הרב שמואל אליהו: 'החבירה של בנט ללפיד הביאה את הכישלון'

בראיון שהעניק הבוקר הרב שמואל אליהו שהתמודד מטעם הציונות הדתית - לרדיו 'גלי ישראל', קבע כי החבירה של בנט ללפיד היא שהביאה את הכישלון הצורב בבחירות לרבנות הראשית אמש, גם הפגיעה בעולם התורה אינה לרוחו, וחושש מ'התנתקות' נוספת שהחרדים יתמכו בה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת ובנו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל שהתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, העניק הבוקר ראיון לתחנת השופר של הציונות הדתית – רדיו 'גלי ישראל'.

קרא עוד:

[postim]

הרב אליהו הביע אכזבה מכך שלא נבחר, והאשים את נפתלי בנט כהגורם המרכזי לכישלון בכך שחבר ליאיר לפיד.

לשאלת המראיינת, מי השותפים הטבעיים של הציונות הדתית החרדים או לפיד?, השיב הרב אליהו: 'ברור שיש בינינו ובין החרדים נקודות הסכמה ונקודות מחלוקת. כמו החילונים, שיש הסכמה ומחלוקת. לאורך ימים, גם טקטית, מי שיהיה בכמות ובאיכות הרוב, זה הציבור החרדי. הציבור החילוני לצערנו הולך ומתמעט מספרית'.

השירות הצבאי הוא ערך חשוב מעל ומעבר, אבל יש עוד ערכים חשובים, שבת, לימוד תורה. הפגיעה בעולם התורה היא לא רק פגיעה בציבור החרדי, היא פגיעה גם בישיבות ההסדר ובציבור הציוני. יש פה חבירה יותר מדי חזקה עם הציבור החילוני שאנחנו משלמים עליה את המחיר.

לשאלה, האם הוא מיצר על ברית בנט-לפיד, השיב: "דיברתי עם חברי כנסת של הבית היהודי, כולל עם בנט בעצמו, בזמן שנרקמה הקואליציה, ואמרתי את זה וגם פעלתי. בסוף צריך לזכור שבני הברית שיהיו לנו הם הציבור החרדי. זה לא שאנחנו נגד לפיד או נגד מאן דהו אחר. אבל יש עכשיו תהליך מדיני, וזה מאוד משמעותי, לאיפה דחפנו את הציבור החרדי?

בגוש קטיף אנחנו לא חברנו אליהם ולכן הם לא חוברים אלינו. אני זוכר גם את המילים על הכיפה הסרוגה ועמלק. אלה דברים שלא שוכחים לעולם. אבל אין ספק ברור שאנחנו במצב של עימות, כשצריך להכות אותם משתמשים בנו, וכשצריך להכות אותנו משתמשים בהם. אם אנחנו לא נפר את המשוואה הזו, אז נמשיך אנחנו והם להיות מוכים.

בנט צבר כח פוליטי מדהים, מה שלא היה שנים, כולנו גאים בו על כך, אבל זה לא מספיק. אם עכשיו לפיד חובר עם נתניהו להתנתקות מספר 2 והחרדים יתמכו בו לא נוכל להלין כלום מול הציבור החרדי. לא נוכל לדבר איתם אפילו, ובסיפור הזה בדיוק היינו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמעתם אותו? הוא לא נגד לפיד! מפריע לו רק שתהיה התנתקות שניה! לא גיוס בחורי ישיבות, לא כלום! כמה טוב שהוא לא נבחר. תודה לך ה'.

יעצט זעט מען מיט וועמען מיהאט צו טוהן

נפתלי בנט טוען שצריך להיות רב ראשי אחד כמו שיש ראש ממשלה אחד ורמטכ"ל אחד. המסקנה שלו כנראה נכונה אבל ההשוואה לא ממש מדויקת. ראש הממשלה והרמטכ"ל לא עוסקים בנושאים שהם תלויי עדות, להבדיל מהרבנים העוסקים בהלכה שהיא כידוע אינה אחידה לכולם ויש בה הבדלים משמעותיים בין אשכנזים לספרדים. אלא שעדיין לא נראה לי מוגזם לצפות מרב ראשי שיוכל לדעת ולהכריע גם בהלכות שאינן נוהגות אצלו במשפחה…
ודרך אגב, מעניין אם רק אצלי זה קורה שכברירת מחדל אני מזכיר את האשכנזים תחילה ואחריהם את הספרדים, או שזה הוטמע כך אצלי כתוצאה מהתייחסות רווחת של אחרים. זה נשמע שולי לגמרי, אבל סדר ההתייחסות המילולית מלמד כמובן על סדר ההתייחסות התפיסתית, ומן הסתם הקבוצה הנתפסת כעיקרית יותר היא זו שתקדם גם בסדר ההתייחסות. ואם זה נכון אז גם אמור להיות הבדל בזה בין אשכנזים לספרדים, בהינתן שכל אדם תופס את קבוצתו שלו כעיקרית אצלו יותר. אבל אולי אנשים תופסים כעיקרי אצלם את מה שנחשב כעיקרי יותר בחברה… מלכתחילה התכוונתי רק לקשקש כמה הגיגים שעלו לי תוך כדי, אבל אולי באמת הנושא הזה קצת יותר משמעותי ממה שחשבתי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture