Sraya Diamant/Flash90

הנימוק לאיסור על השופטים להיפגש עם חברי הוועדה? "חיזוק אמון הציבור בשופטיו"

נשיאת העליון אסרה על שופטים המועמדים לתפקיד בעליון להיפגש עם חברי הוועדה לבחירת שופטים • ח"כ שמחה רוטמן: "מצב זה מעמיד חלק מהמועמדים המכהנים כשופטים, בעמדת נחיתות, ועשויה לפגוע בסיכוייהם להיבחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עימות בוועדה לבחירת שופטים: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אסרה על שופטים שמועמדים לתפקיד בבית המשפט העליון להיפגש עם חברי הוועדה לבחירת שופטים, אלא שח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מחברי הוועדה, יצא נגד ההנחיה, ובמכתב ששיגר לחיות סיפר כי נועד עם כמה מהמועמדים שלא הגיעו מהמערכת השיפוטית – וקרא לאפשר לכל המתמודדים לקיים פגישות מסוג זה – כך נחשף בעיתון ידיעות אחרונות.

רוטמן הדגיש כי נפגש עם כל מועמד שביקש לקיים איתו פגישה, "תוך הקצאת זמן מספק ולעיתים אף זמן רב, על מנת להקדיש לכל מועמד את מירב הזמן הדרוש לו בכדי שיציג את תפיסת עולמו, והכול על מנת להביא לבחירת השופטים המתאימים ביותר למשרה".

אך חיות סירבה לאפשר לו את הפגישה: "לגורמים הפוליטיים הנוספים, וכן לנציגי לשכת עורכי-הדין החברים בוועדה, נתונה ההזדמנות להתרשם ממועמדים שהם שופטים מכהנים במסגרת הראיון בוועדת המשנה, לצד החומר הרב העומד לרשות חברי הוועדה".

על כך הגיב רוטמן: "מאז נבחרתי לכהן בתפקידי כחבר הוועדה לבחירת שופטים אני עושה ככל יכולתי לבחור את המועמדים הטובים ביותר, ומשקיע לצורך כך שעות רבות מאוד של לימוד, פגישות ובדיקות. כחבר הוועדה חשוב לי מאוד להיפגש אישית עם כל מועמד לבית המשפט העליון שרוצה בכך, ולאפשר לכל מועמד להציג את תפיסת עולמו וכישוריו. הזמן המוקצה לראיון לכל מועמד במסגרת וועדת המשנה איננו מאפשר דיון מעמיק ופתוח בנושאים משפטיים, ובוודאי לא לצורך הצגת תפיסת עולם משפטית מלאה ומורכבת אשר כל מועמד לבית המשפט העליון מחזיק בה מטבע הדברים".

"אולם, חלק מהמועמדים לבית המשפט העליון המכהנים כשופטים נמנעים להיפגש עם חברי הוועדה שאינם שופטים, למשל איתי, לאור חששם כי פגישה שכזו, או פרסום עצם קיומה יפגע במועמדותם. פניתי בנושא לנשיאת העליון אסתר חיות שכן ברור לי כי מצב זה מעמיד חלק מהמועמדים המכהנים כשופטים, בעמדת נחיתות, ועשויה לפגוע בסיכוייהם להיבחר, וככלל מונע ממני לגבש תמונה מלאה על כלל המועמדים למשרה".

כותב רוטמן: :"תשובתה של חיות מדהימה. לטענתה לגיטימי למנוע מחברי הוועדה, המכהנים מכח חוק יסוד השפיטה, לבצע את עבודתם מטעמים של "שמירה על עצמאותה של הרשות השופטית וחיזוק אמון הציבור בשופטיו". (אני בטוח שעכשיו אתם מאמינים יותר בבית המשפט)".

"אני הודעתי ומודיע בשנית, שמצדי כל מועמד שירצה להציג בפניי את עמדתו ואת תפיסת עולמו, מוזמן ויזכה לאוזן קשבת. התכונות החשובות ביותר אצל שופט הן עצמאות וכבוד לחוק. הנחייתה של נשיאת העליון אינה מעודדת לא את התכונה הראשונה ולא את התכונה השנייה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture