Yonatan Sindel/Flash90

דיון בחוק המעקב אחרי בנות דתיות מפלג את מפלגות האופוזיציה; רמז לבאות?

חברים בוועדת החוץ והביטחון מטעם מפלגת הליכוד הצביעו נגד הסתייגויות שהגיש ח"כ מסיעתם - מה שעורר זעם בקרב המפלגות החרדיות על כך שאין שיתוף פעולה מספק בין סיעות האופוזיציה • החשש: מרד באופוזיציה בהצבעה הקריטית על חוק האזרחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

וועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה היום (ראשון) בהארכת הוראת השעה בעניין פעילות ועדה בצה"ל לבנות שמצהירות הצהרת שקר על דתיותן, מה שמכונה חוק המעקב אחרי בנות דתיות המבקשות לקבל פטור משירות בצה"ל.

יניר קוזין דיווח בגל"צ כי ח"כ שלמה קרעי ממפלגת הליכוד הגיש מאות הסתייגויות. באים להצביע, ואז חברי הוועדה ניר ברקת ואבי דיכטר מהליכוד לא תומכים בהסתייגויות של הליכוד, לא משתתפים, והן לא מתקבלות.

‏למעשה דיכטר וברקת החליטו לא לתמוך בהסתייגויות של הסיעה שלהם כי חשבו שהן מיותרות וכי אין מקום לתקוע בהסתייגויות את החוק הזה שנועד לאתר בנות שמשתמטות מהצבא. כלומר, דעתם ותפיסת עולמם האישית על החוק גברה על עמדת הסיעה.

התנהגותם מעוררת ספק בנוגע לאחדות באופוזיציה ומעלה שאלה האם יהיו חברי כנסת שיצביעו מחר בעד חוק האזרחות, חוק שאין לקואליציה רוב להעביר בשל התנגדותם של הערבים ומפלגות השמאל הקיצוני המרכיבות את הממשלה.

בכיר באופוזיציה ניסה להרגיע ומסר כי "אין דין הצבעה על הסתייגויות לא חשובות בוועדה, כדין הצבעה על חוק האזרחות במליאה. הליכוד יעמוד כאיש אחד מאחורי ההחלטה שתתקבל".

במקביל, בליכוד היה מי שתקף דווקא את התנהלותו של קרעי: "עמדת הליכוד היא בעד שירות נשים בצה"ל ונגד השתמטות. דיכטר וברקת בעלי עבר ביטחוני הצביעו נגד הסתייגות שמקדמת השתמטות מצה״ל. מתוך 3 חברי ליכוד בוועדה, רק אחד הצביע בעד ההסתייגויות וזה ח"כ שלמה קרעי שעברו הידוע בש"ס".

אך בקרב המפלגות החרדיות, יש כבר מי שזועם: "אם נתניהו לא מצליח לתחזק את הח"כים בליכוד בנושאים החשובים למגזר החרדי, שלא יצפה מהם למשמעת אופוזיציונית בפיליבסטרים הארוכים", מסר הגורם החרדי.

בתוך כך, ברקע הסערה הפוליטית, חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר יחד עם ח"כ מאיר פרוש הערימו קשיים באמצעות הסתייגויות רבות, ואילצו את חברי הוועדה להאזין לנאומי הנמקה במשך שעות ארוכות.

יצוין, כי חברי הוועדה מטעם סיעת הליכוד נמנעו ולא עמדו לצד חברי הכנסת החרדיים במלחמתם נגד גזירת וועדות המעקב, מלבד ח"כ שלמה קרעי שהצטרף למאבק וסייע בכל יכולתו.

בשלב מסוים טענו חברי האופוזיציה לנושא חדש. בקואליציה ניסו לדחות את טענתם, אך צוות הייעוץ המשפטי הסכים עם חברי האופוזיציה, והקואליציה נאלצה לנעול את דיוני הוועדה בבושת פנים. כדי לאשר דיון בנושא חדש הקואליציה תביא את הנושא לדיון בוועדה המסדרת, שתתכנס רק מחר.

ראשי הקואליציה הביעו חשש כי בעקבות הדחיה המשמעותית, אם הוועדה המסדרת לא תצליח לסיים את הדיונים בזמן, החוק לא יעלה השבוע להצבעה כמתוכנן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture