Flash90

למרות הביקורת: מיזם 'נתיב פלוס' יורחב לכבישים נוספים

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מפרסם שורה של צעדים בהם יחל לנקוט משרדו במסגרת מיזם "נתיב פלוס" לעידוד ושימוש בתחבורה הציבורית לבעלי רכבים פרטיים, כאשר גולת הכותרת של התכנית, הרחבת "הנתיב המיוחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל המאמצים להטמעת מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה לעידוד ושימוש בתחבורה הציבורית, מפרסם היום שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שורה של צעדים שנועדו להקל על הפקקים במסגרת הפרויקט הייחודי.

בהודעה שפרסם תחת הכותרת, "עדכון חשוב לנוסעים בכביש החוף דרומה בשעות הבוקר", אומר סמוטריץ', כי "כמו שהבטחנו, אנחנו מתגברים מאוד את התחבורה הציבורית באזור כדי להגדיל את האפשרויות שלכם להשאיר את הרכב בבית ולנסוע מהר וללא פקקים בתחבורה הציבורית". שר התחבורה מדגיש, כי המיזם יוצא לדרך "למרות המשבר התקציבי שבו שרויה המדינה", כאשר לדבריו, "הצלחנו להשיג תקציב גדול לשם כך ואנחנו יוצאים לדרך".

בהמשך מעניק השר תמונת מצב עדכנית המפרטת את שלבי התכנית שכבר יצאה בחלקה לדרך, כאשר לדבריו, בחלק הראשון, "בכביש החוף לכיוון צפון בשעות אחר הצהריים והערב, 'הנתיב המיוחד' זורם ותורם משמעותית לנוסעים בתחבורה ציבורית ובנהיגה שיתופית. גם בחלק השני של המיזם, בנתיבי איילון לכיוון צפון בשעות הבוקר, הנתיב המיוחד חוסך זמן רב – מעל לעשרים דקות בהשוואה לנוסעים בנתיבים הרגילים".

בעניין החלק השלישי של המיזם בכביש החוף לדרום, שם אכן קיימת נקודת תורפה שנובעת לדברי השר, מכמה קונפליקטים בכביש, ובכירי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, חברת נתיבי איילון והרשות לתחבורה ציבורית עוסקים באופן יומיומי באיסוף נתונים, במתן מענה בשטח בזמן אמת ובהבאת כלים נוספים להקלה בכביש החוף וליצירת פער משמעותי לטובת מי שבוחרים לנסוע ביחד – בתחבורה ציבורית או בנסיעה שיתופית.

שר התחבורה מציין עוד, כי רק אמש הצליח משרדו להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים לטובת המשך מימוש הפרויקט. "בתקופה מורכבת מבחינת הממשלה ואנחנו מתגברים מיד את התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה והסביבה ובכך מרחיבים את האפשרויות בפני הנהגים, שמעוניינים לשים את הרכב בחניון או בבית ולהגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה. אני מבקש להודות לאנשי משרד האוצר ולראשי הרשויות על האחריות ועל ההירתמות". מציין השר.

באשר ליוזמת 'הנתיב המיוחד' המשולב אף הוא במסגרת הפרויקט, הוא מבהיר, כי "מדובר בצעד חשוב במענה לעומס בכבישים, שצפוי רק להיות קשה יותר על פי כל התחזיות. כל מהלך משמעותי כזה דורש איפוק, סבלנות והבנה. ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו בהחלט בנתיב הנכון תרתי משמע".

להלן פירוט תוספות התחבורה הציבורית והקווים החדשים שבכוונת המשרד להשיק בקרוב:

מרחב הצפון וחדרה:

מתחם חנה וסע "וויליג' חדרה" – לשמחתי מתחם הקניות "מול החוף וויליג" הממוקם על מחלף אולגה הציע חניה חינם לקארפוליסטים ולמשתמשי התחבורה הציבורית (במקום כ- 2,000 מקומות חנייה), ועל בסיס זה אנחנו נפעיל מהמתחם קו תחבורה ציבורית חדש ישיר לת"א, שיפעל בשעות השיא בבוקר ובערב כל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00. עבודות התשתית הנדרשות מתחילות ביום ראשון והקו יחל לפעול כבר בתוך כשבועיים!

נתניה:

בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו תגבור השרות העירוני הפנימי בנתניה בכ-30% ותגבור השרות הבינעירוני מהעיר בכ-50%, יתווספו שני קווים חדשים:

* מה-10/11 קו חדש שמספרו 611 יחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב, דרך נתיב פלוס בכביש 2, אל אזור הקריה ומע"ר תל אביב. (32 נסיעות יומיות לכיוון).

* בסוף חודש נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב, ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה. (32 נסיעות יומיות לכיוון).

בנוסף, אנחנו בדיונים מתקדמים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום וכן הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר. כשהחניונים יהיו מוכנים יהיו גם מהם שירותי תחבורה ציבורית בתדירות גבוה.

כפר יונה:

בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו פתיחת קווים חדשים בין כפר יונה ונתניה, ושיפור הכיסוי בכפר יונה לרבות שירות לשכונות החדשות שהתאכלסו בשנה האחרונה, יתווספו שני קווים חדשים:

* קו ישיר לת"א (התחלה מבת חפר). בסה"כ יופעלו בקו כ-45 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00.

* קו עוקף בית ליד לרעננה, דרך כביש 562, יחל לפעול בחודשים הקרובים, עם 12 נסיעות יומית.

עמק חפר:

לראשונה וכפיילוט נפעיל שאטלים מהמוקדים הבאים:
* בת חפר (כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל) – לתחנת הרכבת בנתניה
חנה וסע בגבעת חיים איחוד – שאטל לתחנת הרכבת בחדרה.

* מתחם אלונית משמר השרון (דרך כפר ידידיה ובית יצחק) – שאטל ישיר לתל אביב, וכן שאטל נוסף לרכבת בנתניה.

* מכמורת-בית ינאי-חופית-כפר ויתקין-ביתן אהרון בת חן ומחלף חבצלת- שאטל לרכבת בנתניה.

בנוסף יבוצע תגבור משמעותי של אוטובוסים העוצרים בתחנת נעורים, כך שבתחנה יעצור אוטובוס בתדירות גבוהה של לפחות כל 10-15 דקות.

גשר נעורים והתחנות הסמוכות יוסדרו בצורה בטיחותית ונגישה להולכי הרגל ואוטובוסים יעצרו בתחנות גשר נעורים בתדירות של 10-15 דק.

יצוין, כי שר התחבורה מתייחס בהודעתו אחת לאחת לשלל הביקורות שהוטחו נגד תכנית, ומבהיר, "אחת הביקורות שהושמעו נגד המהלך היה שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי".

לדבריו, "במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות ומגלים רצינות ויוצאים לדרך כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".

"מראשית הדרך אמרתי שהנתיב המיוחד הוא חלק מתכנית שלמה, אבל מאיפה שהוא צריך להתחיל. התחלנו, ואנחנו ממשיכים בכל הכח. מוסיפים שירות, רוכשים קרונות לרכבת, מקימים חניונים, סוללים עוד נתיבים, עובדים במלא המרץ על רכבות קלות, מכינים חבילת תמריצים לנסיעות שיתופיות, ועוד ועוד." דברי שר התחבורה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הביקורת התקשורתית אינה עניינית כלל שהרי מה שכרגע יש פקקים בשאר הנתיבים זו המטרה לגרום לנהגים היחידים ליסוע בשיתוף עם אנשים נוספים כך שהמבחן צריך להיות בעוד חצי שנה

השר היחיד שבאמת מעניין אותו

מה עם נת"צ בכביש 4 לצפון ולדרום,
המצב בכביש הוא מזעזע אין שעה שהכביש לא פקוק ומדכא. הגיע הזמן לדאוג גם לתושבי הדרום שנאלצים לנסוע שעות למקום העבודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture