Flash90

לגרש יהודים ולשחרר מחבלים: דרישות אבו מאזן לחידוש המו"מ עם ישראל

הסוגיה הפלסטינית שוב על הפרק: הקמת הממשלה הישראלית עם גורמי שמאל קיצוני וערבים, הביא את הרשות הפלסטינית לשגר רשימת דרישות מרחיקות לכת לארצות הברית, כתנאי לניהול משא ומתן עם ישראל • בנט יצליח להדוף את הלחצים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שנים ארוכות בהם הסוגיה הפלסטינית ירדה מהשולחן בעת כהונת נתניהו, והניסיון לחתור למהלכים כמו עסקת המאה בעת ממשל טראמפ בארה"ב, המשא ומתן המדיני שוב על השולחן.

עם ממשל ביידן בארה"ב, וממשלה המורכבת מגורמי שמאל קיצוני ומפלגה ערבית בישראל, הרשות הפלסטינית משגרת רשימת דרישות מרחיקות לכת כתנאי מקדים לניהול שיחות מו"מ עם ישראל.

משלחת אמריקנית צפויה להגיע לביקור באזור כבר בחודש הנוכחי, והדבר יהווה מבחן ראשון לראש הממשלה נפתלי בנט וחברי מפלגות ימינה ותקווה חדשה: האם יצליחו לעמוד בלחצים?

אהוד יערי חושף בחדשות 12 את רשימת הדרישות המופרזת של הפלסטינים, וזאת כאמור, רק כתנאי להסכמתם לשבת לשולחן המשא ומתן מול ישראל, מו"מ שאמור להביא בסופו של דבר להקמת מדינה פלסטינית.

הדרישה הראשונה היא לפתוח מחדש את בניין ה"אוריינט האוס" ושאר המוסדות הפלסטיניים, שנסגרו מאז 2001 במזרח ירושלים, ובכך לחדש את הפעילות הפוליטית של הרשות והארגונים הפלסטיניים שהמשטרה והשב"כ מונעים בתקיפות במזרח העיר. מדובר בפעילות האסורה עוד מימי אריק שרון כראש ממשלה, בשל האינתיפאדה השנייה.

בנוסף, הם דורשים להגביל את פעילות המשטרה בהר הבית, ואת עליית היהודים למקום – במקביל לחיזוק אחיזת הרשות הפלסטינית בהר. כמו כן הם דורשים להפסיק לפנות פלסטינים שפלשו לבתי יהודים בירושלים, כמו בשכונת שמעון הצדיק המכונה בפי הערבים שכונת שייח ג'ארח.

בזמן שהם דורשים לא לפנות פולשים ערבים לבתי יהודים, דורשים הפלסטינים כתנאי למו"מ לפנות יישובים יהודים שהוקמו על קרקעות השייכות לטענתם לערבים. בנוסף, הם דורשים להפסיק את הבנייה בהתיישבות היהודית, כולל בעיר ירושלים.

עוד דורשים הפלסטינים לשחרר שורה ארוכה של אסירים מהכלא הישראלי; להפסיק את הריסת הבתים הלא חוקיים בבקעת הירדן; להפסיק את כניסות צה"ל לערים פלסטיניות לצורך מעצר מבוקשים; להחזיר למנגנוני הביטחון הפלסטינים את הנשק; לחדש את איחוד המשפחות ובכך לאפשר לאלפי פלסטינים לקבל אזרחות ישראלית.

ויש עוד דרישות: להגדיל את מספר רישיונות העבודה של פלסטינים בישראל; להחזיר את השוטרים, הפקידים והמוכסים של הרשות הפלסטינית לגשר אלנבי; להקים נמל תעופה בין-לאומי בגדה המערבית; להקים אזור סחר חפשי ליד יריחו; ושדרוג הרשתות הסלולריות בגדה ל-G4.

חשבתם שסיימנו? לפלסטינים יש תיאבון מוגדל. הנה עוד דרישות שחשף אהוד יערי בחדשות 12: הקצאת שטחים בשטחי C – כ-60% מהגדה-למפעלים, תחנת כוח ומיזמי תיירות (למשל: בים המלח) ומעבר לזה, העברת סמכויות תכנון ורישוי לרשות הפלסטינית וחיזוק פעילותה בשטחי B ובין היתר הנחת צינורות דלק לנמל ישראלי ולירדן וגם בנית מסילות ברזל לרכבות בתוך הגדה. שינוי "הסכם פריז" כך שמטענים המיועדים לגדה ישוחררו ממכס אחרי העברתם לשם והגבייה לא תבוצע בידי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי ארצי! את הולכת פ-י-י-פ-ן.
אוי עולם אתה עולה באש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture