משבר השיחות • הפסימיות גוברת

המשבר העמוק בשיחות השלום מחריף • ליברמן: ישראל לא תוכל לסגת מהחלטתה שלא לשחרר מחבלים, לאחר צעדי הרש"פ • שגריר ישראל באו"ם: להצטרפות לאו"ם ישנן גם חובות • הרצוג: אני מצפה שלפיד ולבני יעזבו את הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בכל יום שעובר מתרחקים הצדדים מהמו"מ עוד ועוד, נראה כי המבוי הסתום הולך ונסתם יותר מאי פעם.

לאחר שכבר עלו כל סוגיות הליבה על שולחן המשא ומתן, ממשיכים הצדדים בהתבצרות בעמדותיהם הניציות ובהתעקשות על כל תו קטן.

הפלשתינים הודיעו כי לא יהיה ניתן לחזור למו"מ כל עוד ישראל מתעכבת מלשחרר את אסירי הפעימה הרביעית. מנגד ישראל ממשיכה לעמוד על דרישותיה, כולל ההכרה בישראל כמדינה יהודית. עמדה זו זוכה לחיזוק מפתיע בדמותו של יושב ראש וועדת החוץ של הסנאט האמריקאי רוברט מננדז, מננדז אומר כי יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן מוכרח להכיר במדינה היהודית ולא יעלה על הדעת שיהיה איום קיומי על ישראל משכנותיה.

בנאומו בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק הוסיף מננדז ישראל היא השותפה החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון וימשיך לדאוג שישראל תישאר תמיד במצב הזה. זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית, עצמאית ודמוקרטית.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך, נראה כי גם בישראל הפנימו כי הכיוון אליו הולך המו"מ הוא כישלון או פיצוץ, הגרוע מביניהם. עם זאת הצדדים ינסו להחיות את התהליך עד לסוף החודש, תאריך היעד המקורי שנקצב למו"מ.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, האשים ראש הממשלה, בנימין נתניהו את אבו-מאזן במשבר השיחות, והזהיר אותו ממהלכים חד-צדדיים. "לפלסטינים יש הרבה מה להפסיד ממהלך חד-צדדי כזה", אמר ראש הממשלה, "הם ישיגו מדינה רק במשא-ומתן ישיר, לא בהצהרות ריקות מתוכן ולא במהלכים חד צדדיים, אלה רק ירחיקו את הסדר השלום". נתניהו התריע כי "צעדים חד צדדיים מצידם יענו בצעדים חד צדדים מצידנו".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר אמש (א’) בכנס הג’רוזלם פוסט הנערך בניו יורק. כי מפלגתו תעדיף בחירות חדשות על פני שחרור נוסף של מחבלים פלסטינים. ”ישנה אפשרות ליצור קואליציה חדשה, או ללכת לבחירות”, אמר ליברמן, “עסקת חבילה שתכלול שחרור מחבלים פלסטינים אינה אפשרות סבירה מבחינתנו”. שר החוץ אמר עוד כי הוא מעריך כי ישראל לא תוכל לסגת מהחלטתה שלא לשחרר מחבלים, לאחר הצעדים החד-צדדים של הרשות הפלסטינית.

צעדיה החד-צדדים של הרש"פ שהגישה אמנות חתומות ל-15 גופים השייכים לאו"ם, קוממה את חוש הצדק הפנימי של רבים במערכת הפוליטית.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור תקף את ההצטרפות הפלסטינית לאמנות בינלאומיות, ואמר כי אילו הפלסטינים היו טורחים לקרוא את הכתוב בטפסי ההצטרפות לאמנות השונות, הם היו מגיעים להבנה שהם מפרים בגסות את רוב סעיפיהן בזה אחר זה.

"הפלסטינים מבקשים ליהנות מהזכויות שמאפשר האו"ם, אבל הם נוטים לשכוח שישנם גם חובות. בהתייחסו לאמנות ז'נבה, אמר פרושאור בציניות כי הוא מצפה כבר לשמוע את אבו מאזן מגנה את חמאס בעקבות ניצול בתי ספר, מסגדים ובתי חולים, כמגן אנושי לפעילי הטרור הרצחני, או אולי יגנה את הירי על אזרחים ישראלים" גם לגבי "אמנת זכויות הילד" הזכיר פרושאור את "הצטיינותם" של הפלסטינים בעצירת התופעה של עבדות ילדים, נישואי קטינים, לימודי הסתה בגילאים צעירים, ועוד.

גם ח"כ הגב' שקד הזכירה לאבו מאזן את כף המאזניים הנגדית התלויה בהצטרפות לאו"ם, לדבריה מוכנים כעת תביעות אישיות נגד אבו מאזן על פשעי מלחמה. עוד הוסיפה ואמרה, כי על ישראל לבצע צעדים חד צדדים ולהטיל סנקציות על הפלשתינים.

סגן השר, אופיר אקוניס אומר כי הפלשתינים הם סרבני שלום וכי יש לשקול להגיש תביעה בהאג נגד אבו מאזן, אקוניס הוסיף כי יש לתבוע מהפלשתינים לשלם את חובם לחברת החשמל.

מנגד, מנסה השמאל הישראלי להרוויח גם הוא מהסיטואציה. יו"ר מרצ, גלאון אומרת כי ליברמן, חושף את פני הסרבנות של ממשלת ישראל, אולי באמת כדאי ללכת לבחירות ולהיפטר מהממשלה הרעה הזאת דברי גלאון.

יושב ראש האופוזיציה, הרצוג מתייחס לדבריו של ליברמן ואומר אני מצפה שלפיד ולבני יסיקו את המסקנה המתבקשת ויעזבו את הקואליציה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בזמן שביבי נתניהו רודף את הציבור החרדי אין זה המקום לשים וידאו של ראש הממשלה בעיקר לפני פסח שמרגישים את הכיס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture