מאת יונתן (שטובי) בלומנטל - יונתן (שטובי) בלומנטל, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=98930568

שוב הרס במזבח יהושע בהר עיבל: "מפקירים את ההיסטוריה של עמנו"

אלמונים פגעו במזבח יהושע שבהר עיבל בשומרון והרסו חלקים ממנו, כך עלה מבדיקה של "שומרים על הנצח". ראש מועצת שומרון יוסי דגן סייר במקום עם שר התרבות, חילי טרופר ואמר: "אנחנו מאבדים את האתרים ההיסטוריים בכל יו"ש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שוב הרס במזבח יהושע שבהר עיבל בשומרון: בביקור שנערך לאחרונה בהר עיבל על ידי קואליציית ארגונים להגנה על עתיקות ישראל, "שומרים על הנצח" התגלה כי אלמונים הרסו חלקים ממזבח יהושע בן נון שבמקום. מדובר בהרס נוסף שמצטרף להריסות קודמות שהיו במקום במהלך השנה האחרונה – כך חושפת הבוקר (שישי), כתבת התיישבות של "ישראל היום", אפרת פורשר.

בדו"ח שהכין ארגון "שומרים על הנצח" ניתן היה לראות שבירה של הקירות ונפילה של האבנים אל תוך המזבח בצד המזרחי שלו. נזק נוסף נמצא בסובב של המזבח, שם נראו התמוטטות של אבני הסובב בחיבור לכבש ובמת המזבח וכן קריסה של החלק העליון בקיר. נזק נוסף חדש במקום נמצא בפינה הצפון מזרחית של המזבח שם נראו קריסה של קרן המזבח והתמוטטות למרגלות המבנה.

במועצה אזורית שומרון, שהמזבח נמצא בתחום שיפוטה, מודאגים מאוד מההריסה השיטתית של אחד השרידים היחידים בעולם לתקופת ההתנחלות וכניסת עם ישראל לארצו לפני למעלה מאלפיים שנה, ואתר פולחני נדיר בעל ערך ייחודי למדע. האירוע האחרון מצטרף לאירועים קודמים של פגיעה במקום. בסרטון שפרסמה עיריית עסירה א־שמאליה לפני כעשרה חודשים, נראו טרקטורים גדולים שפוגעים בחומת האתר המקיפה את המזבח. אבני החומה נגרסו לצורך יצירת חצץ לסלילת כביש שמקדמת הרשות הפלשתינית.

לפני כמה ימים, ערך ראש מועצת שומרון יוסי דגן סיור במקום לשר התרבות חילי טרופר, הממונה על רשות העתיקות ואמר לו: ״זה בידיים שלכם, אנחנו מאבדים את ההיסטוריה של העם היהודי. הרשות הפלשתינית הורסת באופן שיטתי אתרים ארכיאולוגים ביו"ש. השמירה על מקום כה חשוב בהיסטוריה של עם ישראל, בו על פי הממצאים בשטח נערך מעמד הברכות והקללות בכניסה לארץ, צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של המדינה. לא ייתכן שבמקום מתבצע הרס פעם אחר פעם אם במכוון ואם שלא במכוון ואין מי שמפקח, דואג לעצור את זה, וכן לתחזק ולתקן את ההריסות".

השר חילי טרופר אמר: "ביקרתי במזבח יהושע בהר עיבל, אתר היסטורי וארכיאולוגי רב מעלה והתוודעתי לפגיעה במקום. לצערי זו לא פעם ראשונה שמתבצע במקום ונדליזם ובימים אלה אנו מקדמים מהלכים להגברת המאבק בשוד עתיקות ובפגיעה באתרים ארכיאולוגיים ביהודה ושומרון. מנכ"ל רשות העתיקות אלי אסקוזידו יחד עם משרד הביטחון וצה"ל מחזקים את שיתוף הפעולה בפעילות חשובה זו ואני מקווה שנראה תוצאות כבר בקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture