "אם איראן תשוב לעמוד בתנאי הסכם הגרעין – אנחנו נצטרף חזרה"

נשיא ארה"ב המיועד שב על עמדתו כי הוא תומך באפשרות של חזרה להסכם הגרעין עם איראן, אך ציין ש"זה יהיה קשה". לדבריו, "אם איראן תשוב לעמוד בתנאי ההסכם", ארה"ב תצטרף אליו בחזרה. עוד הוסיף: "בהתייעצות עם בעלות בריתנו ושותפינו, ננהל מו"מ על תוספות להסכם הגרעין"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן שב על עמדתו כי אם איראן תשוב לקיים את מחויבויותיה בהסכם הגרעין, ארצות הברית תצטרף אליו מחדש כעמדת פתיחה להמשך המשא ומתן, ותסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ מאז שפרש מהעסקה ב-2018. "אם איראן תחזור להגבלות הקשיחות של ההסכם, אז ארצות הברית תחזור אליו גם היא כנקודת התחלה למשא ומתן ותסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ", אמר ביידן בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

ביידן חוזר על עמדה שהציג בעבר שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם איראן זה באמצעות חזרה להסכם הגרעין כנקודת פתיחה. הוא אומר בריאיון ש"בהתייעצות עם בעלות בריתנו ושותפינו, אנחנו הולכים לנהל מו"מ על תוספות להסכם הגרעין, שיכללו הידוק והארכה של הסעיפים בהסכם, וכמו כן, שהסכמי ההמשך הללו יעסקו גם בנושא תוכנית הטילים, ולא רק בתוכנית הגרעין". ביידן אומר כי לארה"ב תמיד יש אפשרות להחזיר את הסנקציות במידת הצורך, ואיראן יודעת זאת.

"מדברים הרבה על טילים מדויקים ועל מגוון דברים אחרים שמערערים את היציבות באזור. אולם העובדה היא שהדרך הטובה ביותר להשיג יציבות מסוימת באזור, היא להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית". לפי ביידן, "אם איראן תשיג פצצה גרעינית, היא תפעיל לחץ עצום על הסעודים, על טורקיה, על מצרים ועל מדינות נוספות באזור להשיג נשק גרעיני בעצמן, והדבר האחרון שאנחנו צריכים בחלק הזה של העולם הוא הצטברות של יכולת גרעינית".

לפי הדיווח של תומאס פרידמן שראיין את בבידן, הצוות של הממשל המיועד רוצה לכלול בשיחות ההמשך עם איראן לא רק את המדינות המקוריות שחתמו על הסכם הגרעין – איראן, ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – אלא גם את שכנותיה הערביות של איראן, בראשן ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. "הדבר האחרון שאנחנו צריכים בחלק הזה של העולם הוא מרוץ חימוש גרעיני", הוסיף הנשיא המיועד.

בהקשר למדיניות הפנים אותה הוא מתכנן להנהיג, אמר ביידן כי הוא מתכוון לתקשר עם הציבור הרפובליקני שחש ניכור כלפי המפלגה הדמוקרטית בשנים האחרונות: "אני מרגיש שעשיתי משהו טוב עבור המדינה הזאת בכך שגרמתי לכך שטראמפ לא יהיה הנשיא לארבע שנים נוספות. אבל עדיין יש עבודה רבה לעשות". הוא הוסיף כי הוא חושש שממשל טראמפ יתנקם בו בשבועות עד לחילופי השלטון באמצעות פתיחת חקירות נגד בני משפחתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בשבוע שעבר מסר פומבי לממשל החדש ואמר כי "המדיניות שלנו עקבית: לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה, לא נאפשר לגרורותיה לפעול נגדנו משטחי סוריה, לבנון, או כל מקום אחר, ולא נאפשר לאיראן להחזיק נשק גרעיני. אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם. צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת, כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני, ושהיא תחדל מהתנהגותה התוקפנית, כולל תמיכתה בטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture