ראש הממשלה בראיון לתקשורת הזרה: אני מקווה שאבו מאזן יחזור בו מבחירתו

לאחר הסכם הפיוס הפלסטיני: הערבים בעד, האמריקאים נגד, ובישראל: הקולות מפוצלים • רוברט סרי: האו"ם רואה באיחוד בין אשף לחמאס הדרך היחידה לכנס את הפלסטינים • שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביע אכזבה רבה מההסכם שחתמה הרשות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול החליט הקבינט המדיני בטחוני להפסיק את המשא ומתן עם הרשות ולהטיל עליה תטיל סנקציות כלכליות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי במקום לבחור בשלום אבו-מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל, מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום.

בראיון לרשת אן בי סי, אמר אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הוא מקווה שאבו מאזן יחזור בו מבחירתו, לדברי נתניהו הרשות אינה יכולה ליהנות משני העולמות שלום עם ישראל וברית עם חמאס.

ראש צוות המשא ומתן הפלשתיני, סאיב עריקאת תקף אמש את דברי נתניהו ואמר כי הוא וממשלתו השתמשו בפילוג הפלסטיני כתירוץ להפסקת תהליך השלום", לדבריו ההסבר ההגיוני היחיד לפעולת ישראל הוא שישראל לא רוצה שלום.

מן העבר השני, מתפשט חשש בקרב גורמים ברשות הפלשתינית כי ההסכם שנחתם חמאס לא יכול להיות מיושם בשטח, בכיר אשף, יאסר עבד רבו אומר כי ההסכם הוא ראשוני ומכשולים רבים עלולים להחריבו, ואין מנוס מלבחון כיצד חמאס יפעל במהלך הימים הקרובים.

קרא עוד:

[postim]

אבו מאזן מתאמץ לחזק את ההסכם

יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן קיים הערב כמה שיחות ופגישות עם מנהיגים בעקבות חתימת ההסכם בין חמאס לאשף.

בשעה האחרונה נועד עם שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, סרי אמר בתום הפגישה כי האו"ם רואה באיחוד בין אשף לחמאס הדרך היחידה לכנס את הפלסטינים ביהודה ושומרון ובעזה תחת שלטון אחד. סרי ציין עוד כי אבו מאזן התחייב שההסכם כולל את כל התחייבויותיה הקודמות של הרשות, בהן הכרה במדינת ישראל והימנעות מאלימות.

האמריקאים מפקפקים

קודם לכן נועד אבו מאזן עם השליח האמריקני לאזור, מרטין אינדיק ודן עימו בהתפתחויות האחרונות באזור. ארצות הברית הטילה ספק ברצינותו של ההסכם וציינה כי בעבר נחתמו הסכמים דומים בין הארגונים ולפיכך השליח האמריקני מרטין אינדיק יישאר לפי שעה באזור.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי הביע אכזבה מההסכם שחתמה הרשות עם חמאס, ובהודעה שפרסמה הבית הלבן נאמר כי ארצות הברית קוראת לכל הצדדים לשמור על איפוק.

ארצות הברית לא הכריזה באופן רשמי על כישלון השיחות בין ישראל לפלשתינים ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביע אכזבה רבה מההסכם שחתמה הרשות, אך בשיחה עם עיתונאים אמר אמש כי חלום השלום במזרח התיכון לא נגוז עדיין וכי שני הצדדים צריכים לעשות וויתורים כואבים.

עם זאת ציין קרי כי השיחות נקלעו לקשיים בעקבות חתימת הסכם השלום בין הרשות הפלשתינית ביהודה ושומרון לארגון חמאס ברצועת עזה,

החיבוק הערבי

מזכ״ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי הביע תמיכה בהסכם שחתמה הרשות עם חמאס ובשיחה שערך עם אבו מאזן אמר כי הדבר יחזק את הרשות וקרא לקהילה הבינלאומית לתמוך בעמדה הפלשתינית.

ובישראל: שוב, קולות מפוצלים

ח"כ דני דנון מהליכוד השווה את מצב הרשות למצבה של לבנון "ברור למדינות העולם שלא יהיה שלום בינינו לבין לבנון כל עוד חיזבאללה הוא חלק מהשלטון הלבנוני והוא מבקש בהשמדת ישראל. כך צריך להיות ברור שהאחדות בין הפתח לחמאס זהו עוד מסמר בארון הקבורה של השלום"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג אמר כי יש להמשיך בשיחות עם כל המרץ "הגיע הזמן שנתניהו יחליט אם הוא רוצה מדינה יהודית או מדינה דו לאומית. אם כל מטרת נתניהו היא משיכת זמן שיספר לציבור הישראלי מה הפתרון שהוא מציע ולאן הוא הולך"

"עד כה נתניהו משלם באסירים ורוצחים על מנת להאריך מו"מ עקר וההפסד הישראלי כפול. גם משוחררים רוצחים, וגם מתקרבים למדינה דו לאומית. יש להקפיא התנחלויות וללכת למהלך אינטנסיבי של מו"מ בסוגיות הליבה"

יו"ר מרצ, ח"כ הגב' גלאון תקפה את הפסיביות הישראלית ואמרה כי "ההחלטה של הממשלה להפסיק את המו"מ היא פרס עצום לחמאס ועונש לאזרחי ישראל. במירוץ להוצאת הודעות צדקניות ומזדעזעות על איך אבו-מאזן מסכים לנהל מגעים עם החמאס, נתניהו שכח שהוא בעצמו אחראי אישית לשני הסכמים כתובים עם החמאס בשנים האחרונות"

"שרי הקבינט מסרבים להבין שהסכם עם הפלסטינים הוא לפני הכל אינטרס אסטרטגי ישראלי. כאילו שיש לנו פריבילגיה להיות בררנים עם מי נדבר בצד הפלסטיני. הם קיצונים? אז נדבר איתם עד שיתמתנו" אמרה גלאון,

חבר הכנסת איתן כבל מהעבודה המתנגד אף הוא להפסקת השיחות אומר כי החלטת הקבינט היא הכרזה על הקמת המדינה הדו-לאומית הלכה למעשה. ההחלטה עלולה להביא לקץ החלום הציוני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture