Olivier Fitoussi/Flash90

בניגוד לכללים: משרד החוץ מדיר את ראש האופוזיציה מפגישות מדיניות

חברי סיעת הליכוד פנו למשרד החוץ ולמבקר המדינה בטענה כי ממדרים את יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מפגישות מדיניות, בניגוד מוחלט לנוהג המקובל • לשכת לפיד: "המשלחות כלל לא הביעו עניין בפגישה ולכן לא נדרשנו לתאם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חברי סיעת הליכוד, ביוזמת חבר הכנסת יואב קיש, העבירו היום (רביעי) מכתב למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. במכתב, שהועבר בהעתקים גם לשר החוץ יאיר לפיד ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן, נטען כי ממדרים את יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מפגישות מדיניות, בניגוד מוחלט מהנוהג המקובל.

במכתב החריג נכתב כי "מאז הוקמה ממשלת ישראל ה-36, פועל משרד החוץ בניגוד לנוהג המקובל מזה עשרות שנים ונמנע מלתאם פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל לבין יו"ר האופוזיציה. החשיבות בקיום פגישות אלה לשם חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל – ברורה".

על פי הדיווח שהתפרסם לראשונה ב'מעריב', כותבי המכתב הוסיפו כי "אנו רוצים לקוות כי מדובר באי-הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות. לאור האמור, אנו, חברי וחברות הכנסת החתומים מטה, מבקשים ממך להשיב את הנוהג המקובל מזה שנים רבות, וליתן הנחיה ברורה למשרד החוץ לתאם פגישות בין יו"ר האופוזיציה לבין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל".

עוד נכתב כי "כמו כן, אנו מבקשים למנות איש קשר קבוע במשרד החוץ אשר יעמוד בקשר עם לשכת יו"ר האופוזיציה לשם תיאום הפגישות כאמור. אנו מקווים כי טובת מדינת ישראל וחיזוק מעמדה הבינלאומי יעמדו לנגד עיניך וכי אכן תורה על השבת הנוהג ארוך השנים, כמפורט במכתב זה".

מלשכת שר החוץ נמסר בתגובה: "מדובר כמובן בנוהל רב שנים שאכן יו"ר האופזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. כך היה גם בזמן כהונתו של לפיד כיו"ר אופזיציה. לצערנו לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם יו"ר האופוזיציה נתניהו ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

ח"כ יואב קיש הגיב לתגובה של לשכת שר החוץ ומסר כי "בניגוד לדברי אנשי לפיד, ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו"ר האופוזיציה. מעבר לכך, שנים רבות הפגישות האלו נקבעו כנוהג וללא בקשה מראש. נוהג זה מופר ולפי תגובת לפיד ברור שיש פה כוונה פוליטית ברורה. לפיד מוביל מדיניות ללא ממלכתיות שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. שום דבר לא עומד מול השאיפות הפוליטיות של שר החוץ לפיד. לפיד חלש וקטן ופוגע בתפקידו".

מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות ״אין הפתעות״ המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן. נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture