הסתיים הדיון על תקינות הבחירות בבית שמש: העליון ימסור את החלטתו בימים הקרובים

בסביבת אבוטבול לא תולים תקוות רבות בבית המשפט העליון: "הבקשה לערער היא מחאה נגד הכללתם של אלפי חרדים כעבריינים" במפלגות החרדיות נערכים לקמפיין משותף בבחירות החוזרות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המערכה על בית שמש מרתקת אליה את כל כלי התקשורת בארץ, לצד גדולי המשפטנים וטובי עורכי הדין, כאשר ברור לכל כי בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לבטל את תוצאות הבחירות על סמך תלונות לא מבוססות שהוגשו במשטרה, עדויות שלהן לא היה כל בסיס ראייתי, ופרשנות מעוותת של המציאות בבית שמש, המקבלת את הטענה שכל אחד ואחד מבני קהילות הקנאים בעיר הנו עבריין העובר על החוק ומתעסק בפלילים, כשהוא נותן את תעודת הזהות שלו לפעילים פוליטיים בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות מבלי להשתתף בהן בפועל.

קרא עוד:

[postim]

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט עסק בית המשפט בשאלה האם לאפשר לראש העיר ולמשיבים לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, או להכריז על בחירות בזמן הקרוב ובכך לסתום את הגולל על המערכה המשפטית.

לאחר קבלת ההחלטה של בית המשפט המחוזי אמרו משפטנים בכירים ובראשם עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט, כי הגשת ערעור לבית המשפט העליון אינה צפויה להביא לשינוי התוצאה, וכי ההיסטוריה של החלטות בית המשפט מעידה על כך שהציבור החרדי אינו יכול לצפות שדווקא מהמקום הזה יצא הצדק לאור. עם זאת, ראש העיר בית שמש הרב משה אבוטבול וראשי המפלגות החרדיות הגיעו לכלל החלטה שגם אם לערעור אין סיכוי ממשי, הרי שהם מחוייבים להגיש אותו. "אם לא נגיש ערעור משמע שאנחנו מקבלים את החלטת בית המשפט שקבע כי ציבור שלם בבית שמש נגוע בעבריינות באופן מוצהר" הסביר אז אבוטבול והודיע כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי לנפץ את התדמית המרושעת שהצמיד בית המשפט לקהילת הקנאים בעירו.

עסקן פוליטי בכיר בבית שמש אומר לJDN, כי המפלגות החרדיות נערכות לאפשרות סבירה של הפסד בבית המשפט העליון ושוקלות אפשרות להריץ קמפיין בחירות שיהיה משותף לאגודת ישראל, הסיעה הכלל חסידית וסיעת דגל התורה. זאת, לאחר שהבחירות הקודמות שימשו מעין פריימריז בקרב מצביעי יהדות התורה, והראו את כוחה המדויק של כל אחת מהסיעות הללו: "כעת, אין סיבה שנרוץ כל אחד בנפרד ונילחם אלו באלו. אנחנו יכולים להשיג את אותה התוצאה ואף לשפר את התוצאה אם נתמודד יחדיו בקול אחד, ונפעל כולנו יחד למען הצלחתו של ראש העיר הרב משה אבוטבול בבחירות החוזרות אם יהיו כאלו" הוא אומר.

גורמים המקורבים לראש העיר הרב משה אבוטבול מוסיפים כי הוא אינו חושש מהחלטת בית המשפט וכי הערעור נבע אך ורק מהרצון למחות על הכללתם של אלפי תושבי בית שמש כעבריינים:  "אבוטבול ניצח פעמיים, לפני כחמש שנים ולפני כשלושה חודשים. בעז"ה הוא ינצח גם בפעם השלישית אם יידרש לכך. העיר הראתה שהיא אוהבת את ראש העיר, וההסתה הפרועה המתנהלת מעל גבי התקשורת הכללית לא יכולה לשנות את העובדה שאבוטבול ניער את בית שמש, פיתח אותה, שיפץ חלקים נרחבים שהוזנחו במשך שנים, סלל כבישים הקים מרכזים מסחריים והעלה את רמת החיים בעיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture