Yonatan Sindel/Flash90

'חוק האזרחות' • יהדות התורה תוקפת את הקואליציה: "לא נהיה ה'גוי שבת' שלהם"

לאחר שהקואליציה כשלה בהצבעה על חוק האזרחות בוועדה המסדרת, יעלה הלילה (שני) החוק השנוי במחלוקת להצבעה במליאה • ב'יהדות התורה' תוקפים "לא נהיה הגוי שבת של הקואליציה, האחריות שלנו היא להפיל את הממשלה הרעה הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מבוכה לקואליציה כאשר ההצבעה בוועדה המסדרת על חוק האזרחות שאמור למנוע איחוד משפחות נפל. 17 ח"כים התנגדו לעומת 14 תומכים. המשמעות: ההצבעה תעבור למליאת הכנסת, ולא לוועדת חוץ וביטחון.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה השבועית: "פתאום כשיש להם בעיה הם מגיעים אלינו ומבקשים שנגלה אחריות, אנחנו לא נהיה הגוי של שבת שלהם, אנחנו מגלים אחריות ופועלים להפיל את הממשלה הזאת, זו האחריות שלנו לאזרחי ישראל. הממשלה הזאת היא נזק למדינת ישראל. אין גבול לצביעות שלהם. אין זכות קיום לממשלה הזאת".

ח״כ יעקב ליצמן שאל: ״איפה נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, שהצהירו והבטיחו שיש להם זכות ווטו בהצבעות בענייני דת ושהם ישמרו על הציבור החרדי? העברתם חוק הדיינים נגד הציבור החרדי, בלי שום ווטו. אתם מאפשרים לליברמן לפגוע קשות במשפחות החרדיות ולמנוע מהם מעונות יום, בלי שום ווטו מצידכם. אתם ממשיכים לשקר לציבור ופוגעים בזכויות הציבור החרדי, וכעת עוד מעיזים לבקש מאיתנו להיות גלגל הצלה שלכם בחוק האזרחות. את הממשלה הרעה הזו יש לפרק ומהר ככל האפשר״.

ראה"מ בנט בהצהרה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"במקביל לעשייה האמיתית רואים פה אינספור משחקים ילדותיים" אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "בניסיון של האופוזיציה להתיש אותנו באלף תרגילים וקונצים. אנחנו יודעים לעשות גם וגם, אבל יש נקודות שבהם בכל זאת גם באופוזיציה צריך לגלות אחריות לאומית, אני אומר לחבריי באופוזיציה: יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום והמדינה צריכה שליטה על מי נכנס אליה ומי מתאזרח בה. הכנסת אלפי פלסטינים, אזרוח שלהם ופגיעה בביטחון המדינה בשביל עוד רבע נקודה פוליטית – זה לא הדבר נכון לעשות. אנחנו נביא את החוק להצבעה ונפעל בצורה ממלכתית לטובת המדינה ואזרחיה".

לאחר נפילתו של החוק נשא דברים יו"ר יש עתיד בישיבת הסיעה: "יש לחוק הזה חשיבות ביטחונית, שב"כ הציג נתונים לפיהם אם החוק לא יעבור היום תהיה פגיעה מהותית בביטחון ישראל בלי החוק תהיה עלייה בטרור. השותפים שלנו מרע"מ ומרצ הציגו לא מעט מקרים שבהם החוק גרם לפגיעה הומניטרית מיותרות, וכדי למנוע פגיעה נקים מנגנון שיצמצם למינימום את הפגיעות האלה. נקים צוות שיבחן איך אפשר למנוע פגיעות נסופות. ישראל לא רק מדינה יהודית אלא דמוקרטית, והיא לא רוצה להיות חסרת לב".

לפיד בישיבת הסיעה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90.

עוד קודם לכן יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' תקף בדבריו במהלך ישיבת סיעת "הציונות הדתית" את הממשלה ואמר: "כשהשקר הופך לשיטה, ניתן להבטיח מול פני האומה לא להקים ממשלה עם תומכי טרור, ומספר ימים לאחר מכן לעשות בדיוק את זה. ניתן להתחייב שלא להקים ממשלה עם לפיד, 'לא ברוטציה ולא במוטציה', ולאחר מספר ימים להמליך את לפיד כראש ממשלה. הממשלה הזאת דוהרת לתהום, מאיימת לרסק איתה את מדינת ישראל, ומבקשת מאיתנו להיות גלגל רזרבי שיאפשר להם להמשיך לדהור אל התהום. אנחנו לא ניתן לכך את ידנו. נביא בהקדם האפשרי את חוק יסוד ההגירה להצבעה בכנסת ונבחן את האחריות הלאומית שבקואליציה חסרת האחריות הזו מטיפים לה".

צילום: ערוץ הכנסת

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את מדיניות הממשלה ואמר כי "בימים האחרונים הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט – אמרנו להם, בואו נאריך בחודשיים את החוק הקיים ונעביר מיד, עוד היום, את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. הם סירבו. במקום לקיים מו״מ איתנו, הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק".

"הרי כדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים, בנט בישל דייסה. הוא נתן למרצ, נתן לרע״מ, נתן ללפיד, נתן למפלגת העבודה, ולמי לא נשאר? לימין לא נשאר. בנט, הקמת ממשלה? אמרת שהיא ציונית, שהיא ״10 מעלות ימינה״, אז בבקשה. תוכיח. תעשה קודם כל את מה שכל ממשלת ימין עשתה בלי בעיה. אם אכפת לך מהמדינה ולא מהכיסא שלך, אם אתה באמת רוצה למנוע הגירה פלסטינית לישראל, אתה מוזמן לקבל את ההצעה שלנו: להעביר היום את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולהאריך את החוק הקיים תוך חודשיים, ובתוך החודשיים הללו נשלים את חקיקת חוק יסוד ההגירה בקריאה שנייה ושלישית", כך נתניהו.

הדיון בוועדה המסדרת של הכנסת נפתח היום (שני) בצעקות בין חברי האופוזיציה והקואליציה, אחרי שהם זומנו לוועדה בשעה מוקדמת, אך דווקא היו"ר, ח"כ עידית סילמן לא טרחה להתייצב. ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן ניסה לנהל במקומה את הדיון, אך ללא הצלחה בשל התנגדות חברי הכנסת.

הדיונים המקבילים היום, בוועדה המסדרת ובוועדת החוץ והביטחון, נועדו לאפשר לעלות עוד היום להצבעה במליאת הכנסת את הצעת חוק האזרחות. בקואליציה אין רוב לאישור החוק בשל התנגדות הערבים והשמאל הקיצוני, ובאופוזיציה דורשים להצביע על חוק ההגירה במקום על חוק האזרחות.

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר: "בדרך כלל בימי שני מזמינים קצת יותר מאוחר, אך היות והזמנתם מוקדם – כל חברי הוועדה התייצבו כאן בזמן. חלקם היו פה גם רבע שעה לפני הזמן. לחלק גדול מאיתנו לוקח שלוש שעות להגיע לכאן".

ח"כ גינזבורג, שאמור היה לנהל את הדיון במקום סילמן, ניסה להשתלט על המהומה: "חברי הכנסת, אני רוצה לקיים את הדיון". ח"כ שלמה קרעי מהליכוד השיב לו: "איתן, רק אתמול אמרת שאנחנו עושים שימוש לרעה בכלים הפרלמנטריים שלנו – ואתם לא מפסיקים להשתמש בהם לרעה".

גם ח"כ דוד אמסלם מהליכוד הצטרף לביקורת. "אנחנו לא מסכימים להתנהלות שלכם", תקף ח"כ אמסלם, "אתם חצופים, אתם פשוט הורסים את כל הכנסת. הגעתי לפה בעשרה לתשע". גינזבורג השיב לו: "לא שמעתי אותך רותח ככה על ישיבות ממשלה שהתחילו שעתיים אחרי הזמן".

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד צעק לעבר חברי הכנסת ביטן ואמסלם: "תסתום את הפה". אחר כך הודיע כי הוא מתנצל בפני הכנסת על הדברים, אך לא בפני "אמסלם הבריון והבכיין", שלדבריו צעק עליו שהוא חצוף.

במקביל, במהלך ישיבה בוועדת חוץ וביטחון פרץ עימות בין ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת לח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית. בן גביר אמר בוועדה ליו"ר רם בן ברק: "תבדוק מה יש עליו בשב"כ ובמוסד". בן ברק השיב: "אני יודע מה יש עליו ומה יש עליך". בן גביר צעד על סעדי: מה אתה בכלל עושה בכנסת?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפיד פתאום דואג למדינה, למה לא דאגת למדינה לפני שהקמת ממשלה עם תומכי טרור, הכשרת להם מאה אלף בתים בלתי חוקיים, הבטחת להם חמשים מיליארד שקל, וכבלת את הידיים נגד חוקים כמו חוק האזרחות, אף אחד לא חייב להציל את הממשלה ההזויה שלך, זה רק הוכחה איזה עיוות ואונאה שעשיתם, מה אתה חושב, שהליכוד יתן לך חבל הצלה לממשלה ההזויה שהקמת שכל יום שעובר עליה זה מעוות שאינו יכול לתקון, היא חייבת לקרוס מהיום הראשון, ולמה לא דאגת למדינה כשמינית מאפיונר בתור שר אוצר, ביבי לא טוב בגלל שקיבל סיגרים, אבל מאפיונר שקיבל שלשה מיליון דולר ממארטין שלאף ראוי להיות שר אוצר, תתבייש לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture