לחץ על בנט: "הכדור נמצא בידיים שלך"

נקודת הכרעה: נציג המו"מ מטעם הליכוד, דוד שמרון: "יש עתיד רוצה ממשלה ללא חרדים" | הליכוד: "הכדור בידיים של בנט" | ידיעות: "הוצע דיל ליש עתיד, כנסו ללא בנט ונפנה ישובים" | במוצאי שבת נתניהו יבקש הארכה מפרס.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המו"מ הקואליציוני הגיע אתמול לנקודת הכרעה: מסתבר שהמו"מ המתיש לא תם, אמש בתום הפגישה בין צוותי שתי המפלגות בכפר המכביה אמר עו"ד דוד שמרון מצוות המו"מ של הליכוד כי "קיימנו פגישה טובה וממושכת. חלק גדול מהפגישה הקדשנו לבירור עמדתה של יש עתיד ביחס להצטרפות המפלגות החרדיות לממשלה". לדברי שמרון, "הם אמרו שמבחינתה של יש עתיד, אין מקום לחרדים בממשלה הקרובה. כעת אנחנו מציבים את השאלה הזו בפני הבית היהודי".

קרא עוד:

[postim]

כעת גובר הלחץ על יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להיכנס לממשלה. הבוקר תתקיים פגישת מו"מ נוספת עם נציגי הבית היהודי, שבה ידונו הצדדים בנושא זה וישאלו אותו האם הוא רוצה ממשלה בלי חרדים.

ממפלגתו של לפיד נמסר כי "אנו נמשיך לדבוק בעקרונותינו. אנו מקווים כי הרכב הממשלה הבאה אכן ישקף את רצונו של העם בשינוי שיבטא סדר יום חדש במדינת ישראל".

שי פירון, מספר 2 בסיעת 'יש עתיד', כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אנחנו לא שונאים חרדים ולא מחרימים אותם. יש לנו ויכוח לא רק בגלל שהרבה חרדים לא הולכים לצבא, אלא בגלל שהם אפילו לא מתפללים לשלום חיילי צה"ל".

בעקבות הדיווח יצאו שורה של תגובות מצד כל המפלגות: בליכוד כמו תמיד החלו לתקוף את בנט וקראו לו להצטרף לממשלה. השר משה יעלון אמר אמש כי "הכדור נמצא כעת במגרש של הבית היהודי. אנו עלולים להגיע בימים הקרובים למצב שבו המחנה הלאומי יפורק, בין אם בשל הליכה לבחירות ובין אם בשל הקמת ממשלה ללא רוב למחנה הלאומי".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, אמר כי "בנט והבית היהודי חייבים לתת כתף להקמת ממשלה".

ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר (שישי) כי גורמים המעורבים במגעים הקואליציוניים סיפרו כי ליש עתיד הוצע דיל על השולחן בפגישה אתמול לפיו יכנסו לממשלה בתמורה לפינוי ישובים.

אנשי הליכוד-ביתנו טענו כי הם לא יכולים לפנות יישובים בזמן שבנט יושב בממשלה. "אתם צריכים לוותר על בנט, כי אז לא נוכל לקדם תהליך מדיני ולפנות יישובים", אמרו אנשי נתניהו. נציגי יש עתיד ענו בתגובה: "עד עכשיו כן פינתם יישובים?".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפייסבוק למו"מ הקואליציוני וכתב: "על מה באמת דיברנו? על הצורך במהפכת דיור, על החינוך ויוקר המחייה ועל המחויבות שלנו להקל על מעמד הביניים".

לפיד הוסיף: "במילים אחרות, דיברנו על כל הדברים שהם לא ספינים. אז למה כל מה שיצא החוצה הוא רק ההודעה של הליכוד שאנחנו פוסלים את החרדים? שאלה מצוינת".

כעת נותרה השאלה כיצד תגיב הבית היהודי ללחצים מצד הליכוד. גורמים במפלגתו של בנט אמרו כי "אנו מברכים על כך שהליכוד הודיע בימים האחרונים כי החליט לזנוח את החלטתו להקים ממשלת שמאל־חרדים ללא הבית היהודי. אין ספק שההבנות עם לפיד תרמו לכך, ולכן בוודאי נתמיד בהן. אנו נמשיך בשיחות על יישום עקרונותינו ועל קווי היסוד של הממשלה, במקביל לדרישתנו שההסכם הבעייתי עם ציפי לבני לא יישאר כפי שהוצג. בנוסף, אנו לא נפסול אף מפלגה, גם לא את אלה שכינו אותנו 'בית של גויים'".

ח"כ משה גפני מיהדות התורה הגיב להודעתו של עו"ד שמרון ואמר, "היום הזה י"ט באדר ייזכר לדיראון עולם, כיום שבו מפלגה שמתקראת דתית, ושראשה קרא לציבור החרדי במהלך כל התקופה מאז שנכנס לחיים הציבוריים – 'אחים', הכריזה מלחמה כנגד עולם התורה. מתברר שכשבנט אומר 'אחים' – הוא מתכוון לשנאת אחים ולהחרמה של אחים. השנאה הזאת כל כך תהומית – שבתמורה לכך הוא הסכים למסור את גורל ארץ ישראל בידיהם של "יש עתיד" אשר יושב ראשה – יאיר לפיד תקף את המתיישבים ביהודה ושומרון".

גפני הוסיף כי, "צריך להזכיר לפוליטיקאי הטרי נפתלי בנט וחבריו – שבניין הכנסת הוא עגול הרבה יותר ממה שהוא נראה מבחוץ".

בסופו של שבוע, לאחר ארבעה שבועות של משא ומתן מפרך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע במוצאי שבת למשכנו של נשיא המדינה שמעון פרס ויבקש ארכה נוספת של שבועיים לצורך הרכבת הממשלה החדשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מתפללים לתפילה שחיבר הרב הצבאי הראשי ש. גורן ,זה הנימוק של לפיד ? הרי הוא בכלל לא מתפלל !!!. אבל כשיש פעולה צבאית ,מתפללים כל הישיבות לשלום כל עם ישראל .,ולומדים תורה לזכות הלוחמים .בעוד לפיד לא מתפלל ,ולא מביא כל תועלת
לעם ישראל .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture