pixabay

ריגול עולמי? המנכ"ל הישראלי: "הטלפונים שפורסמו לא קשורים אלינו"

שליו חוליו, מייסד ומנהל החברה הישראלית המפעילה את תוכנת פגסוס המשמשת כלי למעקב ממשלתי, מגיב לתחקירים: "הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו מונעת פיגועים ומצילה חיים; סירבנו לעבוד עם כמעט תשעים מדינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שליו חוליו, מייסד ומנהל החברה הישראלית המפעילה את תוכנת פגסוס המשמשת כלי למעקב ממשלתי, דחה בריאיון ב-103FM את הטענות שפורסמו נגד החברה. הדלפה שפורסמה בכלי תקשורת עולמיים חשפה את ממדי השימוש של מספר ממשלות בתוכנת הריגול הישראלית, המאפשרת פריצה לטלפונים ניידים ואף השתלטות עליהם מרחוק.

"הפלטפורמה שאנחנו מייצרים היא פלטפורמה שמצילה חיים מונעת פיגועים ואת זה צריך להבין", אמר חוליו. "התפרסם תחקיר שהתחיל בהודעה גדולה של דליפה ענקית של 50 אלף מסמכים שאפילו הוושינגטון פוסט שפרסם את התחקיר לא יודע איפה באמת הרשימה המדוברת, מה המספרים ומי הכניס את המספרים לרשימה". הוא הדגיש כי "הרשימה היא לא קשורה ל-NSO. ל-NSO אין רשימת מטרות".

הוא הסביר, "אנחנו מוכרים רק לממשלות, לא לגופים פרטיים, ההחלטה השנייה הייתה שלא לכל ממשלה נמכור, כי יש ממשלות שלא ראוי שיהיו להם כלים כאלה". לדבריו, "בפרספקטיבה של 11 שנה – אנחנו עובדים עם 45 מדינות וסירבנו לעבוד עם כמעט 90 מדינות".

עוד הוסיף, כי: "היו ממשלות שמכרנו להן בעבר וגילינו שהן עשו שימוש לרעה במערכת, וסגרנו להן את המערכת. פרסמנו את זה בדו"ח השקיפות. זה לא קשור לשימוש במערכת שבגללו סגרנו. אם יש מדינה שאתה מבין שהיא מדינה שמפרה זכויות אדם, אין לה ערך לחיי אדם, עוקבת אחרי עיתונאים גם אם לא באמצעות כלים שלנו, אלה מדינות שאנחנו לא צריכים לעבוד איתן. בגלל זה מפסיקים את הפעילות איתם".

בהמשך, חוליו הודה: "קשה להילחם בגל הענק של התקשורת, זה כמו לכבות שריפה עם דלי מים. אנחנו לוקחים ברצינות את הטענות האלה, והיינו בקשר עם כל גופי התקשורת. חלקם הבינו שהתחקיר שלהם לא סגור ומהודק עד הסוף, וחלק רבים איתנו. בסוף זה יגיע לבתי משפט, להכרעה משפטית, אחרי שנגיש תביעות דיבה. הכלים שלנו הצילו עשרות אלפי בני אדם, מפיגוע במטרו של בירה אירופאית שנמנע כמה דקות לפני הפיגוע, ועד משאית תופת בדרך להופעת ענק".

כמו כן, טען שיש גורמים העומדים בכוונת מכוון מאחורי הפרסומים: "לפני שבוע עשרות ארגוני זכויות אדם שלחו מכתב לנאסד"ק שהם מבקשים לבטל הנפקה של חברה ישראלית; אח"כ תחקיר ענק על חברה אחרת, חברת סייבר מודיעיני שאומרים שהאזינה לפעילי זכויות אדם; אח"כ תחקיר על NSO. יש יד מכוונת, זה ברור לנו. בחברה 850 עובדים, אנשים הכי מוכשרים וערכיים שיש. אני גאה במה שאנחנו עושים".

במהלך הראיון התגאה: "הכלים שלנו מנעו בשנים האחרונות פיגועים באירופה והצילו עשרות אלפי בני אדם מפיגוע במטרו של בירה אירופית, שנמנע כמה דקות לפני הפיגוע. ועד משאית תופת בדרך להופעת ענק. הכול נמנע באמצעות כלים של חברת NSO מפתחת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture