שנה וחצי אחרי: הבית היהודי הצטרפה לקואליציה בבית שמש; אלי כהן נותר בחוץ

הקואליציה העירונית בבית שמש מתרחבת עם הצטרפות הבית היהודי • ראש העיר משה אבוטבול: "האחדות בהתרחבות הקואליציה היא התשובה האמתית לניסיונות הפילוג והקיטוב בהפגנה" • נציגי הבית היהודי: "זו הייתה מחלוקת פוליטית שאינה לשם שמים; אחרי שנים של מאבקים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שנה וחצי לאחר סערת הבחירות החוזרות, הקואליציה העירונית בבית שמש בראשותו של ראש העיר מר משה אבוטבול מתבססת ומתרחבת עם הצטרפותה של סיעת הבית היהודי.

נציגי הבית היהודי במועצת העיר,חברי המועצה חיים בן-מרגי ואליסף וורמן, חתמו אתמול בטקס חגיגי על הסכם קואליציוני עם ראש העיר מר משה אבוטבול. במסגרת ההסכם יקבלו נציגי הסיעה את התפקידים: סגן ראש העיר בתואר, תיק חינוך דתי, תיק מורשת ישראל, תיק הקליטה, יו"ר ועדת הקליטה, ממונה על הגרעינים החינוכיים, ממונה על תנועות הנוער דתיות וחברות בוועדת תכנון ובנייה.

ראש העיר משה אבוטבול אמר בטקס כי "הצטרפות הבית היהודי זהו רגע מבורך לעיר, אנו כעת לאחר תהליך ארוך שלא היה קל לשני הצדדים, היו לנו חילוקי דעות לא מעטים אך מנגד יש לנו גם הרבה דברים משותפים, ידענו ימים וימים פחות יפים, עברנו מערכות בחירות סוערות אך אנו נוהגים בממלכתיות למען תושבי העיר מכל המגזרים.

קרא עוד:
[postim]

"אני מנצל הזדמנות זו כדי לקרוא לתושבים מכל המגזרים, גם מהמגזר הדתי לאומי לבוא להתגורר בעיר, יש מקום לכולם, בימים אלו אנו מקדמים שכונות חדשות סמוך לכניסה לעיר ועוד המיועדות לאוכלוסיית בית שמש הוותיקה ולמגזר הדתי לאומי".

חיים בן-מרגי, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, אמר: "זה לא סוד שכבר תקופה ארוכה אני חותר לכניסה לקואליציה, אך המתנתי עד שתהיה הסכמה רחבה. ישבנו גם עם חברינו באופוזיציה, אלי כהן, הליכוד ועוד, והסברנו להם כי הישיבה באופוזיציה אינה תורמת מאומה לציבור הבוחרים שלנו.

1436954490-1

"מטרתנו היא טובת העיר כולה, אנו רוצים למשוך לעיר אוכלוסיות נוספות, בית שמש היא עיר מצוינת, מיקום מרכזי, מזג אוויר מדהים, מערכת חינוך מהמפוארות בארץ, אוכלוסייה מצוינת, מה שחסר בעיר זה אחדות, המחלוקות הן פוליטיות שאינן לשם שמים, כעת הגיע הזמן לאחדות. אני קורא לחבריי באופוזיציה להצטרף גם הם ולשרת את תושבים הזקוקים לכך.

"ברצוני להודות לראש העיר מר משה אבוטבול  על ההבנה לצרכים שלנו, ולחברי סניף הבית היהודי על הדרך המשותפת".

אליסף וורמן, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, אמר: "במשך מספר שנים אני מלווה את המאבקים הפוליטיים בבית שמש, עוד מימי המטה שהקמנו לעליזה בלוך לראשות העיר, בהמשך בחבירה לאלי כהן, ואחר כך באופוזיציה לוחמת במועצת העיר. אחרי תקופה כזו הגיע הזמן לעשות חישוב מסלול מחדש, הישיבה באופוזיציה פוגעת ומשפיעה לרעה על הציבור שלנו, היום אנו נותנים סיכוי לשינוי.

"בתקופה הקרובה נשב עם ראשי הקהילות השונות במגזר, במטרה לשמוע ולרכז את הבעיות ולהפיח תקווה. צריך גם להגיד את האמת שחלק גדול מהבעיות הן עתיקות ואינן קשורות להנהגת העיר הנוכחית.

"אמנם יותר פופולארי לעמוד בהפגנה עם שלטי מחאה נגד העירייה, אך האחריות שלנו לתושבי העיר כולה ולבוחרים שלנו מחייבת כניסה לקואליציה. בהסכם דאגנו היטב למוסדות החינוך הדתי, לתנועות הנוער שיזכו לקבל מבני קבע מפוארים, להביא לעיר אוכלוסיות חדשות.

1436954500-1

בסיום הטקס, הודה ראש העיר לחברי הקואליציה שוויתרו על חלק מתפקידיהם וסמכויותיהם, למען הרחבת השורות ואחדות העיר.

"אני קורא גם לסיעת הליכוד להצטרף לקואליציה המתרחבת, ולסייע במאמצי השלום והאחדות בעיר ולסייע לתושבים מכל המגזרים. בתקופה האחרונה ניהלתי גם משא ומתן עם סיעת הליכוד, שוחחתי בנושא גם עם שרי הליכוד כץ, אלקין ועוד והזמנתי אותם להצטרף לעשיה למען הציבור, אני מקווה שבימים הקרובים נוכל לבשר גם על הצטרפותם".

בטקס השתתפו ובירכו, חברי הנהלת העיר: סגן ראש העיר שמואל גרינברג, שמעון גולדברג, ישעיהו ארנרייך, ומרדכי דירנפלד; וחברי סניף הבית היהודי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture