סילבן ההפתעה של הבחירות \ טור פוליטי

עמיתי בכלי התקשורות בספינים יצא לראות רשימות חיסול פיקטיביות. אולם מתוך אין ספור שיחות עולה התמונה הבאה סילבן שלום ככל הנראה יהיה הפתעת הבחירות סילבן שבפעם הקודמת הגיע רק למקום השישי ברשימת הליכוד לכנסת.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בליכוד יש מצוקה אדירה, המפלגה ששברה מחיצות בין דתיים לחילוניים בין אשכנזים לספרדים הולכת ומאבדת את הפסיפס האנושי שלה. מנחם בגין האיש שזעק "ספרדים אשכנזים אחים אנחנו". ובכך גרם לנהירה המונית של מצביעים מזרחיים לליכוד. אם היה מתעורר היום מקברו ורואה את הנעשה בליכוד ספק רב אם היה רווה נחת.

קרא עוד:

[postim]

כולם דיברו על כך שהליכוד של היום הוא מפלגה אשכנזית לבנה שיש לה השקפת עולם ברורה בנושאיים כלכלים. אני כתבתי על כך מספר פעמים בטורי 'הצעה לסדר' שלליכוד יש גם השקפה מאוד ברורה בנושאי דת ומדינה ושאיש לא יטעה רוב תאונות העבודה שבין דת למדינה מתרחשות רק במשמרת של הליכוד.

אולם בשבועות האחרונים יוצא לי לפגוש פוקדים רבים חברי מרכז וראשי סניפים בליכוד רבים מזינים אותי ואת עמיתי בכלי התקשורות בספינים יצא לראות רשימות חיסול פיקטיביות. אולם מתוך אין ספור שיחות עולה התמונה הבאה סילבן שלום ככל הנראה יהיה הפתעת הבחירות סילבן שבפעם הקודמת הגיע רק למקום השישי ברשימת הליכוד לכנסת. הביע אכזבה אנשיו ואפילו הוא התקשו להאמין שרק לשם הוא הצליח להגיע הם דיברו לפחות על המקום השני שלישי. הפעם זה כבר פחות או יותר סגור סילבן שלום הולך ככל הנראה להיות הפתעת הבחירות בפריימריז של הליכוד.

סילבן שיקבל על עצמו את תפקיד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל לא התכנס בתוך עצמו התרחק ממלחמות גלויות ויש שאומרים סמיות בראש הממשלה הוא התרכז רק בעצמו לא היה שבוע שסילבן לא ביקר במספר ערים בכל ביקור עבודה הוא דאג לפגוש את אנשי הליכוד במקום הוא הקיף את עצמו עם יועצים מהשורה הראשונה הן ברמה התקשורתית והן ברמה הפוליטית. הוא למד את השטח וחי בו. בזמן שנתניהו היה עסוק בדברים אחרים כמו לפרק מפלגות ולשרוד פוליטית. סילבן שלום ירד אל השטח וחי אותו. אנשים חצו קווים ועברו למחנה שלו. הוא כרת ברית עם פיגלין, והופיע במהלך השנה האחרונה מספר פעמים לסיורים בשומרון. הוא קרץ למתפקדים הדתיים, ודאג לתקצוב עבור גרעיניים תורנים. עכשיו היא שעתו הגדולה סילבן שלום הולך לאוכל את הדייסה שבישל במשך ארבע שנים.

פרישתו של משה כחלון מהמרוץ, הברית עם מצביעי ימין, חריש עמוק בשדה הפוליטי, ככל הנראה יעניקו לסילבן שלום את המקום הראשון בפריימריז.

אולם לצד המאושר הזה יש גם 'רשימת חיסול' בליכוד מעדיפים שלא לומר רשימת חיסול הם מעדנים את המינוחים כך או כך יש צפי כי השר משה יעלון המשנה לראש הממשלה עתיד לסיים בסוף העשירייה הראשונה או באמצע העשירייה השנייה. מעמדה של ציפי חוטבלי ירוד מאוד והיא משלמת היום הלכה למעשה את המחיר של חוסר נאמנות גם לאנשי פייגלין וגם לציבור הדתי המאבק של בית שמש יוביל אותה ככל הנראה אל מחוץ לכנסת. גם מעמדו של אופיר אקוניס מתנדנד ולא בטוח כי הוא יכנס לכנסת הבאה השרים מרידור בגין ואיתן לא משולבים ברשימות המרכזיות ושר התחבורה ישראל כץ צפוי לשדרג את מעמדו מהמקום 12 בפעם הקודמת לעשירייה הראשונה. גם כץ פעל רבות במהלך ארבעת השנים. והוא חבר לחיים כץ האיש החזק ביותר בליכוד ולמתפקדי הימין.

חשוב לציין בפריימריז הזה יותר כל קול חשוב ובכדי להדגים את העניין הסביר לי זאת פוקד בליכוד פער של 1000 קול יפריד בין מעומד מספר 7 לבין מעומד מספר 18.

כפוי טובה ושמו שליט

אין אדם יותר כפוי טובה מנועם שליט. אני בכוונתי להצטרף למקהלה שכבר דשה בטיפוס הנקרא נועם שליט. אני רוצה לספר את הסיפור הבא ממנו ילמדו הקוראים עד כמה שליט כפוי טובה.

על חזרתו של גלעד שליט חתום אדם אחד בלבד בנימין נתניהו. נתניהו העדיף לשחרר מאות רוצחים ולהיכנע לדרישת חמאס ובכך היה זה נתניהו שזכה לתמונה עם החייל החטוף המצדיע לו ומודה לעיניהם הדומעות של אזרחי ישראל.

שר בכיר מאוד בקבינט מדיני בטחוני סיפר לי כי אולמרט עשה כל מאמץ להחזיר את שליט גם הוא לא ישן לילות מכך שיש לו חייל שיצא למשימה ולא שב. אולם דרישות החמאס היו מעל ומעבר ובכך מצאו את עצמם שרי הממשלה נדרשים פעם אחר פעם לדון בדרישות שונות ומשונות אולם פגישה אחת חרוטה לאותו שר עד היום אולמרט הזמין את חברי הקבינט והציג לשרים הצעה שהתקבלה ערב הדיון ההצעה אומר אותו שר בכיר הייתה טובה יותר מההצעה שנתניהו חתום עליה. אולמרט הרים את קולו מספר לי אותו שר ואמר: "זו הצעה רעה אני לא יכול לאשר דבר כזה. האם מישהו סבור אחרת"… מיותר מלציין ההצעה נדחתה ונתניהו הוא זה שהחזיר את שליט הביתה במחיר גבוה יותר.

אני רוצה להדגיש אין לי בעיה שנועם שליט יתמודד בפריימריז למפלגת העבודה. זכותו של כל אדם להתמודד לכנסת. אולם לצאת בקריאות כנגד נתניהו זו כפיות טובה שכבר שנים לא נראה במחוזותינו. אם זו הפוליטיקה ששליט הולך להביא לציבור בישראל יתכבד האדון הנכבד וישוב למצפה הילה היום אנו עסוקים בלנקות את הכנסת מאנשים מסוג זה.

כנס הנבחרים

זו הפעם השנייה שמארגן המרכז לשלטון מקומי כנס נבחרים הפעם השתתפו נבחרי ציבור חרדיים מ-88 רשויות מקומיות ברחבי הארץ בכנס שנערך במלון ניר עציון.

הכנס אורגן בידי פורום הרשויות החרדיות שבמרכז השלטון המקומי. והעומד בראשו ר' משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש ור' יעקב אשר ראש עיריית בני ברק.

את מושב הפתיחה פתח נשיא הכנס ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול ויושבי ראש הכנס הרב יעקב אשר ראש עיריית בני ברק, והרב מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר עילית. בראש המושב נשאו דברים יו״ר סיעת יהדות התורה בכנסת הרב ישראל אייכלר ויו״ר סיעת ש״ס בכנסת הרב אברהם מיכאלי.

אולם המושב המרתק ביותר היה המושב הרביעי העוסק בתקצוב מערכות החינוך החרדי. אורח הכבוד היה השר משולם נהרי הנחשב כגאון בתחום והוגה ויוזם חוק נהרי. אולם כאן נכונה הפתעה לשר. בדברים שנשאו מספר נציגי ציבור החלו לגלות בקיאות בחוק נהרי תוך שהם מגלים לחבריהם כיצד ניתן להשתמש בחוק לצורך תקצוב תלמודי תורה ובתי ספר. אלא, שאפילו המחוקק נהרי בכבודו ובעצמו שמע דברים שבינם לבין החוק אפילו לא דמיון. כך מצא עצמו יצחק פינדרוס מדבר על חוק שלא מבין בו ואין לו אפילו את הידע המינימלי בהבנתו חבריו מהקהל הפצירו בו שב חבריו אמרו לו שאין בין דבריו ללשון החוק אפילו לא דמיון ואם הצהרותיו הם לפריימריז אז מוטב שיבחר לו כינוס מסוג אחר.

אז למען הקורא פינדרוס נחזור על דברי המחוקק ולמען הקוראים הנאמנים חוק נהרי בא לחייב רשויות מקומיות לתקצב את ילדי המוכר שאינו רשמי כשאר ילדי העיר.

השר נהרי היה הראשון שהטיב עם כל ילדי המגזר החרדי. החוק משמש כהתרסה בתעמולת הבחירות של יאיר לפיד ושות'.

[נכתב כבר לפני כשבוע, ומתפרסם כעת באיחור בעקבות מבצע 'עמוד ענן'].

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture