מארק מילי, ראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב • צילום: דובר צה"ל

ספר חדש: "רמטכ"ל ארה"ב הורה למנוע מטראמפ לתקוף את סין בנשק גרעיני"

ספר חדש בשם "סכנה" טוען כי מארק מילי - ראש המטות המשולבים חשש שטראמפ איבד את שיקול הדעת אחרי שהפסיד לביידן, ויצר קשר עם עמיתו הסיני לו הבטיח לעדכן במקרה שטראמפ יורה לפתוח במלחמה נגדם, תוך נקיטת צעדים דרמטיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בספר חדש שיוצא לאור בארה"ב נכתב שגנרל מארק מילי, ראש המטות המשולבים בצבא האמריקני, נקט בצעדים שימנעו מדונלד טראמפ לצאת למלחמה נגד סין, וזאת אחרי שחשש מאובדן שיקול הדעת של טראמפ אחרי ההפסד בבחירות.

לפי הנטען בספר הנושא את השם "סכנה", יומיים לאחר המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר, רמטכ"ל הצבא האמריקני מארק מילי פעל בחשאי באופן חד-פעמי כדי להגביל את יכולת הנשיא דונלד טראמפ לפתוח במתקפה גרעינית נגד סין.

הספר נכתב על ידי עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" בוב וודוורד (מחושפי פרשת ווטרגייט) ורוברט קוסטה. לדבריהם, הספר מסתמך על ראיונות עם כ-200 מקורות. על פי הדיווחים, מילי האמין כי הנשיא טראמפ סבל מירידה נפשית לאחר הבחירות.

בשיחת טלפון שקיים יו"ר המטות המשולבים עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, היא שאלה אותו מה ימנע מנשיא "לא יציב" לתקוף גרעינית, וכינתה את טראמפ "משוגע". מילי השיב לה: "אני מסכים איתך בהכול". פלוסי אמרה גם כי בעבר שוחחה עם מילי על "אמצעי זהירות זמינים" כדי למנוע מטראמפ ליזום פעולה צבאית או לבצע שיגור גרעיני, וסיפרה כי הובטחו לה כי קיימים אמצעי הגנה ארוכי טווח.

בספר נטען עוד כי הוא שוחח פעמיים עם מקבילו הסיני, הרגיע אותו והבטיח לו שהרטוריקה האנטי-סינית של טראמפ לא תוביל לפעולה צבאית. "גנרל לי, אני רוצה להבטיח לך שהממשל האמריקני יציב ושהכול יהיה בסדר", אמר מילי ללי בשיחה בין השניים באוקטובר. "אנחנו לא הולכים לתקוף או לבצע שום 'פעולה קינטית' נגדכם. אם אנחנו אכן נתקוף, אני הולך להודיע לך לפני כן. זאת לא תהיה הפתעה".

עוד נטען כי מילי "פיקח על מדיניות הביטחון הלאומי של אמריקה ללא ידיעת העם האמריקני או שאר העולם". מילי אף הורה לקצינים בכירים בצבא שמשרתים תחתיו, לא לקבל פקודות מאף אחד אלא רק אם הוא מעורב בתהליך, ובמיוחד בנוגע לפעולה בלתי-הפיכה כמו מתקפה גרעינית.

"יש מי שיטענו שמילי חרג מסמכותו ונקט צעדים יוצאי דופן", נכתב בספר. המחברים ציינו שמילי האמין שהוא עושה את הדבר הנכון, "כדי להבטיח שלא נוצר שבר היסטורי בסדר הבינלאומי, שלא נפתחת בטעות מלחמה עם סין או מדינה אחרת, ושלא נעשה שימוש בנשק גרעיני".

לאחר הפרסום אודות דבריו של מילי, טראמפ יצא בהצהרה שבה הטיל ספק בסיפור וכינה אותו "מפוברק". הנשיא לשעבר אמר שאם הסיפור אמיתי, יש לדון את מילי על בגידה. "למען האמת, אפילו לא חשבתי לתקוף את סין", הוסיף טראמפ.

גם הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו הגיב והוא קרא לנשיא ג'ו ביידן לפטר מיד את מילי מתפקידו. במכתבו של רוביו לנשיא, כתב הסנאטור: "חתרנות כזו מערערת את יכולתו של הנשיא לנהל משא ומתן ולמנף את אחד ממכשירי הכוח הלאומי של המדינה הזו ביחסי הגומלין שלו עם מדינות זרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture