דיווח בארה"ב: טראמפ ומשפחתו העלימו מאות מיליונים מרשויות המס

טראמפ יעמוד לדין? ע"פ תחקיר שפורסם ב'ניו יורק טיימס', הנשיא ומשפחתו העלימו מאות מיליוני דולרים מרשויות המס בארה"ב, כאשר הנשיא סייע לאביו, פרד טראמפ, להעביר את הונו הרב לילדיו לפני מותו במטרה להימנע מתשלום מסים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תחקיר של ה'ניו יורק טיימס' מדווח הלילה (ד) כי הנשיא דונלד טראמפ ומשפחתו העלימו מאות מיליוני דולרים מרשויות המס בארה"ב, כאשר הנשיא סייע לאביו, פרד טראמפ, להעביר את הונו הרב לילדיו לפני מותו במטרה להימנע מתשלום מסים. ברשת CNBC האמריקנית דיווחו כי רשויות המס של מדינת ניו יורק הודיעו על בחינת הטענות.

"פרד טראמפ היה יצירתי במיוחד בכל הנוגע להעברת הונו האישי לילדיו. הוא הפך את דונלד לא רק לשכיר בחברתו, אלא גם לבעל הקרקעות, מנהל הנכסים, הבנקאי ויועצו האישי", נכתב בתחקיר ה'ניו יורק טיימס'. "הוא העניק לו הלוואה אחרי הלוואה, ורובן מעולם לא הוחזרו. הוא שילם על רכבו, שילם לעובדיו ומימן את רכישת משרדיו הראשונים של דונלד במנהטן. טראמפ האב העביר לנשיא שלוש קרנות נאמנות ומניות בכמה חברות".
ביזנעס שימושי
לפי הממצאים שעלו בתחקיר, מסתבר כי הנשיא האמריקני המכהן הוא אלוף העולם ברווחים כספיים: כבר בגיל 3, 'הרוויח' 200 אלף דולר בשנה, בגיל 8 הפך למיליונר, ובגיל 17 היה שותף באחד מבנייני המגורים של אביו. בתום לימודיו בקולג', טראמפ הבן קיבל מאביו כמיליון דולר מדי שנה, וכשהיה כבן ארבעים וחמש, הסכום חומש.

תחקיר העומק ארך לתחקירנים שנה וחצי ומתפרש על פני אלפי מיילים. עורכי התחקיר התבססו על יותר מ-100,000 מסמכים שתיעדו את פעילות המס של האב, פרד טראמפ, את תהליכי העבודה הפנימיים ואת הרווחיות של האימפריה שבנה טראמפ האב. התחקירנים אף עשו שימוש גם בעשרות אלפי עמודים של מידע מסווג, הכולל בין היתר הצהרות בנקים ודוחות כספיים.

כאמור, מחלקת המס של מדינת ניו יורק פתחה בבדיקת הטענות שעלו בתחקיר לא שגרתי של כתבי ה'ניו יורק טיימס' ולפיהן קיבל הנשיא טראמפ על פי הדיווח, לפחות 413 מיליון דולר – והתחמק מתשלום מס בדרכים בלתי-חוקיות. ברשויות אמרו לסוכנות הידיעות AP כי הטענות כלפי הנשיא נבדקות, וכי חוקרי המס בוחנים את כל הממצאים שעלו בתחקיר.

כותבי התחקיר ציינו כי תיאוריו הציוריים של טראמפ כשהוא מספר בהרצאותיו וראיונותיו על תחילת דרכו כאילו קיבל מאביו הלוואה בת מיליון דולר, לוקים בחוסר אמת.

מהמסמכים עולה כי האב הקים חברות קש, והרשויות דווחו על שווי נכסים נמוך מערכם. וכך פעלה השיטה: משפחת טראמפ הקימה ב-1992 חברת דודי שמש ושירותי ניקיון, כאשר "פרד טראמפ עיוות את המחיר הנקוב בחשבוניות ב-20%-50% ובכך נמנע מתשלום מס מתנות בהתאם לחוק האמריקני". כתוצאה מכך, טראמפ האב העביר את הבעלות על מרבית נכסיו ששוויים הוערך בכמיליארד דולר – לארבעת ילדיו כשבמקום 550 מיליון דולר מס (55% כנהוג בדיני ירושה), יצאו מכיסו רק 52.2 מיליון דולר (5%).

נכסיו של האב נמכרו ע"י ילדי משפחת טראמפ בעשור שלאחר מותו בשווי של יותר מפי 16 מהסכום המקורי.

"ההאשמות של הניו יורק טיימס בהונאה והעלמת מס שקריות ומוטעות ב-100%", אמר עורך הדין צ'ארלס הארדר, מטעם טראמפ, ואמר עוד כי "העובדות שצוינו בתחקיר אינן מדויקות באופן מרחיק לכת. לנשיא טראמפ לא היתה להלכה שום מעורבות בנושאים האלה. העסקים נוהלו על ידי חברי המשפחה האחרים של הנשיא, אשר בעצמם לא היו מומחים בכספים ולכן סמכו לחלוטין על מומחים בענייני מס כדי להבטיח שהעסקות ינוהלו על פי חוק באופן מוחלט".

גם דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה בתגובה כי התחקיר "מטעה" וכי "רשויות המס בדקו וחתמו על כל עסקות המשפחה".

ואילו רוברט טראמפ, אחיו הצעיר של הנשיא, אמר: "אבינו האהוב, פרד סי. טראמפ, הלך לעולמו ביוני 1999. אמנו האהובה, מרי אן, הלכה לעולמה באוגוסט 2000. כל המתנות שקיבלנו, דוחות המס שהגשנו והמסים שהיינו צריכים לשלם, שולמו. ב-2001 החברה של אבינו נסגרה על ידי ה-IRA ועל ידי רשויות המס של מדינת ניו יורק, והחברה של אמנו נסגרה ב-2004. אין למשפחה מה להוסיף מעבר לכך, על אירועים שקרו לפני 20 שנה, ונעריך את הכבוד לפרטיות של הורינו שהלכו לעולמם, שינוחו בשלום".

למרות דיווחים כאילו הבדיקה תוביל לחקירה שתסתיים במשרדי התובע הכללי, פרשנים מתחום המסים קבעו אתמול כי לכאורה הנשיא לא יועמד לדין על עבירות מס שחוק ההתיישנות חל עליהן. בתחקיר של הניו יורק טיימס עצמו נכתב כי מומחי מס אמרו שהסיכויים לתביעה פלילית נגד הנשיא, קלושים.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה, בלה, בלה…
בקיצור עוד קישקוש מבית ה New York Times
איך אומר 'טראמפ' 'פייק ניוז'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture