Tomer Neuberg/Flash90

הסדר טיעון? מנדלבליט מתעקש: להרחיק את נתניהו מהזירה הפוליטית

ההצעה של פרקליט נתניהו: סעיף השוחד בתיק 4000 יירד, נתניהו יודה בשני סעיפי מרמה והפרת אמונים ויתחייב לפרוש, העונש יהיה בעבודות שירות - ושאלת הקלון תתבטל • מנדלבליט מתעקש על הקלון כדי להרחיק את נתניהו מהפוליטיקה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם יש סיכוי לסיים בעסקת טיעון את הסאגה של משפט נתניהו, שנמשכת כבר חמש שנים מאז פרצה החקירה הראשונה? הפרשנים המשפטיים חלוקים בדעתם אך נראה כי השיחות שיצאו לדרך – יתקדמו ואולי יצליחו לסיים את המשפט.

הפרשן נחום ברנע כותב באתר וויינט כי הרקע לניהול המגעים בין פרקליטי לנתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, החלו בעקבות פרישתו הקרובה של מנדלבליט המסיים את תפקידו ובשל ההסדר עם אריה דרעי, ללא קלון.

לפי ברנע, אדם שביקש, כך אמר, "להציל את המדינה", אישיות ששני הצדדים מכירים, פנה לפני חודשים אחדים למנדלבליט והציע שיפתח במשא ומתן על עסקת טיעון. היועץ סירב. הוא אמר כי הדלת פתוחה – אבל רק לעורכי-הדין של נתניהו, בפנייה רשמית.

עורך דין בן צור המייצג את נתניהו הציע כך: סעיף השוחד (תיק 4000) יירד, נתניהו יודה בשני סעיפים של מרמה והפרת אמונים, ידונו אותו לעבודות שירות של פחות משלושה חודשים ויעקפו את שאלת הקלון, כמו בעסקת דרעי. נתניהו יבטיח לפרוש מהכנסת ולא לשוב בשנים הקרובות.

מנדלבליט סירב. הוא מתעקש על קלון וטוען כי לא ניתן להשוות בין תיקי נתניהו לדרעי. לפי היועמ"ש, כך מדווח ברנע, זה חייב להיגמר במאסר או עבודות שירות של שלושה חודשים ומעלה ובשבע שנות הרחקה מהכנסת והממשלה, בגלל קלון.

הפרשן המשפטי גיא פלג, הביא בשיחה עם רוני בר און ואריה אלדד ב־103fm פלג עדכונים נוספים ואת פרשנותו על הידיעה. בפתח השיחה, הכריז פלג: "אני מאוד אופתע אם לא תיחתם עסקת טיעון עם בנימין נתניהו. הפערים מאוד קטנים ובנקודת הזמן הזאת יש כבר הסכמה של הפרקליטות לרדת מסעיף שוחד בתיק 4000 ולסגור את תיק 2000. צריך לזכור שביבי ידע שיש הקלטה בתיק 2000, הוא דיבר למיקרופון ונוני מוזס עשה שיח לפי תומו".

"אנחנו מאוד מתעניינים בנוני בתיק 2000 ובהקלטות אבל צריך לראות את התמונה הכוללת. מצד אחד יבוא יועמ"ש, אם אכן תחתם העסקה סביב הטיעון הזה, ויגיד 'רבותיי אנחנו הצלחנו להביא להפללתו של איש ציבור שלשיטתנו מושחת ואין לו מקום בשירות הציבורי. עמדנו על זה שהוא יורחק מתפקידים ציבוריים במשך 7 שנים ובזה נראה את ההצלחה שלנו'".

לדברי פלג, כי חתימת הסכם הטיעון מלווה ברצונו של ראש הממשלה לשעבר להסכם טיעון כפי שנחתם עם אריה דרעי. "על זה בדיוק זה עומד, נתניהו רוצה הסדר בנוסח אריה דרעי – התפטרות מיידית המכנסת וחזרה עתידית ואז נשאר את זה לבית משפט שיקבע. היועמ"ש לא מוכן לזה, הוא רוצה שהוא יתפטר אחרי גזר הדין. בית משפט עכשיו תבוא לפניו עסקת הטיעון ואנחנו נבקש לגזור קלון בהפרת אמונים ועל זה זה עומד. השאלה היא שאלה פוליטית של נתניהו, משפטית נראה לי שאין אדם אחד שחושב שמבחינת נתניהו זה הסכם חלומי", אמר.

"הסכימו גם שלסעיפי ההפרת אמונים בעובדות לא יהיה זכר. אם נתניהו חושב שיש סיכוי אמיתי שהוא ירכיב ממשלה בשנתיים־4 הקרובות אז יש לו דילמה גדולה. אבל אם נתניהו מבין מה שהסקרים מספרים לו שאם ביום טוב אין לו ממשלה אז הוא צריך לחטוף את העסקה הזו", הדגיש.

עוד צין פלג את יתרונות העסקה לשני הצדדים: "בסוף יש ראיות. יבוא היועמ"ש ויגיד 'בתיק של דרעי התנהלתי כפי שהתנהלתי כי פתחנו חקירה על פרשת שוחד חמורה ובסוף מצאנו עבירות מס'. במקרה של נתניהו יגיד היועמ"ש לממשלה 'יש כאן איש ציבור שאמר שרודפים אותו, מתייצב בפני בית משפט מודה בעבירות פליליות ומורחק מהחיים הציבוריים'. אי אפשר להגיד שלשני הצדדים אין איך לשווק את ההסכם הזה כעסקה טובה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture