מסתמן: ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי מתאחדים למען עולם התורה

מתח באוויר: שיחות אינטנסביות מתקיימות בימים האחרונים בין הח"כים החרדים לאנשי הבית היהודי | משלחת מרבני הציונות הדתית ביקרה אמש אצל האדמו"ר מויז'ניץ | היום צפויים לבקר בבתי האדמו"רים מגור ובעלזא.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

24 שעות לאחר שהנשיא שמעון פרס הטיל רשמית את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, ובמפלגות החרדיות מדירים שינה מעיניהם, שיחות קדחתניות עם כל גוף אפשרי, על מנת להציל את עולם התורה מציפורניו של יאיר לפיד, המאמצים שנעשים כבר בימים האחרונים עוד טרם הטלת ההרכבה על נתניהו, הוא יצירת גוש חוסם של ש"ס ויהדות התורה עם הבית היהודי.

קרא עוד:

[postim]

ההסכם המתגבש, חברי מפלגת הבית היהודי יצביעו נגד חוק הגיוס, ובתמורה חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה יצביעו נגד פינוי ישובים, למרות שיש עוד חילוקי דעות על תיקים ותפקידים, תיק הדתות, וכן ההתעקשות של הבית היהודי למנות רב ראשי מהציונות הדתית, לעת עתה המיקוח אינו בתחומים אלה, כי אם על האיום הנוכחי – עולם התורה.

השיחות האינטנסיביות מתקיימות בעיקר מול חברי מפלגת 'תקומה' שהם הקרובים יותר לדעות החרדיות, מתוך מפלגת הבית היהודי, ודעותיהם אינם עולים בקנה אחד עם לפיד שברצונו להותיר רק 400 עילויים על ספסלי הישיבות. המטרה בשלב זה היא להשיג את בנט בתוך הגוש לאחר מכן ידונו על מתווה הגיוס, איתו יבואו יחדיו כגוש כולל של 30 מנדטים אל נתניהו.

אמש (ראשון) נסגר המעגל בין כל האדמו"רים והרבנים מכל העדות והחוגים, שכולם הסכימו פה אחד, להקמת גוש חוסם עם בנט והכל על מנת להציל את עולם התורה, מי שנתן הערב את המילה האחרונה בעניין היה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א שנתן את ברכתו למהלך, זאת גם עמדת כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א ומרן הגר"ע יוסף שליט"א, שיש לקיים גוש עם הבית היהודי כדי להציל את עולם הישיבות.

הח"כים החרדים מקיימים שיחות כל העת עם המתונים שבתוך 'הבית היהודי' – (תקומה), אורי אריאל, הרב אלי בן דהן ואורית סטרוק, למרות שאין כל חיכוכים בתוך המפלגה, ברור שעמדתם שונה מנפתלי בנט ואילת שקד, ודעותיהם קרובים יותר לעולם החרדי, בתוך כך אלי ישי מציין אמש, כי הוא בקשר עם רבנים דת"ל ומקיים פגישות איתם מתוך כוונה שאלה ישפיעו על קבלת ההחלטות במפלגת הבית היהודי.

שעה לפני שבת ר"י מרכז הרב בבית האדמו"ר מגור

השיחות מתקיימות בכל עת: ביום ששי כשעה לפני כניסת שבת הגיע הרב יעקב שפירא ר"י מרכז הרב לביקור בבית כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א, מחר (שני) צפויה פגישה נוספת בין רבנים דתיים לאומים עם האדמו"ר מגור.

אמש הגיעו אל בית מרן אדמו"ר מויז'ניץ ארבעה מבכירי הרבנים הדת"ל הרב שמואל אליהו, הרב מאיר אריאל, הרב חיים דרוקמן והרב אליקים לבנון, בפגישה כמובן שנושא הגוש עם בנט עמד על הפרק, היום (שני) גם צפויה להגיע משלחת אל בית כ"ק אדמו"ר מבעלזא לדון בנושאים הבוערים, כמו כן הערב הגיעו חברי מפלגת הבית היהודי אורי אריאל וניסן סלומיאנסקי אל בית כ"ק אדמו"ר מקרעטשניף שליט"א ברחובות, שם הם מבהירים לאדמו"ר כי הם כן מעוניינים ללכת עם המפלגות החרדיות, אך עם זאת ברצונם לבנות מתווה גיוס קליל ובשו"א לא עקירת ישיבות, גם בנט נמצא בקשר עם אנשי החצר, ואף הבטיח לאדמו"ר בביקורו אצלו לפני הבחירות שלא יתמוך בחוק גיוס בכפייה ולא יתן שיפגעו בקצבאות ילדים.

מועצות גדולי התורה של 'דגל' ו'אגודה' יתאחדו

חברי הכנסת הרב ישראל אייכלר והרב מאיר פרוש ביקרו אמש אצל מרן ראש הישיבה, במטרה לבקשו לאחד את שני מועצות גדולי התורה ולכנסם יחדיו בקרוב, הראש ישיבה נתן את הסכמתו, ומסתמן כי תוך שבוע יתכנסו האדמו"רים מצד אגודת ישראל והרבנים הליטאיים מצד דגל התורה סביב שולחן אחד.

ששה אדמו"רים כבר הצטרפו למועצת גדולי התורה שמורכבת בימים האחרונים מחדש, ביוזמת מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, הם אלה שיקבעו מי עוד יצורף בהמשך, לעת עתה נמצאים ברשימה כ"ק אדמו"רים מגור ויז'ניץ בעלזא, צאנז, סלונים וביאלא, וכמובן השריד האחרון מהמועצת הקודמת כ"ק אדמו"ר מערלוי שליט"א, שבעת החברים הללו יקבעו מי עוד יכנס אל המועצת, לעת עתה מסתמן כי יצורפו אלה שממלאים את מקומות אבותיהם ה"ה כ"ק אדמו"רים מסאדיגורה אלכסנדר ומודז'יץ, שהם ע"פ המסתמן יסגרו את המועצת עם עשרה חברים, ומי שצפוי לשמש כמזכיר המועצת המתחדשת הוא הרב מרדכי שטרן נאמן בית האדמו"ר מויז'ניץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ס'שמעקט דא נאך א אזאך זיך צו קריגן און פוליטיק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture