לבני: אם יהיה סיפוח – לא תהיה ממשלה

בנאום שנשאה בוועידת ההשקעות של ביזפורטל הוסיפה ליבני "אי אפשר לספר לעולם שאנו מדינה שוחרת שלום ודמוקרטית, כשבפועל אנו בונים בשטחים" • הודעתה של לבני באה כשבוע לאחר הפרסום על כוונותיו של שר התחבורה ישראל כץ לקדם חוק להרחבת גבולותיה של העיר ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השרה הגב' לבני מתייחסת היום לרעיון סיפוח גושי ההתיישבות סביב ירושלים ואומרת כי הדבר לא יקום ולא יהיה ואם יקום לא תהיה ממשלה.

בנאום שנשאה בוועידת ההשקעות של "ביזפורטל" הוסיפה ליבני "אי אפשר לספר לעולם שאנו מדינה שוחרת שלום ודמוקרטית, כשבפועל אנו בונים בשטחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומתה, אמר היום בדיון שנערך בכנסת לציון יום ירושלים כי "לפני ארבעים ושבע שנים אוחדה ירושלים ולעולם לא תחולק עוד".

בעצרת שנערכה אמש בישיבת מרכז הרב לרגל יום איחוד ירושלים, הרחיב נתניהו ואמר "ירושלים זה הר ציון, וירושלים זה הר מוריה, וירושלים זה כותל מערב, וירושלים זה נצח ישראל. אנחנו שומרים על הלב שלנו, על לב האומה.

"לעולם לא נחצה את לבנו, לעולם. מכיוון שאנחנו מאמינים שבירתנו היא לב האומה, היא חייבת להיות מחוברת, כפי שאמר הרב כאן, היא חייבת להיות מחוברת לנשמה הגדולה של נצח ישראל, לתורה ולנכסי הרוח שיצרו חכמינו בכל הדורות".

יושבת ראש מרצ הגב' גלאון אומרת בתגובה כי אין ולא יהיה הסדר קבע עם הפלסטינים בלי חלוקת ריבונות בירושלים. לדבריה "כששומעים את דבריו של נתניהו מבינים למה ניהל במשך תשעה חודשים משא חסר תכלית ותוחלת, תוך ניסיון להכתיב בירושלים את גבולות הקבע תוך יצירת עובדות בשטח".

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן הגיב אף הוא לדברים ואמר כי לא ייחתם הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים שלא יכלול את העמדה לפיה ירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית. לדבריו הצהרותיו של נתניהו מכשילות את המאמצים האמריקניים.

קרא עוד:

[postim]

הודעתה של לבני באה בעקבות הפרסום על כוונותיו של השר ישראל כץ לקדם חוק להרחבת גבולותיה של העיר ירושלים. על פי הצעת החוק החדשה יצורפו לתחום השיפוט הירושלמי הישובים מעלה אדומים, גבעת זאב, ישובי גוש עציון ובית”ר עילית, שיאוגדו תחת מועצה משותפת אחת אך עם זאת ישמר הניהול העצמאי של כל ישוב בנפרד.

לדברי השר כץ, במלאת 47 שנים לאיחוד העיר ירושלים, זו העת לקדם יוזמה שתחזק את העיר, תרחיב את גבולותיה ותשמור על ציביונה הלאומי-יהודי. כץ סבור כי ניתן לגייס ליוזמה זו תמיכה רחבה בקרב יהדות העולם ובקרב ידידי ישראל בארה״ב ובמקומות רבים נוספים המכירים בקשר ההיסטורי ובזכותנו על ירושלים.

יו"ר האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג אמר היום במליאת הכנסת כי חובה על ממשלת ישראל להגיע להסדר בירושלים "לאורך שנים גדלה והתפתחה העיר במורדותיה המערביים כמו גם המזרחיים. שכונות יפות הוקמו בה. אני אישרתי אישית כשר הבינוי ושיכון בניה בירושלים, ואף אחד לא הרים גבה. היום לצערי זה לא המצב. הגענו למצב שהעולם עושה דין שווה בין שכונות יהודיות בירושלים לאחרונת ההתנחלויות. לצערי היום, דין רמות כדין יצהר. זו תוצאה של מדיניות כושלת של ממשלת ישראל הטומנת ראשה בחול.

ההתעלמות מהמצב העדין שנוצר בירושלים עלולה להביא אותנו חלילה לפגיעה בשלמותה של העיר. מעיר שצריכה הייתה להוות סמל לרב-תרבותיות ודיאלוג בין-דתי, ממש אור לגויים, הפכה ירושלים לחבית נפץ מדינית ופוליטית. כדאי שנפנים: לעיר הזאת, שהייתה מושא חלומותינו, עלול להיות מחר ראש עיר פלסטיני עם זיקה לרשות, וזאת לו רק תושבי מזרח העיר, כמעט שלוש מאות אלף במספר, יחליטו לממש את זכותם הדמוקרטית. זה מחיר עצימת העיניים והאין מדיניות כלפי העיר.

מכובדיי, יהיה הסדר מדיני ויהיה פתרון בירושלים, למען ירושלים שלנו, וזאת כדי להגיע להסדר עם שכנינו. בכל הסדר שיהיה, ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אך צריך שיונהגו בה הסדרים מיוחדים. ההסדרים האלה יבטיחו בראש ובראשונה את ביטחון אזרחיה ושמירה על קודשי ישראל, ויבטיחו כמובן את חופש הגישה והפולחן של בני כל הדתות וסוף סוף יובילו להכרה בינלאומית ואזורית במעמדה של ירושלים.

חילופי דברים סוערים התעופפו במליאת הכנסת בעת הדיון בהצעה לסדר בנושא "החלת ריבונות ישראל על חבלי יהודה, שומרון ובקעת הירדן"

ח"כ חיליק בר אמר כי המהלך הכי טוב שישראל יכולה לעשות זה ללכת מחר לאו"ם ולהגיד שנצביע בעד מדינה פלשתינית. אני נגד סיפוח חד צדדי זה התעלמות מהמציאות. יש משא ומתן ואתם עשיתם ככל שיכולתם כדי להכשיל אותה. אוי לנו אם נספח חד צדדית, לא סתם ממשלות ימין נמנעו מלעשות את זה.

סגן השר אופיר אקוניס אמר כי "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3000 שנה, שמעולם לא הייתה בירה של אף עם אחר. בעוד אחרים משתמשים בירושלים ככלי בוויכוח פוליטי, בשבילנו ירושלים היא סלע הקיום שלא תחולק לעולם. עמדתי האישית היא שצריך להחיל את הריבונות על שטחי c. לגבי החלת הריבונות על כל השטח, מדיניות הממשלה איננה תומכת ברגע זה."

שרת המשפטים הגב' לבני, ניסתה להסביר כי עמדתה נובעת מאהבת הארץ "אין לאף אחד מונופול על אהבת הארץ הזאת. בעייני אין לכם זכות לוותר על הזכות שלנו לחיות פה בשלום, אין לכם זכות להפוך את ישראל למדינה דו לאומית, אין לכם זכות לבודד אותנו ולכפות עלינו את שלטון הרבנים הקיצונים.

גם ערביי ישראל נמצאים כאן על יסוד אזרחות מלאה ושווה ואם מספחים גם הם יהיו אזרחים מלאים ושווים.הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות הזו. כל הדיבורים האלה שלכם לא רק תורמים לחיזוק ירושלים, הפעילות שלכם תוביל לכך שלא יהיה שלום ולא יהיה ירושלים. נאמר כאן שעמדת הממשלה בשלב זה היא לא להחיל ריבונות, זו תהיה עמדת הממשלה כל עוד אני חברה בה."

צילום: AFP

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture