לראשונה בהיסטוריה: 103 שגרירויות ישראל בעולם יסגרו

סגירת השגרירויות היא הצעד האחרון בארסנל העיצומים של עובדי משרד החוץ הדורשים לשפר את שכרם • שר החוץ, ליברמן: "זוהי החלטה אומללה של ועד העובדים שמראה על איבוד עשתונות" • יו"ר ועד העובדים, פרומר: "פקידי האוצר מחסלים במו ידיהם את הכלכלה הישראלית, את הביטחון הלאומי ואת העתיד של כולנו" • משרד החוץ, בחוץ?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במהלך השבועות האחרונים הסלימו עובדי משרד החוץ בהדרגה את העיצומים בהם הם נוקטים בניסיון ללחוץ על משרד האוצר לקבל את דרישות השכר של העובדים.

החל מהיום, כ"א אדר ב' תשע"ד, 23 במרס 2014 בשעה 15:00, הוכרזה שביתה כללית במשרד החוץ, מטה משרד החוץ יהיה סגור בצורה מוחלטת לכל פעילות, 103 נציגויות ישראל בחו"ל לא ייפתחו החל ממחר (יום שני), כמו"כ מטה משרד החוץ בירושלים שובת. לדברי ועד העובדים המארגן את השביתה "השביתה אינה מוגבלת בזמן ותימשך ככל שיידרש".

שר החוץ, אביגדור ליברמן תקף את השביתה הגדולה: "זוהי החלטה אומללה של ועד העובדים שמראה על איבוד עשתונות. אין בה כל תועלת והיא רק גורמת ליותר נזק לעובדי משרד החוץ", נמסר בהודעת ליברמן. "צר לי על שצעדים בלתי אחראיים אלו באים על חשבונם של אזרחי המדינה ותוך כדי שמתנהלים מגעים מול משרד האוצר ומהלך של גישור, בראשות מגשר מוסכם נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר השופט סטיב אדלר, על מנת להגיע לסיכום הוגן. אנו נעשה את כל מה שאפשר על מנת למזער את הנזק שנגרם למדינה ולאזרחיה".

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, אמר בעקבות ההחלטה: "משרד האוצר הכריז מלחמת חורמה על שירות החוץ של מדינת ישראל ועל הדיפלומטים המסורים שנאבקים על עתידם של הישראלים יום-יום שעה-שעה. לא נשלים עם ההפקרות הבלתי נסבלת של פקידי האוצר המחבלים באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. פקידי האוצר הם אנשים חסרי אחריות שלא סופרים את אזרחי ישראל ומחסלים במו ידיהם את הכלכלה הישראלית, את הביטחון הלאומי ואת העתיד של כולנו. לא ניתן להם להוביל את ישראל לקטסטרופה בזירה הבינלאומית ונמשיך להיאבק על עתידו של שירות החוץ הישראלי".

קרא עוד:

[postim]

בועד העובדים מנהלים מאבק מול האוצר בנוגע לשיפור תנאי העסקתם של הדיפלומטים הישראלים בחו"ל. בשבוע האחרון נמאסה על העובדים התעלמות האוצר מטענותיהם, והם מחריפים מיום ליום את העיצומים. לאחר שביטלו את ביקור שר החוץ האוסטרי, ביקור ראש הממשלה באמריקה הלטינית, ועוד אירועי חוץ, שולפים העובדים את הנשק האחרון: השבתה של כל שירותי החוץ, מלבד ועדת החריגים שתמשיך לפעול למקרים של פיקוח נפש בלבד.

משרד החוץ עיצומים 2

שגרירות לונדון

משרד החוץ עיצומים

העובדים החליטו להביע מחאה על אי התערבותו של הדרג המדיני בסכסוך העבודה המתמשך והפכו את בניין משרד החוץ בירושלים למיצג מחאה. דגל משרד החוץ המתנוסס מעל הבניין הוחלף בדגל שחור. כמו כן, נתלו שלטי מחאה שחורים על בניין המשרד כשעליהם הכיתוב: "האוצר מחסל את משרד החוץ" ו"פגיעה בשירות החוץ היא פגיעה בביטחון ישראל".

יו"ר ועד העובדים, יאיר פרומר, אמר היום כי "משרד האוצר מוביל את ישראל לבידוד מדיני. פקידי האוצר הם אנשים חסרי אחריות שאין להם שמץ של עניין בביטחון לאומי. האוצר הורג את יחסי החוץ של ישראל"

צילומים: עובדי משרד החוץ, ויקיפדיה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture