ישיבת חומש

האלמנה: "להסדיר את ישיבת חומש כתשובה לרצח – זו הייתה הצוואה שלו"

משפחתו של יהודה דיאנטמן פנתה לראש הממשלה ולממשלת ישראל: "הסדירו את ישיבת חומש כתשובה לרצח" • לפי האלמנה, זו הצוואה של בעלה שנרצח בפיגוע ירי. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "ראש הממשלה: שמע את זעקת המשפחה ועם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתיה דיאמנטמן אלמנתו של יהודה דיאמנטמן שנרצח בפיגוע ירי, ביום חמישי בערב, הגיבה היום (ראשון) לראשונה לפיגוע הקשה, ופנתה בדברים קשים לראש הממשלה ואמרה כי יש להסדיר את ישיבת חומש.

"יהודה לא השאיר לי צוואה. אתמול חברה שלו הראתה לי ששאלו אותו לפני שש וחצי שנים מה תעשה אם יישאר לך רק שבוע לחיות, הוא ענה – "ללמוד תורה בחומש". זאת הצוואה שלו", אמרה אתיה בכאב. לדבריה, הוא מסר את הנפש עבור מי שיושב בתל אביב.

האלמנה השכולה ביקשה לפנות לראש הממשלה: "יש בחומש ישיבה, הם מוסרים את הנפש, הם הסיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. עם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה, לאבטח אותה, לאפשר לעם ישראל לעלות לשם. הדם של יהודה יקר מדי. אי אפשר לחזור לשגרה כאשר דם של נשמה טהורה כזאת נשפך". עוד היא הוסיפה: "אני מרגישה את יהודה כל הזמן והוא מבקש דרכי לבנות את חומש".

"יש לי רק תקווה אחת ובקשה מראש הממשלה נפתלי בנט. שהרצח שלו לא יהיה לשווא. אני קוראת לראש הממשלה תסדיר את ישיבת חומש – תחזיר אותנו הביתה. תשמור על הנערים. שלא תהיה עוד אלמנה כמוני. שלא יהיה עוד יתום כמו דוד".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במקום: "אנחנו התבשרנו הבוקר על תפיסת המחבלים הנאלחים, וכמו שאמר הרב, אביו של יהודה הי"ד, אנחנו מחזקים את ידי כוחות צה"ל וכל מערכת הביטחון. אבל זה לא מנחם וזה לא המענה. אנחנו עומדים כאן, אנחנו כולם רועדים מלשמוע את הדברים המצמררים של המשפחה".

"אני חושב שעם ישראל כולו נושא את העיניים עכשיו, גם אלה שהצביעו לממשלה וגם אלו שלא הצביעו לממשלה, זאת הממשלה של כולם, לראש הממשלה ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי- האחריות היא עליכם. האחריות שלכם היא לנחם את המשפחה הזו, כי אם אחרי הרצח הזה, לא רק שישיבת חומש לא מוסדרת מיד, כמו שהייתם צריכים לעשות לפני שהמשפחה האמיצה הזאת דיברה, אלא שמו מצור על הישיבה בחומש, זה לא פחות מפרס לטרור".

דגן הוסיף, "ממשלת ישראל נותנת פרס לטרור במצור על חומש וכשממשלת ישראל לא גובה מחיר מהרשות הפלשתינית אלא רק מסתפקת בלתפוס את המחבלים וצהל לא גובה מחיר דמים ממי ששלחו את הטרור הזה, וחטא על פשע שמים מצור במקום להסדיר ולתת תשובה אזרחית, אין שום הרתעה ואין שום מנוס, כמו שהאישה היקרה אמרה כאן- אני מבקש ודורש ומתחנן לממשלת ישראל תאמצו בשתי ידיים את מה שהמשפחה היקרה כאן אומרת- תסדירו את ישיבת חומש, אל תתנו פרס לטרור, תתנו מכה ניצחת לטרור".

אביו של יהודה הרב מרדכי דיאמנטמן הגיב לתפיסת המחבלים ואמר: "התבשרנו אתמול באמצע על תפיסת המחבלים, הדבר מאוד חשוב אבל באבל הקשה שלנו זו נחמה פורתא, הצוואה של יהודה, במקום שהוא נרצח, שאנו דורשים שהישוב חומש יוסדר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture