חוק הגיור יידחה למושב הקיץ

לאחר מערכת לחצים אדירה הודיע ראה"מ: החוק ידחה למושב הבא ● בן דהן: חוק הגיור לא יוכל לעבור בלי תיאום איתנו ● הרבנים הראשיים: החוק בנוסחו כיום הוא הרסני למערך הגיור כולו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול נערך דיון סוער בועדת החוקה של הכנסת במהלך ההצבעה על אישור העברת 'חוק הגיור' להצבעה ראשונה. עיקרי החוק ההרסני הם: הקמת גוף גיור ממלכתי שיפקח על כל השלבים בתהליך הגיור, ופתיחת הסמכות לגיור לכל מי שהוציא תעודת רב. ח"כ שטרן מ'התנועה' אף רצה לפתוח את הסמכות בפני כל הזרמים המתחזים ליהודים כולל הרפורמים והקונסרבטיבים.

מפלגת 'הבית היהודי' התנגדה לחוק במתכונתו הנוכחית, ובסיוע חברי הכנסת החרדים דחתה את ההצבעה הבאה על החוק. גורמים ב'בית היהודי' איימו כי אם יעבור החוק ללא הסכמתם, תהיה זו עילה לפרישה מהקואליציה.

בעקבות כך התנהלו מגעים לאורך כל שעות אחר הצהרים כאשר חברי סיעת 'הבית היהודי', מימשו את איומיהם ונמנעו מלהשתתף בהצבעה על הרביזייה שהוגשה נגד חוק איסור הלבנת הון (חוק הציינג'רים) ובעקבות כך הרביזייה התקבלה. לאחר מכן נמנעו חברי הסיעה מלהיכנס למליאה בהצבעות אי האמון, בו בזמן שהתנהל מו"מ בין ראש הסיעה נפתלי בנט לראה"מ, כדי להגיע לפיתרון מוסכם.

לאחר מערכת הלחצים שהופעלה עליו, הודיע ראה"מ ליוזם החוק ח"כ אלעזר שטרן, כי קידום החוק ידחה למושב הקיץ וימתין עד להגעה לנוסחה מוסכמת על כל הצדדים. הוא יעלה להצבעה מחר, ותוגש רביזייה על ההצבעה והיא תמתין עד למושב הבא.

קרא עוד:

[postim]

סגן שר הדתות אלי בן דהן אמר בראיון ל'קול חי' כי "חוק הגיור" לא יוכל לעבור בלי תיאום עם "הבית היהודי", אך סירב להתחייב לְמשבר קואליציוני, אם הממשלה תחליט לכפות את החוק על מפלגתו

הרבנים הראשיים פונים לרה"מ

בדקות בהם היה נראה כי החוק מתקדם לישורת האחרונה, פנו הרבנים הראשיים לישראל במכתב בהול לראש הממשלה שיפעיל את השפעתו לעצור את התהליך ההרסני לתורת ישראל ולמעמדה העצמאי של הרבנות בתחום הגיור.

במכתבם הצהירו כי "עמדתם של הרבנים הראשיים ושל הרבנות הראשית כי החוק בנוסחו כיום הוא הרסני למערך הגיור כולו, זהו חוק שעלול להוביל לאובדן האימון של רבים במדינת ישראל בתהליך הגיור הממלכתי באם ייכנס החוק לתוקף".

הרבנים תוקפים את העובדה שהחוק נחקק ללא הסכמת הרבנות הראשית, וכותבים "לא ייתכן מצב בו יעבירו בכנסת ישראל חוק גיור ללא הסכמת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות, הרבנים שבו התריעו בעבר והזכירו את המובן מאליו בפני ועדת חוקה ובפני כל הגורמים שעסקו בהליך החקיקה בדבר הצורך בהסכמת הרבנים הראשיים לכל נושא הקשור בסמכותה של הרבנות הראשית לישראל ובפרט בנושא חוק הגיור, נושא המצוי בלב לבו של קיום העם היהודי ושרידותו הרוחנית. לא יעלה על הדעת כי יקודם חוק מסוג זה ללא שיעבור קודם לכן את המבחן ההלכתי של הרבנות הראשית והרבנים הראשיים האמונים על הנושא מתוקף תפקידם".

עוד מתריעים הרבנים: "נקבע כאן תקדים חדש לפיו חברי כנסת יעסקו בעניינים שאין להם כל הבנה בהם בחוסר אחריות, כאשר על כף המאזניים עומד נושא הרה גורל, קידום של חוק מסוג זה שלא בהסכמה עלול לפצל את עם ישראל בארצו למחנות מחנות, אשר לא יכירו האחד ביהדותו של רעהו ועלול להביא למצב שאת אחריתו מי ישורנו, את המצב הזה מבקשת הרבנות הראשית למנוע".

הרב לאו והרב יוסף פונים אל ראש הממשלה: "אנו קוראים לכם להתערב באופן מיידי ולעצור את החקיקה בנושא בכל אמצעי העומד לרשותכם, האחריות שלכם כמי שנושאים בתפקידים אלו מחייבת אתכם שלא לעמוד מנגד כאשר הצעות חוק מסוג זה עומדים על סדר יומה של הכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture